الفصل 10

24.5K 357 4
                                    

فصل 10
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم
✨✨✨✨✨✨✨⁦✨✨✨✨✨
هايدى وائل

هايدي:استني همضي بس بشرط.
حمزه :والله مش بقولك دى هبله ورايح عليها جرى امجد مسكه اهدى يا برنس
هايدى شاطره وهتمضي من قلق.
هايدى : خلصت المسرحيه اللي بتعملوها مع بعض.
امجد : اتكلمي كويس عشان انا عامل حساب انك شايله اسم احمد مراد ده كنت رميتك تحت جزمتي امضي وخلصينا انا قرفت من شكل وانتي قاعده كده خلصي.
هايدي :شوف انت معك توكيل عام رسمي من احمد هتكتب تنازل عن الفيلا اللي انا قاعده فيها مقابل التنازل عن اولادي بيتهيالي كده ديل كويس وكمان انا اللي هطلع خسرانه.
حمزه :انسي مش هيحصل انتي عارفه الفيلا دي مهمه لاحمد قد ايه اخبطي دماغك في الحيط و هتمضي وتعملي اللي احنا عايزين.
امجد : اتهيالي يا هايدي انت شاريه فيلا للخروف اللي نايم ده خليه هو يتنازلك عنها بيتهيالي وانتي بتصرفي عليه كثير من فلوس احمد برده فهمتي
وخلصيني عشان ما عنديش وقت وبعدين جوزك مستنينا و ابنك تعبان.
هايدي: بتبص لهم مصدومه ازاي عرف انها شريه الفلا لوائل فخافت من امجد وحمزه فعلا مضت عن التنازل عن اولادها وعن املاكها ورصيدها في البنك والحسابات المشتركه بنها وبين احمد كمان.
حمزه: مكان من الاول لازم تتعبي قلبنا يعني شاطره يا هانم واعملي حسابك لازم تطلب الطلاق من احمد قدامك 48 ساعه اما انا هاكون قايله على كل حاجه.
هايدي: خلاص خلاص يلا خلينا نمشي
امجد: اكيد لك لبس هنا اطلعي اقلعي المسخره دي مش معقول جوزك هاشوفك كده يلا وبيشخط فيها وبيتكلم العصبيه.
حمزه: بيبصلها نظره انتصار و ضحكه سخريه وفعلا سبتهم و طلعت تغير هدومها .
حمزه: بس ايه الدماغ الكبيره طلعت محامي عقر صحيح عملت العقود دي امتى و فكرت فيها ازاي من غير ما تقولي.
امجد: انا من ساعه ما عرفت انها بتخون احمد وانا بافكر له وانا فاهمها من قبل ما تتجوز احمد اهم حاجه عندها الفلوس وكان لازم اوجعها بالفلوس وادبها وخليها تطلب الطلاق من احمد.
حمزه: طب بس بس عشان هيا نازله.
هايدي : بكبرياء وتفاخر يلا عشان عايزه امشي .
حمزه: خدامين ابوك احنا.
امجد: أهدى يا حمزه و ما تنساش انها برده على زمه احمد اخونا.
حمزه: فاكر يا امجد اللي كنت اديتها رصاصة ما بين عينيها وريحته من شرها ونضفت اسمه واسم عياله من واحده زباله زي دي يلا يا هانم قدامي خلينا نمشي من المزبله دى
هايدي: طيب مش افوق وائل مقدرش امشي واسيبه كده.
حمزه :ضربه في بطنه برجله ده حيوان وكلب ولو ما كنتش هتمشي قدام وتسيبيه دلوقتي انا هاديه له رصاصه اخلص عاليه وطلع مسدس بتاعه.
هايدي : اتخضت و بخوف خلاص خلاص خلاص ياااااله.
امجد : حمزه هتاخدها في العربيه توصلها الفيلا وما تقولش لاحمد اني كنت معاك وما تسبيهاش اللي لما تكلم احمد و تطمن انها دخلت الفيلا.
هايدي : هاروح فين يعني اكيد هدخل السجن بتاع احمد مراد.
حمزه : خشي ربنا يخلص الدنيا من اللي زيك.
هايدى: نزلت من العربيه ورزعت الباب جامد وقالت لهم ربنا ياخدكم انتم الاثنين ويريحني منكم.
حمزه: يلا يا بنت الگ.......
امجد :عيب يا حمزه اتحكم في اعصابك انا ماشي.
ومشي امجد وساب حمزه قدام فيلا احمد مراد.
وحمزه : اتصل علي احمد هايدي فعلا دخلت وكلم احمد اه يا كبير هاىدى هانم طلع دلوقتي ايه اخبارك و اخبار ابنك.
احمد: تعبان يا حمزه والله السخونيه مش راضيه تنزل .
حمزه: الف سلامه عليه خلي بالك منه تطمئني عليك مع السلامه.
امجد: ركب عربيه ور جع البيت عنده دخل كانت حنين نايمه وما رديش يصحيها غير هدومه و اطلع على السرير عشان ينام جنبها.
««««««««««««««««««««««««««
عند احمد في الفيلا.
هايدي دخلت الفيلا و متعصبه وبتنادى على داده صوتها عالي جدا فين بيه احمد

حكايه قلب مزقه العشق ✨تريند اول علي الوتباد✨ ل ملكه الاحساس ياسمين الهجرسيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن