الفصل 62
سبحان الله وبحمده ✨سبحان الله العظيم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
جاسر : طلع وخبط بعصبية افتحي يا رنين بدل ما اكسر الباب.
رنين : بدموع وصوت كله خوف أنا خايفه منك انت عصبي وهتضربني.
جاسر: اسف افتحي أنا مستحيل ازعلك وازى تقولي اني ممكن اصربك عمري مديت ايدى عليكي.
رنين: عمرك ما عملتها بس انت دلوقتي ضابط شرطه وبتضرب المجرمين وممكن تضربي اوعدني الاول.
جاسر : تمام خلاص افتحي بقا انا اعصابي هتنفجر.
رنين : حاضر بس انت وعدتني وفتحت ودموعها زى الشلال.
جاسر : دخل وقف وبصلها وغمض عيونه عشان مش عاوز يضعف قدامها واتكلم بعصبيه ايه حكايه دكتور زفت ده ومن غير ماتخبي حاجه.
رنين : مفيش والله هو كان بيطلب مننا اني اللي ما يفهمش حاجه نروح ليه انا اخدت صحبتي مره واثنين وروحنا ليه شرح كام حاجه لينا وبداء يعاملني معامله خاصه أنا خفت وبطلت اطلب منه حاجه يشرحها فجاه معاملته اتحولت عشان ليه بطلت اروحله وبداء يعاملني معامله وحشه وفي مره طلب ايدى وانا رفضت وراح ل بابي الشركه ولأن بابي رفض جه ل مامي هنا ومامي رفضت ومن يومين طلب مني في المحاضرة أنه عاوزين روحت ليه المكتب حاول يمسك ايدى ضربته بالقلم ومن يومها بيعاملني وحش جدا وآخرها النهارده حاول وسكت.......وبتعيط
جاسر : حاول ايه عمل ايه يا رنين وهو مقور أيده .
رنين : بتعيط بنهيار اسفه والله مسمحتش ليه يعمل حاجه.
جاسر : قرب عليها عمل ايه اخر مره هسالك وضرب الكرسي برجله وهي اتخضت.
رنين : بعتلي واحده تقولي اني هند أغمي عليها في مكتبه وانا روحت حاول يتهجم عليا وانا ضربته وجات بنت بتحبه قالت علي كلام وحش وانا سبت الكليه ومشيت
جاسر : كل ده وانا ايه مليش لازمه في حياتك بتخبي عليا مش عامله ليا اعتبار أنا حاسس اني مش مصدق وفضل بيضرب بايده الحيط ابن الكلب زى يعمل معاكي كده وانتي زى تسكتي عليه دلوقتي وفضل يضرب يضرب الحيطه وأيده تنزف وهي خايفه تقرب عليه بس صعب عليها جاسر ايدك بتنزف خليني اشوفها .
جاسر: بصله نظره هي مفهمتهاش سابها ونزل جرى وبصوت عالي يا امي يا امي انتي فين.
روان : مامي في اوضتها وبابي في المكتب انت بتزعق ليه ايه اللي حصل.
جاسر : زقها من قدامه طلع جرى خبط بعصبيه امي ممكن ادخل.
زهره : الله اكبر لأنها كانت بتصلي وهو فضل واقف لحد ما خلصت صلاه وفتحتله الباب.
زهره : اتفضل يا جاسر يا الله ايدك مالها تعالي اشوفها ومسكتها بس هو شدها منها بعصبية لوسمحتي سيبي ايدى.
جاسر : حضرتك ازى يا امي ساكته علي الكلب ده وزى يجي لحد هنا يطلب ايديها وكان صوته عالي جدا.
زهره : أهدى بس الاول وانا هفهمك كل حاجه بس اطمن علي ايدك الاول.
احمد طلع من مكتبه علي صوت جاسر روان جاسر ماله بيتكلم مع مين بطريقه دى
روان : هو تقريبا بيتكلم مع مامي لأنه كان بيدور عليها.
