الفصل 40 /39
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
سبحان الله وبحمده✨✨ سبحان الله العظيم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨اسد :قاعد في عربيته اول مره يسمح بدموعه تنزل وبيكلم نفسه أن ضيعتها من أيدى انا كان معايا نعمه محستش ببها انا مش أنسان يا ما باست ايدى وتقولي بلاش تضيعني بس كنت بعند معاها وكنت اضربها واطلبها عشان اجتمع معاها عشان اكسر نفسها وازلها وتخاف ربنا وتقول حاضر.
عمرها ما ردت عليا ولا غلطه فيا انا ايه اللي عملته في نفسي ليه ظلمتها اوى كده ليه كنت متخيل أنها هترجع تترمي تحت جزمتي تاني ومتقدرش تتخلي عني عشان يتيمه ومعندهاش فلوس
اااااااه يا زهره هموت أنتي سبتيني ليه هترجعي ازى انتي تسبيني بعد اللي عملته معاكي وانا احسن راجل في الدنيا لازم ترجعي مهما كان التمن
وفضل يضرب العربيه برجله
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سلوى
ريم: مروحه قابلت سيد
سيد : ازيك يا دكتوره عامله إيه لسه بصه لفوق سيبك من الدكتره اللي عاوزه تاخديها دى وانا هتجوزك وهجبلك شابكه الحته كلها تتكلم عليها واعملك فرح وهجبلك الواد المغني اللي اللي بيفضل يتنطط مش فاكر اسمه إيه.
ريم : انت مجنون يا سيد انا مبفكرش في الجواز وبعدين انا هتجوزك انت ليه مجنونه انا يعني وبعدين عيب تقف في طريقي في راحه والجايه دى مش اخلاق ولاد البلد ولسه هتمشي .
وقف قدامها وافقي بدل ما يكون غصب عنك فهمتي يا حلوه وبعدين انا هطلبك من امك وهي اصلا موافقه انتي عارفه الفلوس عندها احسن منك ومن ابوكي.
ريم : ابعد عني كده انت ايه حيوان مبتفهمش بقولك مش هتجوزك لو اخر راجل في الدنيا.
دخلت شقتهم ملقتش حد من اخواتها موجود اتصلت علي امها.
ريم : الو ازيك يا ماما فين اخواتي.
سلوى: الله يسلمك يا ريم عامله إيه براحه متخفيش اخواتك معايا انا اخدتهم يعيشه في مكان نضيف وانتي كمان تعالي عيشي معانا وانضفي من الوساخه اللي عندك دى وابني مستقبلك
ريم : انا هفضل هنا بس مين هيذاكر لأخواتي وأنتي طبعا مش فاضيه.
سلوى : هجبلهم مدرسين تذاكر ليهم الفلوس كتير خليكي أنتي في نفسك بس
وتعالي عيشي هنا هتكلي لقمه نضيفه وتنام في فرشه نضيفه.
ريم : انتي اختارتي حياتك وانا هختار حياتي وعشتغل وان شاء الله ربنا هيسترها معايا خلي بالك منهم ومن نفسك سلام.
ريم : فضلت تصلي وتعيط وتدعي ربنا انها تعبت ونفسها ترتاح يارب انا بشتغل من وانا في إعدادى حبه امسح عربيات حبه خدامه في البيوت لحد ما تعبت ونفسي اتخرج واشتغل دكتوره وارتاح وقابل راجل يعوضني عن الشقا اللي شفته ويراعي ربنا فيا انا انحرمت من ابويا وانا صغيرة واتيتمت وأمي عايشه وعمرها ما حسيستني بحنانها يارب انت كبير وكريم اكرمني وريحني واسترها معايا وانهت صلاتها ونامت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند حمزه
صحي من النوم دخل المطبخ يعمل قهوه بيكلم نفسه ينفع يا حمزه بقا عندك 30سنه وانت لسه متجوزتش طيب فين بنت الحلال اللي ممكن تستحمل واحد متقلب زى دى لازم تكون بتحبني عشان تستحملني بس انا نفسي حد يخطف قلبي من اول نظره نفسي في واحده تفضل تهزر معايا ومتزعلش مني ابدا مهما اكون قاسي معاها تحبني من قلبها بجد يااارب واخد القهوه خرج شربها واخد شاور ودخل كانت مامته نايمه وخرج راح شركه الحراسه بتاعته.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند امجد وحنين
حنين مساء الخير يا حبيبي حمدالله على السلامه.
