Part 12

3.7K 100 5
                                    

I believe that destiny will always unite us

Bergetar jemariku tika membuka kad undangan berwarna biru laut yang baru sebentar tadi dihulurkan oleh pembantuku, Lilian.

"Jemputan ke majlis perkahwinan Maximillan James & Julie Marrisa". Isi kad kubaca berulang kali. Mulanya aku ingin untuk tidak percaya. Tetapi itu kenyataannya. Aku menerima undangan perkahwinan suamiku sendiri.

Aku menghampiri meja kaunter dan menarik kerusi. Badanku yang senemangnya kurang fit beberapa hari ini aku sandarkan sambil mata kupejamkan. Rasa sakit di dada mengatasi segalanya. Aku memicit dahi yang rasa denyutannya seakan ingin mengoyak kulit kepalaku.

"Patutlah sudah seminggu dia tidak mengunjungiku. Rupanya dia sibuk menyiapkan majlis perkahwinannya dengan Julie," aku berkata dalam hati.

"Kau okey, Hanna?" tanya Lilian mengawasi wajahku. Aku menggelengkan kepala.

"Sakit rasanya, Li," kataku.

"Apa yang sakit, Hanna? Kau nampak pucat," komennya.

"Kepalaku rasa sangat sakit, Li," aku berbohong. Padahal apa sangat rasa sakit di kepalaku ini jika dibandingkan dengan rasa sakit di hatiku.

"Aku akan okey, Li. Tak payah risau," aku cuba senyum untuk mengusir kerisauan di wajah Lilian. Lilian meneruskan tugasnya melayani pelanggan.

Aku beredar ke ruang yang biasanya digunakan untuk berehat di kala tiada pelanggan. Di situ ada sebuah sofa panjang berbentuk L. Ku baringkan tubuh di situ. Kepalaku rasanya kian berdenyut.

"Kak Hanna ok?" tanya Lisa, seorang lagi pembantuku yang baru seminggu ini kuambil bekerja.

"Kakak ok, Lis. Kakak cuma perlu berehat sebentar," kataku.

"Badan kakak panas," katanya setelah meletakkan telapak tangannya di atas dahiku. Lisa menghilang sebentar dan kembali dengan Minyak Cap Kapak di tangannya.

"Lisa urut kepala kakak, ya," dia meminta izin untuk mengurut kepalaku. Aku mengangguk. Keadaanku tidak mengizinkan aku untuk menolak bantuannya. Memang saat ini aku perlu seseorang untuk memicit kepalaku yang denyutannya terasa luar biasa sakit.

"Owekk!!" Perutku terasa bergelora sebaik terhidu bau minyak cap kapak yang berada di tangan Lisa.

"Bau, Lis. Kakak tak tahan," kataku sambil menutup hidungku. Lisa terpinga-pinga tetapi dia tetap juga menjauhkan benda itu dariku.

"Owekk!!!" Kali ini tidak dapat kutahan lagi. Aku berlari menuju ke bilik air dan memuntahkan semuanya yang telah kumakan ketika bersarapan tadi.

"Kak, lebih baik kakak ke hospital. Kakak nampak pucat sangat," komen Lisa dan Lilian serentak. Aku tetap menggelengkan kepalaku.

Lilian dan Lisa sama-sama tidak tahu memandu kereta. Aku pula tidak mungkin memandu dalam keadaanku yang begini. Aku hanya perlu berehat, mungkin satu jam atau lebih dan setelahnya aku akan merasa lebih segar.

♥️♥️♥️♥️♥️

Aku bangun dari lelap dua jam kemudian. Kukira badanku sudah okey, tetapi rasa sakit di kepalaku menyerang semula  ketika aku cuba berdiri.

Married To My Boyfriend's Best Friend ✔️Where stories live. Discover now