احمد : ازى يسمح لنفسه يتكلم معاها كده هو نسي نفسه وطلع السلم جرى وقابل رنين وهي بتعيط بصلها ومشي .
جاسر : بيشد أيده منها بلا ايدى ولا زفت.
زهره : ماشي اللي يريحك كل الموضوع أنه جه طلبها وهي واحنا رفضنا ومن ساعتها وهو بيديقها أهدى حبيبي ملوش لازمه عصبيتك دى .
جاسر : عمرى ما هسمحك انك خبيتي عليا موضوع يخص رنين .
احمد : دخل وبصوت عالي جاسر انت اتجننت ازى تكلم امك كده انا ربيتك علي كده.
زهره : محصلش حاجه يا احمد أهدى هو عصبي شوى وانا هتفاهم معاه.
احمد : اظاهر لما دخل الشرطة فكر نفسه بقا راجل اعتذر من امك واياك تنسي فضلها عليك.
رنين : بتعيط وأحمد وجاسر بيزعقه وزهره واقفه في نص
لان احمد فقد أعصابه لما جاسر بيزعق
رنين: بخوف مامي الحقيني واغمي عليها.
جاسر : جرى رنين وشالها ودخل بيها اوضتها قومي يا حبيبتي انا اسف بس والله مش متخيل أن ممكن راجل غيري يلمسك وأنا عايش وفوقها وبص لزهره برجاء أنها تخرجهم بره .
زهره : فهمت نظرته تعالوا يا ولاد وجاسر معاها وكلهم خرجوا.
رنين : بتعيط ومخبيه وشها من جاسر .
جاسر : مسك اديها وشالها من علي وشها وبصوت هادى مخبيه وشك عني ليه انا عارف اني اتعصبت عليكي سامحيني .
رنين ة انت عصبي زى بابي اسد واكيد لما نتجوز هتضربني زى ما كان بيضرب مامي وبتبعد عنه.
جاسر : عيونه دمعت واخدها في حضنه
أنا اسفه استحاله هعمل كده انا مش زيه انا بس بغير عليكي أنا بسهر افكر لبستي ايه وانتي خارجه كلمتي مين وبتضحي لمين بغير عليكي من فستان طالع حلو عليكي وبغير عليكي من نفسي هاتجنن ازى ممكن حد غير يلمس شعره منك أنا بتفرج كل شوي علي صورك واكيد نفسي انك في حياتي انا استحاله ازعلك أنا عندى اموت ولا ابعد عنك ولا اني ازعلك يوم ما ازعل منك اعرفي أن ده اخر يوم في عمري انا استحالة اكون اسد وانتي عندى اغلي من قلبي وأنا لو خيروني بينك وبين روحي هختارك انتي.
رنين : اتعلقت بيه اكتر بجد عمرك ما هتضربني ولا تعزعلني.
جاسر : قام وقف وهو شيلها وحضنها وفضل يضحك فيها وهي حضنته واعدني انك مش هتضربني.
جاسر. مسكها من وشها أنا هضرب نفسي بالنار قبل ما اضربك اوعي تخافي مني انا امانك وانتي قلبي وروحي وبنتي وامي وعمرى كله
رنين: ربنا ما يحرمني منك يا جسوري.
جاسر : بس كده انتي ناسيه انك خاطبتي.
رنين : بحبك يا جاسر اوى.
جاسر : نامي وارتحي انتي عشان أنا اشوف ماما لأنها زعلانه مني وانا مش هستحمل زعالها.
رنين : اتفضل طيب بعد ما تروح ل مامي هتعمل ايه.
جاسر: هاجي اقعد معاكي لحد الصبح اسمحيلي .
رنين : طبعا انت وحشتيني جدا غمزلها بعيونه.
وراح عند زهرة وخبط عليها
زهره : اتفضل ياجاسر هي عامله ايه
جاسر : بيعيط سامحيني يا امي وماسك اديها أنا بتجنن لما حد بيلصلها مبالك بالكلب ده أنا تعبان اوى يا امي خدني في حضنك أنا خايف اوى أروح من ايدى وتتعلق بواحد غيري.