امجد : الله يسلمك يا قمر بس ايه الحلاوه دى انا مشفتكيش من زمان كده
حنين: انت وحشتني اوى وقلت لازم اشبع منك مدام الأمور بقت تمام
امجد : تحت امرك يا اميرتي ومد ايده ليها.
اخدت امجد ودخلت بيه قوضه النوم كانت كلها شموع وورد واكل جميل
وفضلوا يرقصوا وطبعا عاشوا في عالمهم الخاص .
حنين : سنده دماغها علي دراعه ياااا انا فرحت اوى ل زهره الحمد لله أرتاحت بس أنا قلقانه من اسد وخصوصا اني متاكده انه بيحب زهره اوى.
امجد: بيضحك خلاص معدش في ايده حاجة يعملها وخصوصا ان احمد مصدق يمتلكها مستحيل يخلي اسد يقرب منها هي او البنات وخصوصا انه بيراقب كل تصرفاته وزود الحراسه متقلقيش انتي بس ولف ليها وبصلها بحب مبسوطه عوضتك صح .
حنين: طول عمرك بتعوضني عن كل حاجه ناقصني بس انت عارف لسه مشبعتش منك.
امجد : باسها من رقبتها عشان كده انا بقول نعيد تاني ودخلته في جنه حبها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هايدى وائل
وائل : اصحي بقي عشان نسهر عشان نرجع مصر كفايه كده.
هايدى : بس انا لسه ما شبعتش منك .
وائل : بسخرية هو انتي بتشبعي أصلا قومي عامله زى القطط تاكل وتنكر يالا اخلصي بلاش قرف وسابها وراح يلبس وبيكلم نفسه أنه قرف منها ولازم يخلص منها في اقرب وقت.
هايدى: راحه حضنته انا اسفه بس بلاش تزعل مني انا زعلتك في حاجه
وائل : مسك اديها وزقها جامد انتي ايه مبتفهميش مش طايقك دلوقتي قرفت قاعد معاكي بقالي اكتر من اسبوع مش راضيه ننزل مصر انا دكتور مش صايع عاوز ارجع عشان اكمل مستشفى بتاعتي.
هايدي : مش خلاص انت اخدت اخر خمسه مليون عشان الاجهزه الناقصة بس فين عقود الشراكه اللي بنا
وائل : رجع تاني يمثيل عليها كل حاجه تخلص بس الاول وأنتي هتمضي علي العقود.
هايدى : انت اخدت كل فلوسي ومش هينفع تلعب بيا انا كده معدش في رصيدى غير خمسه مليون.
وائل : شوفي يا حبيبتي انتي هتديني منهم تلاته مليون اكمل بيهم والباقي حلال عليكي وبعدين ربنا يخلي المغفل جوزك وهيديكي غيرهم.
هايدى : صح انا قفلت فون من الصبح ونمت لازم اكلمهم واعرف هو جاسر ليه متغير معايا الفتره الاخيره .
وائل : انا بكره إبنك ده من ساعه ما شفني وانا عندك .
هايدى: انت بتقول ايه شافك ازى وليه مقولتش قبل كده.
وائل : سيبك منه ده عيل غبي زى أبوه مكلمنيش اصلا فضل يجرى وخلاص وانا كنت فين كنتي سكرانه والباقي وبيغمز بعينه.
هايدى : قامت يا نهار اسود زمانه قال ل احمد هيقلني مفيش كلام ده بيحب ابوه جدا ومستعد يعمل اي حاجة عشانه.
وائل : انتي لازم تسحبي كل رصيد المشترك بينك وبين احمد وتحوليه ليا قبل ما يعرف اللي بنا.
هايدى : انا في إيه ولا إيه وانت كل همك الفلوس.
وائل: زعق بصوت عالي طبعا فلوس امال فكره ايه انا ممكن اعوز ايه من واحده شمال زيك.
هايدى : اخرس ولسه هتضربه بقلم مسك ايدها تناها وراه ضهرها انت هتعملي ايه يا بنت....... فكره اني بحبك احبك علي إيه وانتي واحده سابت نعمه زى اللي كانت فيها احمد ده كان يقدر يكون مع اجمل منك الف مره بس هو فضل يكون معاكي بس انتي سبتي احمد مراد الالفي حوت الاقتصاد عشان انتي زباله وكان لازم استفيد منك انا مش ممكن أدى اسمي لوحده زباله زيك.
