🥀الفصل السادس 🥀
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
لا اله الا الله 🌷محمد رسول الله
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند زهره في مستشفى
دكتور: ان شاء الله يا مدام زهره هتخرجي النهاردة من العنايه وهتنقلي اوضه عاديه وكتب لها خروج فعلا خرجت وكان في انتظارها امجد و حنين و اسد طبعا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عندي زهره في الاوضه
الممرضه: حمد لله على السلامه يا مدام زهره.
زهره : الله يسلمك ارجوك تدريلي شعري. الممرضه: هو ده شعر يداره ده لو عندي كنت عملت به عمايل لا هو الحق يا مدام لما جوزك بيشوف شعرك بيعمل ايه انا متأكده انه بيسرح في جماله.
داخل اسد فجاه وسمع كلام الممرضه مع زهره.
اسد: و انا المفروض اعمل ايه يا اختي شعر زى اى شعر.
الممرضه : ده انت ممكن تعمل به كثير ده كفايه تلمسه ده تاج المراءه شعرها وكفايه لما تصحي من النوم متشوفهاش منكوشه وبصراحه مراتك ملكه في كل حاجه.اسد : ما تعلميني يا حلوه ايه هي العمايل دى
وبيتكلم بس بسخريه شكلك خبره يا بخته جوزك .الممرضه :انا اعلمك ده جمالها يخلي حجر ينطق وبعدين جوزى ما يفرقش عنك كتير آه انا مش في جمال مراتك بس بردو مش وحشه وهو مش حاسس بالنعمه اللي في ايده صحيح الانسان بطبعه نمرود .
اسد: انت هبله يا بت انت ايه الكلام اللي بتقوليه ده لو هي حلوه انا احلى منها طبعا ولاسف اني كنت عاوز اتجوز وحده وحشه عشان محدش يبصلها بس مكنتش اعرف انها هتسد نفسي اوى كده واحندى ربنا انك لقيتي راجل يستحملك بقتامت امك دى .
الممرضه: بتهز دماغها وبتسقف وبتضحك انت عندك مريات في البيت و بتشوف نفسك زينا كده ولا لما بتبص بتشوف حد ثاني لا موخذه مين دا اللي اجمل منها هو قصدق علي حضرتك والله يا مدام زهره النفس الحلوة لها الجنه .
اسد: اه يا اختي بشوف نفسي زي ما انتى بتشوفي نفسك طب اقول لك حاجه عارفه انت احلى منها مليون مره .
الممرضه :انت اكيد اعمي ياستاذ و ما بتشوفش او اهبل اسفه يعني في الكلمه.
اسد : بصوت عالي وعصبيه اطلعي بره يا بت وما عنتيش تخشي هنا احسنلك ومسكها من اديها و رماه في الارض.
الممرضه :احسن ده انت حتى شكلك ده يخوف ويسد النفس ربنا يعينك يا مدام قال انا اقولك معمولك عمل ده هتلاقيه هو اللي عملهولك ومش بعيد يكون هو العفريت اصلا اللي منغص عليكي حياتك.
اسد : بصوت عالي اطلعي بره يا حيوانه انتي ازى تتكلمي معايا بطريقه دى.
الممرضه :طالعه مش عشان انا حيوانه ده انت شخص قمه في قله زوق ومش محترم والزم حدودك انت هنا في مستشفى من غير ما تقولي يا مدام زهره هابعتلك حد يديكي العلاج بس اوعي ياكلك وانت معاه لوحدك ونصيحه اطلقي اكرملك من عيشه راجل مريض زيه وسابتهم وخرجت.
أنت تقرأ
حكايه قلب مزقه العشق ✨تريند اول علي الوتباد✨ ل ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي
Roman d'amourرومانسيه وحزينه وجريئه بشغف