الفصل 30/31
لا اله الا الله ✨ محمد رسول الله
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨احمد :ايه مالك ليه دموعك دلوقتي انتي خلاص بقيتي حره وهتبقي ملكي ومش هخلي نسمه تجرحك أنتي و بناتي ماهمه مش بناتك لوحدك.
زهره: فرحانه يا احمد مكنتش متخيله أنه هيحصل بجد انت احلي حاجه حصلت في حياتي انت وبناتى ربنا يقدرني اقدر اعوضهم وبعد اذنك يا احمد فين البنات يا حنين
بتنادي علي رنين وروان رنين
البنات : نعم يا مامي وجريه عليها انتي وحشتيني اوى معنتش تسبينا تاني لوحدنا احنا بنخاف وانتي مش معانا.
زهره : انتي عارفه اني بحبكم قوي صح.
رنين : اه يا مامي وانا باحبك اكثر من بابي عشان بيضربك يا مامي احنا بنخاف منه ومبسطين هنا اوى.
روان: وانا كمان يا مامي مش عاوزه أشوف بابي لانه بيضربنا كثير و بيزعلك مش عاوزين نرجع عنده ثاني سيبنا هنا مع طنط حنين بس خليكي معانا انتي بس.
زهره :يعني مش هتقولي عاوزه اروح عند بابي لان وحشني.
رنين وروان بيهزوا دماغهم بمعنى لا مش هنقول يا مامي بس خلينا نعيش معاكي لوحدنا انتي مش بتعيطي واحنا مش بنزعل لأن مفيش حد بيضربنا.
زهره : اي حاجه عملتها عشانكم انا حاولت اعيش واستحمل بس هو كان مش عاوزوكم ومصمم أنه ما يعيش معنا مع كل تصرفاته انا ما عنتش قادر استحملها انا ا تعبت فعلا وكان نفسي تفضلوا عايشين معاه بس هو اللي كان بيقطع في حياتنا كل ده ودموعها بتنزل
رنين وروان بطبطب عليها بيحضنونها مامي : احنا هنعيش هنا مش هنروح عند بابي لانه وحش واحناا مش بنحبه
زهره: عيب يا ما تقوليش على بابي كده عشان انت بنوته متربيه ينفع نتكلم علي بابي كده صح.
رنين : اسفه يا مامي سامحيني ما كنتش اقصد .
زهره : بستها وحضنتهم ربنا يهديكم .
حنين يلا يا بنات اطلعوا فوق على اقوضكم.
البنات : حاضر يا طنط حنين
امجد : ناويين على ايه فكرت في ايه احمد وانت قررت ايه يا زهره.
احمد : انا هفهمك كل حاجه بس مش واقته بس دلوقتي انا ناوي اخطف زهره منكم شويه و مسك ايديها ومشي بعد اذنكم خلي بالكم من البنات.
زهره : هنروح فين استنى طيب لازم...... ومكملتش كلامها ووقفت وحنين وأمجد حضنين بعض ومبسطين اوى عشانهم ومركزين معاهم.
احمد : تعالي بس ولا كلمه عاوز احتفل معاكي اليوم ده لازم يتحفر في قلوبنا.
زهره: انت لازم تروح تشوف الاولاد انا اخذتك منهم الفتره اللي فاتت دى كلها وانت اهملتهم بسببي.
احمد : صدقيني كل حاجه هتبقى احسن ما انت عاوزه واولادي هيعيشوا معنا احلى عيشه وبناتك في عيوني وانتي في قلبي كل ده وهو ماسك وشها وقربها عليه عن اذنكم يا جماعه خلي بالكم من البنات على من نرجع
زهره : حاضر بس انت لازم تشوف اولادك الاول .
احمد : وحياتي عندك بلاش مش عاوز اعمل حاجه قبل ما نروح المشوار ده .
زهره : زي ما تحب خلاص تمام يلا بينا
احمد يلا بينا يا عمري ربنا يباركلي فيك يا رب.