هايدى : بتهز دماغها بمعني لا انت اكيد بتهزر صح ومسكته من وشه انا بعشقك انا ضحيت بولادى عشانك انا هديك كل اللي انت عاوزه هاخد فلوس احمد وادهالك بس انت ما تسبنيش ولا تبعد عني مش عايزه مستشفى خدها كلها ليك بس خليك جانبي.
وائل: لا يا حلوه عشان انا بصراحه قرفت منك هنزل اسهر لوحدى وانتي اترزعي هنا لوحدك وزقها ومشي
هايدى : مسكته من رجليه ارجوك خليك جانبي مش ممكن تعمل فيا كده زقها برجله ومشي وهو بيضحك عليها .
هايدى: فكرت هتعمل ايه اتصلت علي امها وحكتلها علي كل حاجه
امها تستهلي اكتر من كده احمد اتجوز وعمل فرح مصر كلها بتتكلم عليه.
هايدى : انتي بتقولي ايه انتي اكيد كبرتي وخرفتي مسحيل مايقدرش يبعد عني.
ام هايدى : افتحي فيس بوك وانتي هتعرفي اني مش بخرف وهو عمره محتجلك عشان مايقدرش علي بعدك.
هايدى : لا انا هكلم جود وهو هيقولي كل حاجه مش هيكدي عليا.
هايدى : بتتصل علي جود وجرس لحد مارد عليها.
جود : ازيك يا مامي انا هشوفك أمتي انتي وحشتيني اوي.
هايدى: قريب يا حبيبي انتم فين يا جود وبابي بيعمل إيه
جود : عند بابي ومامي الجديدة دى حلوه أوى وبتلعب معايا وبتخدني في حضنها وبنام في حضنها.
هايدى : صرخت وقفلت فون وكسرته
طلع وائل كان ناسي فونه لاقها بتكسر في الجناح كسري ما انتي اللي هتدفعي
هايدى : خلاص معدش في فلوس احمد طار اتجوز عليا واخد ولادى وبتعيط .
وائل : طب منا عارف امال انا هرميكي ليه معدش في منك فايده يعني خلاص خلصت لازم ادور علي غيرك.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند أحمد وزهره
زهره: سمعت كلام جود اتخضت وخافت وقامت وقفت ووقعت طبق بتاعها وفضلت تعيط وتترعش من غير صوت واحمد جرى عليها ومسكها مالك وايه يا عني انها عرفت ما هي كان لازم تعرف أننا اتجوزنا.
جاسر : هات ميه وشربها والبنات بتعيط وجاسر فضل قلقان مش عارفه يعمل ايه خايف علي رنين مش عارفه يعمل ايه وجورى جريت علي روان وكلهم اتلموا حاولين زهره وهي ضمه رجليها ودفنه وشها في رجليها وبعيط انا عارفة مليش في فرح عمرى ما هفرح انا مكنش المفروض اطوعك أكيد حياتكم هيوظ بسببي .
احمد : قاعد وراها وضمها من ضهرها وفضل يكلم فيها زهره انتي نبض قلبي ومبوظتيش حاجة هي الحياه كانت مستحيلها انتي ملكيش ذنب و ما ينفعش تبقي ضعيفه كده محصلش حاجه انتي قويه ومتسمحيش لحد يهزك كده فهمتي وبعدين انا وعدتك طول ما انا عايش هتعيشي فرحانه وعمرى ما شفت ولادى فرحنين كده انا كنت كل سنه علي مابنتحمع علي سفره واحدة انتي جمعتينا من اول يوم انتي لميتي عيله دى عشان خاطرهم اجمدى وساعديني وهي غمضت عيونها واغمي عليها احمد شالها وطلب من جاسر ورنين ياخده بالهم من اخواتهم عشان زهره ترتاح .
رنين : مالها مامي انا خايفه تتعب زى ما كان بابي بيضربها كانت لازم تروح مستشفى وتسبنا لوحدنا.
احمد : ما فيش حاجه متخفيش عليها انا هطمنك عليها بس ترتاح شوية.