زهره : سلامتك يا حبيبي هي عمرها ما هتبص لغيرك بنتي بتحبك من أول ما شفتك وأنت يا حبيبي راعيت الحب ده وكبرته لحد ما بقا عسق اطمن بس ايه تعبك .
جاسر :رنين بتخاف مني ومفكراني أن هكون زى اسد وهضربها واول مره تبعد عني.
زهره : رنين عقله وهتفهم انك غيره ارتاح انت اكيد تعبت جاي من سفر ومرديش ترتاح وفضلت مستنيها وحصل اللي حصل.
جاسر : ممكن انام في حضنك وحشتيني يا امي سامحني.
زهره : بس كده حبيبي وفتحت بها تعالي يا قلب ماما مسمحاك هو أنا تقدر ازعل منك ربنا العالم أنا بحبك قد ايه غلوته من غلاوه بناتي مش بقول أي كلامك بس من ساعه ما دخلت بيت ده وأنت حبك أزرع في قلبي وكل يوم يكبر مع الايام
واخدته ونيمته وفضلت تقراء قران لحد ما راح في النوم .
وأحمد جه وشافه واتكلم بصوت عالي وعصبيه أنا فيلم الف مره متحضنيش تلعيال دى وبيشاور بايده...
احمد : قومي يا زهره من حضن زفت ده وايه اللي جابه هنا أصلاً
أنا قايل محدش يدخل الجناح بتاعنا وبعدين أعمل في قلبك الحنين ده ايه
زهره : حرام جاي تعبان ونفسي اخده في حضي وحشني انت عارف غايب عني بقاله اد ايه
احمد : مش هتكلم تاني قوم ياض روح اتزفت في اوضتك وشدها واخدها في حضنه .
جاسر: كان سامع خلاص يا امي أنا هروح اوضتي بعد اذنك يا والدى هتفضل مجنون زهره علي فكره كل الجامعات بتحضن ولادها عادي يعني.
احمد : خبطه في كتفه اطلع ياض بره وخرجه وقفل الباب قال نايم في حضنها.
وراح بعد ما خرج عند رنين بيتعملي ايه.
رنين : بذاكر وقامت من علي سرير .
جاسر : مسك اديها وقعدها علي سرير ونام علي رجله ومسك الكتاب وفضلت تلعب في شعره
رنين : أنت شكلك تعبان اوى.
جاسر : ماتحوليش هذكرلك زى كل اجازة اصبح وقام قاعد جانبها علي سرير وفضلوا يذاكره لحد ما بدأت تنام متناميش قبل ما اطلع هنزل تحت وجاي بسرعة.
رنين : هتروح فين خليك معايا .
جاسر : قفل الكتب وقام انتي صليتي العشاء ولا لسه .
رنين : بصت في الأرض وانكسفت.
جاسر : شدها قومها من تحت البطنيه مش وعدتني انك مش هتاخرى صلاتك تاني يالا علي مل انزل واطلع تكوني صليتي وباسها من دماغها وسابها ونزل
جاب ليها آكل وكوبايه لبن سخنه وطلع كانت بتنهي صلاتها اتفضلي يا ملكه رنيتي.
رنين : ليها تعبت نفسك واخدت الصنيه منه وحطتها علي تربيزه وقاعده جانب بعض علي الكنبه.
جاسر : تعرفي شكلك زى قمر بسدال ربنا يحفظك يالا عشان مكلتيش في الغداء كويس واللبن عشان يدفيكي ويهدى اعصابك واكلت ونامت في حضنه وشالها وغطها وراح اوضته فضل يشرب سجاير لحد الصبح
ونزل من غير ما يقول لحد هو رايح فين وراح الكليه استني الدكتور واخده علقه موت وعرفه أن رنين خط احمر
ورجع فيلا كانت زهره قاعده بتشرب قهوه مع احمد .
جاسر: دخل بعصبيه أحنا لازم نتجوز أنا ورنين بدل ما اصور قتيل.