زهره : يا رب ما يحرمني منك انت اكبر نعمه من ربنا ليا وركبو العربيه .
زهره : عندى فضول اعرف هنروح فين يا احمد.
احمد : مكان ما هنعيش مع بعض انا صممته بنفسي.
زهره : تقصد ايه مش فاهمه.
احمد : اصبري هتشوفي كل حاجه بعيونك دلوقتي وفضل يبصلها ويضحك ومبسوط اوى .
زهره : الله المكان تحفه دى العاصمه الاداريه صح.
احمد : اه وبالتحديد منطقه القصور يا ملكه قلبي وحياتي وعمرى انا هاوريكي بيت احلامنا عارف يا زهره طول عمري برسمه واخيرا اخترت المكان وبنيته فيه بقالي قد اي علشان نفسي يخطف قلبك من اول ما تدخليه.
زهره : كفايه اني هعيش معاك دى الجنه اللي بتمناه.
احمد : ربنا يقدرني واسعدك و انا عايش في الجنه فعلا يا زهرتي.
زهره : بحبك اوي يا احمد مش قادره اقول لك انا عاوزه ايه دلوقتي.
احمد : بيعض على شفايفه نفسك في ايه يا زهرتي بيغمز بعيونه.
زهره : الله يا احمد انت ليه بتحب تكسفني .
زهره : اول ما نزلت من العربيه معقول ايه الجمال ده الله حته من الجنه فعلا معقول انا معيش هنا وبتلف حواليها وبتبص علي سقف قصر تحفه يا احمد .
احمد : ولو نفسك تغيري حاجه غيرها يا غاليه دى مملكتك يا ملكه قلبي.
زهره : الله عليك يا احمد انا نفسي بجد اتجوزك حالا ينفع وبتضحك.
احمد : ان شاء الله هيحصل تعالي معايا الاول .
زهره : مش عاوزه اتفرج عليها دلوقتي. احمد : ابقى اتفرجي بعدين براحتك زهره : طيب هنروح فين دلوقتي
احمد :هنطلع فوق انا اخذ شاور لاني جسمي تعبان اوى و عشان هنصلي ركعتين لله عشان نشكر ربنا و نحمده على انه جمعنا مع بعض ده ندر يا غاليه يوم ما تطلقي نصلي في بيت اللي هنعيش فيه .
زهره : طيب ما نصلي هنا وانا هستناك تطلع تاخد شاور وانزل
احمد: تعالي معايا فوق وبعدين انا نفسي نصلي في الجناح بتاعنا مع بعض ولا انتي خايفه مني مش معقول .
زهره : لا طبعا أنا عمرى ما كنت بحس بالامان الا معاك يا قلبي .
احمد : قرب عليها تعرفي انا نفسي اوى اكون الامام بتاعك واحس انك ملكي هموت يا زهره وتبقي حلالي انا هعد الايام بساعه ودقيقة .
زهره : قول يارب ودلوقتي هنحقق اول حلم ونصلي سوى يالا ادخل خذ شاور. احمد : مالك يا جميل مش ناوي تبطلي تتكسفي مني.
زهره : هزعل لو سمحت يا احمد يلا عشان خاطري انا اصلي الظهر على ما تخلص .
احمد : انسي انك تصلي لوحدي خمس دقايق وهاجلك طول ما انا معك ما فيش ركعه فيها ولا سجده لو انا امام بتاعك يا زهره وسابها ومشي.