رنين : قاعده علي الارض تعيط وجاسر قاعد جانبها مش عارف يعمل ايه طنط هتبقي كويسه هي بس اتخضت لما مامي اتصلت وبابي مش هيسبها زعلانه انتي بس كفايه دموع .
رنين : طول عمرها حزينه بابي عزبها كتير عارف لما كان بيضربها كنت بستخبي انا وروان تحت ترابيزه السفره من الخوف ماما مش هتستحمل اكتر من كده وفضلت تعيط وجاسر قاعد مش راضي يسبها لحد ما بطلت دموعك خالص وطلعت قوضتها وهو فضل يفكر في كل اللي بيحصل وخايف يرجع يعيش مع مامته وقرر مع نفسه انها لو عملت مشاكل عشان تاخدهم هيقول لابوه عليها وقام وقف مره واحدة.
احمد : وصل بيها قوضتهم ونايمها وفوقها واخدها في حضنه وهو جواه بركان من خوفه عليها هي ليه مش مستحمله حاجه كده اي موقف بيهزها وبضعفها قومي يا زهره هموت من قلقي عليكي بقالك ساعتين نايمه وفعلا بدأت تفوق وهو فضل يشيل شعرها من علي وشها وطلبت تشرب وهو شربها
احمد :انتي كويسه حاسه بايه دلوقتي.
زهره : جسمي كله مكسر وتعبانه جدا
احمد : عندى ليكي فكره رائعه ايه رايك ننزل البسين نعوم شويه
زهره : في الجو ده الدنيا برد
احمد : البسين فيه سخانات يعني هتبقي مبسوطه وبعدين انا معاكي يالا
هدفيكي واخدها وشدها من اديها ونزلوا .
زهره : هنزل كده .
احمد : في غرف ملابس تحت أقولك في بيكيني انا جايبهولك من فرنسا نفسي اشوفك بيه وفعلا هو راح جابه ومسكه وفضل يصفر وهي انكسفت منه جدا وخبت وشها في حضنه
استحاله البسه هو ده اصلا يتلبس ازى لالالا استحالة البسه .
احمد : أنتي عندك حق انا رأي ماتلبسيش حاجه عومي من غير حاجه ورماه علي السرير وبيضحك.
زهره : جريت اخدته لا خلاص انا هلبسه طبعا ودخلت لبسته وهو شافها وجرى وراها وهي اخدت الروب لبسته ونزلت جرى.
احمد : نزل يجرى وراها وشغل سخانات البسين وقلعها الروب وشالها ونزل بيها المايه وفضل يبوسها وكل بوسه يقلعها حاجه لحد ما بقت عريانه واستخبي منها وهي فضلت تنادى عليه وجه من تحتها وشالها علي كتافه وفضل يرميها في المايه ويعوم معاه شويه ويشلها علي ضهره شويه ويعوم بيها وفضل يلاعبها وحضنته وباسته لحد ما ضربات قلبها زادت وهو ايده علي كل منحنيات جسمها وشالها انا بعشقك يا زهره وعمرى وهبعد عنك انا ندمان علي عمرى اللي عشته وانتي بعيده وشالها وطلع بيها ولبسها الروب وطلعو يعيشوا في عالمهم الخاص وبعد فتره من العسل .
احمد : لسه زعلانه او خايفه من حاجة.
زهره : انا عرفه انك عملت كده عشان انسي خوفي وقلقي مسكت ايده وباستها انا بحبك اوى يا احمد ولو خايفه من حاجه فهي اني افقدك قامت قاعدت قدامه انا عارفة انها هتعرف بس خايفه انها تخليك تسبني مش هقدر اعيش من غيرك.
احمد : قام قاعد قدمها مين اللي يخليني اسيبك مستحيل حاجه تبعدني عنك وعشان اسبتلك تعالي اقولك حاجه وحضنها ومال علي رقبتها وفضل يسبت ملكيته عليها.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
ياريت التفاعل يزيد ارفعوا معنويات عشان فصلين اللي فاتوا كان تفاعلكم محبط ان شاء يوصل 1500 كومنت.
بقلم / ياسمين الهجرسي
أنت تقرأ
حكايه قلب مزقه العشق ✨تريند اول علي الوتباد✨ ل ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي
Romanceرومانسيه وحزينه وجريئه بشغف