زهره : ماشي يا جاسر بس انا عاوزاك تهدى شوى .
احمد : ليه يا زهره كده او كده هما هيتجوزه .
زهره : بس هو لازم ياخد رايها الاول عشان هتزعل أننا مخدناش رائيها.
جاسر : سبيها عليا المهم حضرتك توافقي .
زهره : ربنا يسعدكم يا حبيبي أنا عاوزه سعادتكم.
جاسر: باسها من اديها ودمغها وطلع علي رنين جرى .
احمد : مالك يازهره انتي تعبانه وقرب عليها مسك اديها.
زهره : ابدا مفيش بس ممكن اطلع ارتاح شوى .
احمد : بصلها بستغراب ضم حواجبه من غير يا زهره اول مره من يوم ما اتجوزنا تتطلب تنامي من غيري.
زهره. اسفه بس حسه اني تعبانه جدا.
احمد ة براحتك هتقدرى تطلعي ولا اشيلك .
زهره : ضحكت ربنا يخليك ليا أنا هقدر وسابته وطلعت.
احمد : كان متأكد أن في زهره فيها حاجه بس سبها تطلع ....
وبعد ما طلعت ودخلت تاخد شاور ونامت بالبرنص تعيط دخل من غير ماتحس بيه وفضل واقف وقلبه بيتقطع عليها بس سبها عشان ترتاح ويمكن الدموع تريحها.....
وفضلت تفتكر تصرفات اسد وعصبيه جاسر وان ممكن يجي اليوم وجاسر ميقدرش يتحكم في عصبيته ويعامل رنين بنفس العصبيه وفضلت تعيط وأحمد : واقف بس كان قلبه خلاص هيقف من دقاته ونام وحضانها من ضهرها وفضل يضم فيها مالك يا قلب احمد ايه وجعك اوى كده انا اكيد زعلتك من غير ما اقصد سامحني اسف يا قلبي وروحي وهي بتعيط وصوت عياطها زاد وهو دموعه نزلت علي خدها وفي لحظه دى زهره لفت ليه وسندت علي وشه انا اسفه اني سبب في دموعك ربنا يخدني ولا اني اكون سبب في دموعك.
احمد : بعيد شر عليكي قولتلك بلاش سيره موت يا قلب احمد
يا زهره يوم ما يحصلك حاجه أنا هكون قبلك انتي قلبي.
زهره : فضلت تعيط وتحضن فيه وهو دفن وشه في صدرها.....
وبعد ما هديت شوى مالك يا قلب احمد
زهره مفيش بقيت كويسه من ساعه ما حضنتني.
احمد : بس انا مصمم اعرف مالك .
زهره : افتكرت زمان واعصابي تعبت شوى.
احمد : ايه سبب يا زهره انتي ليه مش راضيه تنسي أنا عملت حاجه تفكرك بزمان ولا احساسي صح أن ده كله عشان جاسر وعصبيته .
زهره : ابدا انا خايفه بس من عصبيه جاسر رنين مش هتستحمل اللي أنا استحملته.
احمد : قاعد واخدها علي رجله شوفي يا زهره أنا مش هدافع عن جاسر عشان ابني أنا هسيبك انتي تتكلمي
زهره : أنا عارفة يا احمد جاسر ده انا اللي ربيته وعارف أنه بيحب رنين وأنه ممكن يعمل في نفسه اي حاجه عشان بيحبها وعشان عصبيته ما طولهاش أنا غصب عني والله انت اكيد عارف يا احمد أنا بحب جاسر قد إيه .
احمد : خلاص خلصتي ولا لسه في حاجه محتاجه تقوليها.
زهره : خلاص خلصت متزعلش مني .
احمد : اولا اياكي تقولي كلمه بحبك دى لاي مخلوق في الدنيا غيري وثانيا حاجه اياكي تفكرى في زمان انسي يا قلب احمد علشان خاطر احمد وثالثا أهم حاجه من كل ده انتي وحشتيني اوى بقالي يومين بارجع وانام من تعبي واناهموت واقضي معاكي وقت ايه رايك موافقه لو تعبانه انسي مره تانيه.
