لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
الفصل الخامسليس كل ما تحبه عزيز يسعدك، وليس كل ما تكره يحزنك، فالسكين رغم نعومتها تجرح، والدواء رغم مذاقه مرارته يشفيك يا عزيزي بإذن الله.
اسأل الله الكريم رب العرش العظيم، أن يشفيك ويلبسك لباس العافية، ويجعل ما أصابك تكفيرًا لجميع ذنوبك يا رب اللهم أمين.
اسأل الله الواحد الأحد الفرد الصمد، أن يذهب حزنك ويبدلك بالفرح والسعادة، وأن يشفيك ويعافيك ويرفع عنك وعن الجميع البلاء، اسأل الله أن يشفيك يا أغلى الناس.
يا رب لي عزيز قد أصابه المرض، فبعدد حبات المطر، وبعدد من سجد وشكر لك، أسألك يا من أمنت يونس في بطن الحوت، ونجيت موسى فالتابوت، أن تشفيه شفاء لا يغادر سقمًا.
يجب أن تعلم يا عزيزي أنه لو لم يأذن للدواء أن يردي مفعول في جسدك، لما ارتفع عنك هذا المرض، فأصمد يا عزيزي له حتى تشفى.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
لقاء العيون
العنايه المركزهاحمد : قرب منها وقف قدامها معقول في حد زيها ممكن يحصله ده انا احمد مراد
اللي مستحيل يهز حاجه اللي ولادها حاسس انك هزتني حاسس بالعجز قدامك بس ليه مشدود اوى ليكي كده فيكي ايه بيخليني مش قادر اعمل حاجة غير اني افكر في كل حاجه تخصك اول مره في حياتي احس اني في شخص بكره وهو شبيه الرجال جوزك وقرب خطوه تانيه مركز في ملامحها اوي
انا حاسس زي ما اكون اعرفك من سنين بس لو اشوف لون عيونك
وسكت و اعمل ايه لو طلعت هي اتصرف ازاي انا نفسي بس اشوفهم وكفايه على اعرف انك موجوده بس استحمل اللي بيحصلك ازاي انا ممكن اقتله وقتل نفسي لو ما عرفتش احميكى و لو ما طلعتيش هي هعمل ايه معاكي انا قلبي هيقف من سرعه دقاته عملت ايه يا زهره في قلبي؟
وممكن لو مش انت ابطل ادور على قلبي اللي مش لاقيه من سنين .بس انت لازم تقومي عشان خاطر بناتك حتي لو مش انتي اللي حلمت واتمنتها هم محتاجينك قويه يا زهره اوعى تتخلي عنهم قومي خديهم في حضنك هم محتاجينك تقويهم وتقوى بيهم وفجاه دخل الدكتور عمر.
د/عمر: ازيك يا باشمهندس انت تعرف مدام زهره .
احمد :اعرفها قولي الحاله بتاعتها ايه بالضبط.
د/عمر: جالها نزيف حاد واقف قلبها مرتين في الاخر دخلت في غيبوبه لأنها رافضه عشتها مش عايزه تكمل في الدنيا السبب الرئيسي جوزها .
احمد :الحل ايه في الحاله اللي زي دي لازم يكون في تدخل طبي .
د/عمر : في حلات دي لازم حاجه قويه ترجع المريض لحياته الطبيعية
وسكت وعدل نضارته بس في حاله زهره ما فيش حاجه خالص تخليها تتمسك بالحياة لان بعرفها كويس .احمد : بيهز دماغه بعصبيه ورافع حواجبه عشان كان متابعه حملها معك بقت تعرفها .
د/عمر :مش كده اللي اقصده من كلامي لان انا نصحتها تروح تتابع مع دكتوره امراض نفسيه وهي سالتني حد تثق فيه و انا نصحتها تروح لخطيبتي عشان زهره دي زي الملايكه ممكن اي حد يستغلها.
أنت تقرأ
حكايه قلب مزقه العشق ✨تريند اول علي الوتباد✨ ل ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي
Romanceرومانسيه وحزينه وجريئه بشغف