فصل 15

23.8K 456 14
                                    

فصل 15
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
✨فلاش بااااك2✨ ✨✨✨✨✨✨✨✨✨
زهره : فضلت واقفه اكتر من ساعه عشان تركب باص عشان فلوس اللي معاها مش هتكفي وفعلا ركبت باص ونزلت قبل الجامعه اخدتها مشي عشان مش معاها حق التاكسي ووصلت يدوب علي معاد الامتحان.
حنين : اتاخرتي ليه والامتحان باقي عليه غير نص ساعه.
زهره : معلشي يا حنين إنتي عارفه الظروف ماما مش معاها غير المواصلات بس وانتي عارفه اد ايه هي حساسة من نحيتي بس والله مش زعلانه لانها ملهاش ذمب في الموضوع ده خالص ده نصيبي وانا راضيه بيه الحمد لله وطبعا عملت رياضه المشي نص ساعه زى كل يوم .
حنين عارفه يا زهره عشان كده بقولك أبقي اركبي معايا التاكسي وانا جيه الكليه.
زهره: احنا اتكلمني كتير في الموضوع ده فياريت تقفليه بقا انا كده مرتاحه وبعدين لا انا هقدر اتشارك معاكي في تكن الاجره بتاعت التاكسي ولا هقدر يبقي ليكي جميل عليا انا مش هقدر ارده.
حنين : سيبك انا حاسه اننا بكره هنعيش عيشه فل وهنتجوز ونعيش مليكات هو احنا شويه دا كفايه جمالنا وادبنا ولا كمان بنطلع أوائل الدفعه.
زهره : يارب تفتكرى ممكن نتجوز ونعيش مرتاحين واجوزتنا تتقي ربنا فينا ويخافوا من ربنا في كل حاجه يعملوها معانا و تحبنا عارفه يا حنين انا نفسي في أي واحد كده طول وعرض واول ما اشوفه ضربات قلبي يسمعها اي حد جامبي وعيوني ما تقفش لحظه عن الدموع من غير سبب واحس لو بعد عني اني هموت من بعده واول ما ياخدني في حضنه يكون امتلك بيا الدنيا كلها وميعرفش من الدنيا غيري ولا يلاقي راحته الا في حضني ويحبني لالالالا يعشقني وابقي انا امه واخته وحبيبته وعشقته ومراته ولو تعبت ونسيت اصلي يفضل ورايا عشان اصلي ويبقي الإمام بتاعي كمان ويفضل يحبني لحد اخر نفس في عمره انا ممكن اموت لو متجوزتش واحد كدا.
حنين :يارب يا زهره يحقق كل احلامك وتعيشي سعيده وربنا يعوضك عليكي لأنك استحملتي كتير .
زهره : الحمد لله انا مش زعلانه وأنتي بقي يا موزتي نفسك في اي.
حنين : شوف يا قمر خلاص احنا وصلنا المدرج و انتي بقالك ساعه بتوصفي فارس احلامك يا انسه ياله عشان نخلص بقي دانا زهقت ربنا ينجحنا ونخلص بقى ونشتغل ونتجوز وبعد فتره خرجوا من الامتحان.
زهره : اخيرا اخر امتحان والحمدلله.
حنين : الحمد لله يارب امتياز زى كل سنه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
منزل عائله أسد
ناديه: ناوى تعمل ايه النهارده .
اسد : هكلم امجد وارح اشوفه انتي عارفه أنه وحشني ونفسي اقعد معاه.
ناديه : ماشي يا حبيبي هقوم انا بقي ارتاح وانام شويه علي ما أقوم احضر الغدا هعملك المحشي اللي انت بتحبه.
اسد : ربنا يخليكي ليا يا ست الكل لو محتاجه فلوس قولي.
ناديه : لا يا حبيبي اعمل حسابك بليل هنروح عند اختك اعمل حسابك في زياره كبيره ناخدها معانا.
اسد : ولا يهمك يا ست الكل أبقي شوفي عاوزه تاخدى ايه معاكي وانا تحت امرك.
ناديه : ربنا يوسع عليك يا حبيبي.
اسد : بيتصل علي امجد وأمجد مش بيرد اكيد وراه حاجه مهمه .

حكايه قلب مزقه العشق ✨تريند اول علي الوتباد✨ ل ملكه الاحساس ياسمين الهجرسيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن