אני צריכה חוות דעת על משהו ארוך מאוד.
מחר אני הולכת לעבודה של אמא שלי (היא מורה לעברית וספרות) כדיי להעביר לילדים שיעור קצר על טיפים בכתיבה כיוון שיש להם מטלת כתיבה (אני מפסידה בית ספר בזכות זה! ועוד עם אישור! ולא בגלל מחלה! ועוד מסיימת הרבה יותר מוקדם ממה שאני בדרך כלל מסיימת ביום הזה! ווהו!!!😃). אמא שלי ביקשה שאעשה את זה כיוון שהיא יודעת שאני כותבת. (אמרתי לה כמה פעמים שאני לא חושבת שיהיה לי הרבה מה לתת ואפילו התנגדתי אבל היא ממש ביקשה ומי אני שאומר ללהפסיד יום לימודים עם אישור לא?😏) אז הכנתי קובץ בוורד ואשמח אם תיתנו לי חוות דעת! הייתי חייבת להכין קובץ כי אם הייתי מכינה רק נקודות ציון חשובות בלי לעשות משהו מדוייק הייתי נשמעת ככה:
כי.. אממ... בכתיבת סיפור צריך... אממ... אהה... להקפיד על...
וכו'.
אין לי פחד קהל או גמגום אני לא מפחדת לעמוד מול קהל גדול להקריא טקסט בקול חזק ויציב אבל אם אין לי משהו מוכן המוח שלי נסתם והחשיבה שלי הופכת להרבה יותר איטית. זה לא פחד קהל זה רק המוח הסתום שלי. כמו שאמרתי אין לי בעייה להופיע מול מאות אנשים כול עוד יש לי טקסט מוכן. אפילו עשיתי את זה פעם (הופעתי מול מאות אנשים) ולא התמהמתי אפילו פעם אחת.
אז אני ממש אשמח אם תיתנו לי חוות דעת על זה! אני צריכה את זה למחר ככה שאני לחוצה וזה ממש חשוב לי! זאת לא פעם ראשונה שאני אהיה בבית ספר שלה כבר יצא לי להיות שם כמה פעמים ולהעביר שיעורים בנושאים אחרים אבל לפחות היה לי יותר זמן להתכונן. עכשיו דחיתי את זה כול הזמן עד היום ועכשיו אז אשמח אם תיתנו לי חוות דעת!
זה ממש חשוב לי זה ייתן לי הרגשה של כותבת אמיתית ואני לא רוצה לפשל בזה אז בבקשה תעזרו לי ותיתנו לי חוות דעת!
מזהירה מראש זה ארוך:
10 טיפים לכתיבה מאת ******:
1: לפניי שאתם כותבים סיפור, אתם צריכים לדמיין את הדמויות והעלילה בדימיונכם. דבר זה מאוד תורם לעלילת הסיפור. לפניי כול קטע שאני כותבת אני מדמיינת בעיניי רוחי את הקטע. בראש שלי יש לי תמונה של הדמויות, והאופי שלהם. לפני כול קטע שאני מוסיפה לסיפור אני שואלת את עצמי: האם הקטע הזה באמת מתאים להתנהגות של הדמות? או שאולי הוא בעצם מתאים יותר לדמות אחרת? או שהוא בעצם כלל לא מתאים לסיפור? אני מנסה להתאים קטעים לכול דמות לפי האופי שלהן איך שאני מדמיינת אותו. אני לא אתן להרפתקן חסר המעצורים להיות דמות אחראית שתמנע משאר הדמויות לעשות מעשה מטופש, אבל לעומת זאת אולי החנון הרציני והשקט שמשקיע בלימודים יוכל להיות הדמות האחראית, וכו'.
2: תהיו יצירתיים. אל תעשו סתם עוד סיפור של בחור רע שמתאהב בנערה טובה או כול קלישאה אחרת. הנושא הזה כבר חרוש. תהיו יצירתיים ברעיונות שלכם לסיפור. כתיבה דורשת דמיון מפותח מאוד. על מנת להיות יצירתי אתה צריך לחשוב מחוץ לקופסא לסבך את העניינים כמה שיותר (וכמובן שגם לפתור אותם בסוף) כול אלה מוסיפים הרבה דרמה וככול שיש יותר דרמה כך לפי דעתי גם הסיפור יותר טוב.
YOU ARE READING
המוח המשוגע שלי (מתעדכן באיטיות/מוקפא)
Humorהגעתי למצב שיש לי הרבה פרוייקטים שאני רוצה לעשות בוואטפד... ספר חפירות ספר שאלות ספר מחשבות ספר של רגעים שאפשר להזדהות איתם ועוד כול מיני. החלטתי לאחד הכול בספר אחד שמכיל את כול מה שיוצא מהמוח המשוגע שלי! אזהרות: -חפירות. אבל בכמויות. (אני בן אדם...