زهره : قررت انها تصلي لربنا عشان تشكره على انها خلصت من اسد وبدا تصلي وتعيط يا رب انا استحملت كتير كنت نفسي ما عملش حاجه تغضبك مني انا ما كنتش عاوزه بنات تتربى بعيد عن ابوهم عشان ملموش عليه في يوم من الايام ويقولي انتي السبب فين بابا سيبته وبعدته عننا يا رب انت شايفني معنتشن قادر استحمل ضرب وايهانه انا بجد طاقتي خلصت يا رب لو في ذنب في حياتي سامحني عليه يا رب ما تحرمنيش من احمد لاني تعبت اوي ونفسي اكمل عمري معاه نفسي اموت و هو اللي يدفني ويسترني نفسي اعوضه عن كل حاجه واي حاجه وحشه في حياته وهو كمان يا رب ماتحرمني منه واكرمه على قد ما كرمني وحبني يا رب ما توجع قلبه لحظه ولو في اي وجع ممكن يحصله في حياته اجعله من نصيبي وابعد عنه اي شر هو واولاده واسعده مع مراته انا راضيه اكون في حياته في سر عشان منجرحش بكلمه بسببي أو ولاده تزعل منه انا عمري ما اقدر اعيش من غيره يا رب ماتحرمني منه ولا توجع قلبي عليه وتوافقه في شغل واشوفه اكبر رجل اعمال في الدنيا كلها و يبارك في اولاده و خليهم هم وبناتي اسعد الناس في الدنيا وكل الناس تتمنى والادها يكونوا زيهم يا رب انا بحبه لدرجه اني ما اقدرش استحمل عليه نسمه تجرحه وكانت سعيده وبتبكي خلصت ولقيت احمد ساجد هو كمان وبعد ما خلص كنت بتقول بتعمل ايه لقيته بيعيط ووشه احمر جدا قربت عليهم مسكت واشه مالك بس انا اكيد زعلتك في حاجه اسفه يا احمد بس بلاش تزعل مني ارجوك بلاش دموعك دي.
احمد : اول مره يشد زهره تخبط في صدره ويبوسها بوسه خليتها تنسى كل لحظه ألم وجع عشتها وحضنها وقالت بصوت عالي اه يا احمد قد ايه نفسي بس اعيش جواك بحبك اوي اوي يا احمد .
احمد : ااااااااه يا زهره بحبك اوي نفسي بس اموت وانا في حضنك.
احمد : بلاش يا صغيرتي سيره انك تموتي احنا لسه سعاده معشنهاش وانتي رضا ربنا عليا وعشان كده انتي في حياتي وجودك ده اكبر نعمه انت قد كده بتحبيني ليه كنت مخبيها علي انا هموت و قلبي هيقف ما اعرفش انك بتحبيني اوي كده بتعزيني اوي كده انا ساترك وغطاكي و ضهرك وحمايتك .
زهره : انا هموت فعلا لو بعدت عني انا اعيش بس في الدنيا دي عشان اسعدك طول ما انا عايشه انا راضيه اكون جنبك بس مش عاوزه حد يعرف مش اكون مراتك قدام الناس انا راضي اكون مراتك في سر.
احمد : بسها قطع كلامها وفضل يوبسها لحد ما اروحهم طلبت الاكسجين وبعد عنها انتي بتقولي ايه انتى هتبقى مراتي قدام الكون كله لازم يكون شاهد علي عشقي ليكي يا زهر ه انا من غيرك ضايع ما ليش لازمه فى الدنيا دى نفسي يجمعني بيكي انتي ووبادنا بيت واحد ومراتي لو عاوزه تفضل علي زمتي أنا موافق ولو عاوزه تطلق انا برده موافق زهره بتبص له ما بتتكلمش بدموعها وبسته من كل حته في وشه انت اللي نفس اللي بتنفسه معاك و رضا ربنا علي و همسه في ودنه و بيتكلموا انا لو مت دلوقت مش عاوزه حاجه من الدنيا انا شبعت واكتفيت منها بحبك يا احمد يا نبض قلبي كان نفسي افضل عايشه عشان اسعدك .
احمد : هتعيشي هتكوني سعيده واي وجع هيروح منك و هتنسي كل وحش في حياتك انتي بس تفضلي جنبي وانا هعوضك عن كل حاجه وحشه انتي عشتيها.