زهره: طبعا موافقه وقامت حضنته ودخلت غرفه اللبس واخدت كمية لانجري كتير تخيره وهو اختار وهي لبست وفضلت تدلع وهي بتحط ميك اب وهو قاعد يتفرج عليها وهي كانت مبسوطه اوى.....
وجه و حضانها ممكن اطلب حاجه نفسي فيها من زمان.
زهره : كل اللي نفسك فيه انا هعمله انا تحت امرك .
احمد : عاوزك ترقصي ايه رايك تعرفي.
زهره : ضحكت بدلع دلوقتي هتعرف وراحت مسكت فون واختارت اغنيه ترقص عليها وهو كان طاير من السعاده وفضل يبصلها بعجاب رهيب قاعد حاطط رجل علي رجل وايده تحت دقنه وهي بترقص وبتتمايل عليه وبعد ما فقد عقله شالها وقاعده وكان معاه علبه فيها سلسله تحفه لبسهالها عاوز اشوفها عليكي لوحدها يا
زهره أنا بحب كده اوى طبعا انا عشان اعمل اللي يفرحك وانا فرحي لفرحك بعشق وبموت فيك ونفسي اخبيك جواى.....
احمد خطف كلامها في بوسه وكل منحنيات جسمها اتملك منها وراحو في عالمهم.......
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند حنين وامجد
كريم : يا بوب انت فين
امجد : انا هنا ياابني صوتك عالي ليه مامتك نايمه وتعبانه.
كريم : مش لازم حد ينام النهارده كله يصحي في مناسبة حلو.
امجد : ليه بقا في ايه مميز النهارده.
كريم : مش مهم الاهم اني سعيد وخلاص.
هنا : اتكلمت بعصبيه اه كل مايخلي جوري تعيط يكون سعيد معرفش فيه.
امجد : ليه زعلتها مش هسمحلك دي بنتي لو عرفت انك سبب في زعالها مش هرحمك.
كريم : انا بعشق تراب رجليها ومتاكد انها بتحبني هي كمان بس فيها كميه غرور وكبرياء ومش راضيه تعترف بحبنا بس بعد النهارده يا تتقبل حبي يا برده تتقبل حبي مش هاسبها.
حنين : نزلت ولد انت فاكر نفسك ايه ازي عاوزها هي تعترف بحبها ليك انت اللي لازم تعترف الاول وتفضل تسبت انك بتحبها ونزل ليها كمان لحد ما ترضي عليك جورى دى ورده العيله والله لو زهره عرفت انك زعلتها هتخصمك ومش هتخليك تتجوزها ولا في احلامك .
كريم : انتي امي ولا امها انتي مع مين.
حنين : يا حبيبي جوري حنينه اه هي عنيده شوي بس اللي شافته مش شوي بعد امها عنها مقصر فيها .
هنا : بس طنط زهره عوضتهم عن حب انهم.
امجد : بس برده يا حبيبتي هيفضلوا جواهم جرح مش هيقدره ينسوه .
كريم : خلاص انا لازم اعترف ليها بحبي بطريقه مميزه بس ايه هي.
حنين: ايوه كده فكر يا عبقرينه ترضيها وتخليها تعترف بحبك وربنا يسعدكم.
امجد : ماشاء الله عليكي عقلتي واد في دقيقة.
حنين : راحت حضنته اصلا هو عاقل زى ابوه حبيبي وبتبوسه من خده وأمجد حضنها يسلمي العاقل.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
رايكم توقعاتكم تعليقاتكم 20 كومنت عشان يوصلكم باقي روايه
بقلم // ياسمين الهجرسيبقلم //ياسمين الهجرسي
أنت تقرأ
حكايه قلب مزقه العشق ✨تريند اول علي الوتباد✨ ل ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي
Любовные романыرومانسيه وحزينه وجريئه بشغف