زهره : وعد مني طول ما انا عايشه عمري ما افوت دقيقه غير وانا وياك وجنبك روحي دايما تاخدني وتقول لك امرني انا من غيرك مسواش حاجه .
احمد : املي انك ترضى عني بحبك يا زهره.
زهره : بعشقك بعشقك بعشقك يا احمد يا نبض قلبي.
احمد : شالها ولف بيها وهو بيبوسها وفضل يلف بيها وهو لسه بيبسها لحد ما داخت في حضنه يلا نتوضي عشان نصلي وفعلا صلوا وكان امام بتاعها و بعد ما خلص و اقعدها قدامه افتحي ايديكي يا زهره فتحتهم وهي بتبص له انا اسبح على ايديك من النهارده ايديك هي سبحتي وايدى دي سبحتك وناخد نفس ثواب.
زهره : دمعت فتحت ايديها وفضل احمد يسبح على يديها وخلص وبسها من دماغها وغير لبسه ونزل.
زهره : على فين بقا انت اتاخرت .
احمد : هاوريكي دلوقت مفاجاه تجنن.
زهره : معقول لسه في مفاجاه ثاني. احمد : معقول ده كله عشاني ليه يا احمد كده كثير.
احمد : انزلي وصلنا يلا يا زهره بسرعه والحارس فتح البوابه ودخلت الله الفلا الجميله دي اوى بس بتاعت مين .
احمد: دي اللي هتعملي فيها حلمك الحضانه بتاعتك و عارفه الفيلا اللي جنبها دي بتاعتي.
زهره : بتاعت مين ما تقولش بتاعتك احمد : بتاعتي والجنينه والبسين مشتركين عشان تبقى تحت عيني ومش هتفرقيني ابدا.
زهره : يا احمد اكيد اجارها غالي جدا عليا انا لسه ما اعرفش يعني هجيب فلوس منين انا فكرت في القرض عاوزه حد اكيد يضمني.
احمد : ممكن تاخذي مني اللي انتي هتاخذ من البنك انا تحت امرك.
زهره : الحمد لله على وجودك في حياتي بس ده مش هيحصل انا لازم اقف على رجلي لوحدي عشان لما تسبني اكون قدرت اعيش لوحدي واكلمل مش عاوزه اعتمد على راجل في حياتي تاني سبني ارتب حياتي.
احمد : تمام طيب ممكن تسمحيلي يا
زهره وقرب عليها اديني الشرف ده يعني اني اسعدك .
زهره : لو سمحت بالموضوع ده سبني اقف لوحدي.
احمد : خلاص اللي انتي عاوزه بس ما تعمليش حاجه الى لما اعرفها.
زهره : حاضر اللي انت عايزه يا ملك قلبي .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند اسد
عمال يكسر في البيت بعد ما عرف ان زهره استلمت ورقه الطلاق ازاي اعمل كده اغلط غلطه زي دي ازاي انا لازم اموت انا هتجنن .
ناديه : ا يه ده يا ابني خلاص انت ما كنتش بتحبها .
اسد: عايزها انا مش بحبها انا بعشقه وكنت بعمل كده عشان تفهم أن ملهاش غيري.
سلوى : دخلت بتحب مين و لما انت بتحبها يا حيله امك اتجوزتني ليه.
اسد :عادي يا بنت الكلب انت ازاي تخرجي بدون اذني من غير ما أوفق فضل يضرب فيها لحد ما كسر دراعها ونزفت من دماغها راحت مستشفى واخذها ومشيت بسرعه لانه عرف من الممرضه بأنها كانت عاوزه تعمله محضر وهو لم يعرف من الممرضه اخذها وخرجوه وهو راكب العربيه فضل يضرب فيها انت يا بنت الكلب سبب انتي عاوزه تعملي ليه محضر انا واحده زيك تعمل فيه كده دانا لمك من الشارع وهرجعك ليه انا اقتلك لوحدي انا ولا حد يحس بكي.
سلوى : انت لازم تتربى عمال تضربني انا اصبر يا اسد وشوف انا هعمل فيك ايه هتبقى زى الكلب تحت رجلي و هعمل فيك اي حاجه ووصلت البيت وطلعت شقتها هو دخل عند أمه
سلوى : واتصلت بواحد تجره عشان يضرب اسد عرفت هتعمل ايه عاوز متكسر بس اوع تموته علم عليه بس حاضر يا مدام اللي انت عاوزاه
وهابعتلك كل حاجه على الواتساب الخاص بيخرج امتى بيرجع امتى ومواعيد وشغله تليفونه وكل حاجه يلا في داهيه وقفلت ودخلت اخدت شاور.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند احمد في فيلا
حمزه : يا احمد كل دي غيبه حرام عليك بس شكلك مرتاح.
احمد : جدا روح انت كمان ارتاح و تعال اسهر معايا عشان عاوزك انت و امجد وادم .
حمزه : تمام بس ما تزعلش مني يا احمد علي معاملتي ل هايدى.
احمد : انا اتكلم فيها بعدين يلا انت روح أرتاح.
هايدي: شافت احمد ايه يا استاذ اخيرا شرفت كنت بتكلم مع مين مين الهانم اللي كنت معاها وسائل ولادك مش دول اللي بتحبهم .
احمد: هاقول لك بعدين بس دلوقتي اطمن على الاولاد.
هايدي :دي بقى لقيتها في انهي كباريه ولا شقه دعاره ومش عجبك اني بسهر وبشرب تلقيها شمال ودخلت دماغك. احمد : انتي قليله الادب ورفع يده كان يضربها بالقلم بس كتم غيظه واستغفر ربه.
هايدي : عاوز تضربني عشان مين عشان جربوعه .
احمد : دى اشرف وانضف ست في الدنيا هي شرفي زيك بالضبط يعني لازم تكلمي عنها بطريقه كويسه واعملي حسابك هتحوزها .
هايدي : انا هاوريك يا احمد وحياه أمي لاوريك انا خارجه.
احمد ة بهدوء اتفضلي بس خودى معاك حارس معدش في خروج لوحدك تاني لأن في ناس بتهددني بقتل .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
خلص النهار والليل وعدا اكتر من اسبوع وجه معاد علقه أسد
سلوى: نفذ النهارده واياك تنسي اللي قولت عليه مفهوم .
البلطجي : حاضر بس عاوز باقي فلوسي .
سلوى : خلص الأول والباقي تيجي تاخده مني في المستشفى
عاوزه رجله وايده ينكسره تمام.
أسد :دخل بتكلمي مين ويا زفت انا مش منبه عليكي متكلميش حد .
سلوى: مش بترد عليه وساكته.
اسد : كلكم ولاد كلب مبتجوش اللي بالضرب والإهانة نفسكم دنيئه.
سلوى : بتضحك بسخرية انت اكيد اهبل مين دى اللي متكلمش في فون.
اسد : خرج بالعربيه رايح شغله وفجاه وقفه علي طريق الصحراوى بعد ما فرقع كوتش العربيه خرج يبص عليه طلعوا عليه البلطجية ضربوه علقه وكسروا العربيه واتصلوا علي سلوى .
البلطجي : خلاص يا مدام نعمل ايه تاني.
سلوى : تتصل علي الإسعاف وما تمشيش اللي أما الإسعاف تاخده
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
رايكم توقعاتكم وتعليقاتكم كتير انتم ظلمتم الفصول اللي فاتت فصلين تعويض عن اللي فات
بقلم ياسمين الهجرسي.
أنت تقرأ
حكايه قلب مزقه العشق ✨تريند اول علي الوتباد✨ ل ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي
Romanceرومانسيه وحزينه وجريئه بشغف