Bab 2🎀

23 5 0
                                    

"Zylyan..."

Zylyan menggeliat...Aq mimpi kerrr...Aq dgr suara mama.....Terok sgt rndu aq dgn mama ni smpai berhalusinasi....Jgn jdi gila sdh...

"Zylyan Rose Tashri........"

Aq dgr lagi suara mama......

Kali ni beserta ketukan dpntu.

"ZYLYAN ROSE BINTI DATO TASHRI!!!!!!!!"

Buk!

Jeritan tu!Bergema seluruh rumah.

Zylyan jtuh katil.Terus luas matanya terbuka dek kerna terkejut.

"Mama ke tu?"

Zylyan berlri membuka pintu biliknya.Dan wjh mamanya terpancul.

"OH MY GOD!!!!MAMAAAAAAAAAA!!!!!!"Terus shja Zylyan memeluk mamanya.

"Zylyan....Jgn kuat sgt...Tak bernafas mama..."

"Eh sorry,"Zylyan tersengih.

"Maaaaa.....Bila mama smpai?Tak bgitahu pun...."

Saja nak buat surprise lah mama nii....

"Saja nak buat surprise"

Hah kan!Sdh ku kata!Mesri itu jer ayt mama klw blik mengejut ni.

"Niii.....Mama cntik2 nak gi mana?"

Zylyan memandang Datin Shila atas bawah.

"Mma nak keluar dgn papa kjap...Kejap jer,kamu jga rumah yer..."

"Nak pergi mna?Mama bru jer smpai kot..."

"Nk pergi dating lah apa lagi hahahaha"

Tak lawak k.

Datin Shila trun meninggalkan Zylyan.

Whaddaheck?

---

Ktang ktung!

Bunyi brng jtuh dtng dri arh dapur menarik perhatian Zylyan.

Dia bru saja nak pergi melepak dgn kwn2 ikan dia.

Siapa plk tu?Danny ke?Tapi,Danny tdur kat dlm bilik aq tadi...Habis tu...Perompak ke?No way!Rmah aq ada bnyk bodyguard lah....Dkt kolam ikan tu pun ada bodyguard...Habis tu macm mna perompak nak masuk kan?Ermmmm btul tak?

Haddduuu gimana ni???

Zylyan mengambil penyapu.Niat nya nak pukul org tu klw dia penjahat.

*Senang2 kw panggil ajelah bodyguard kw tu!Zylyan....Zylyan....Apa nak jdi lah dgn kw ni...Tak boleh berfikir sgt apehal?*

Zylyan mengintip dari sebalik pntu dpur.Matanya dihalakan ke arh bahagian memasak.Dpur gas hidup dan ada kuali.

Aik?Ada orng masak ke?

Kaki dibawa berdekatan dapur gas.

Wah nmpak sedap!Siapa masak?Maid tdi prgi basuh baju.Perompak kah punya kerja?

Zylyan mengangguk sendiri..Ye..Mesti perombak punya kerja!

"Err cik?"

Suara lelaki dri belakng mengejutkan Zylyan menyebabkan bdnnya berpusing scara automatik dan penyapu ditngnya dihayun ke arh empunya suara.

Pak!

Tepat ke tgan kiri.

"AAAAARRRRGGGHHHHH!!!!!!"

"AAAAARRRRGGGHHHHH!!!!!!"

Mereka menjerit serentak.Satu sbb kesakitan dan satu lgi sbb terkejut.

"KW SAPA HAH PEROMPAK???!!! MCM MNA KW MASUK???!! KNPA KW MASAK D RMAH AQ??!!"

Penyapu diangkat sekali lagi.Zylyan sdh berura2 nak memukul lelaki tu skli lagi

"NO NO NO!!CIK,JAUHKAN PENYAPU TU!!!SAYA BKN PEROMPAK!!!SUMPAH DEMI ALLAH!!"

"MCM LAH AQ NAK PERCAYA PEROMPAK MCM KW!!!SEMUA PEROMPAK AKAN MENIPU-Mmpphhh!!

Mulut Zylyan ditutup oleh lelaki tu.

"Sshhhhhhh!Jgn lah menjerit kuat sgt!Nnti bodyguard awk fikir bukan2 plak!"

Buk!

Kemaluan lelaki tdi dtendang oleh Zylyan menyababkan dia jtuh terduduk ats lantai.

"Aawwwwwwwwww"

"Kent!!!"

Zylyan berlari kluar rumah dri pintu dapur utk mendptkan bodyguard nya.

---

"Seriously,knapa kamu tak panggil dan tnya Kent dulh? Bnyak aja bodyguard kat luar tu tkkan nak senang2 bgi stranger masuk...."

"Sorry ma..."Zylyan tunduk.

"Btw kan Zy,kamu tak bole fikir kah perompak,nak masak kat rumah kita?Like what?!"

Ya tak ya jgk kan.....Aq baru ingt...

"Lgi satu,PEROMPAK MANA YG NAK DTNG MEROMPAK,DENGAN KEADAAN KEPALA BERBALUT,ZYLYAN ROSE??!!"

"Nah kw,mama marah lah weh...." Gumam Zylyan.

"Jgn bergumam Zylyan Rose."

"Ye ma,sorry"

"Dah2 lah tu mrh dia Shila...Kesian la Zylyan."

Iihhhhiiiiiiii.....Papa back up aq!

"Yelah2"Datin Shila diam.

"Maaf lah sbb Zy pukul kamu yee....Sbenarnya tdi kami pergi ambil ubat utk kamu.."Datin Shila menegur lelaki tu.

Siapa lah agknya lelaki nii?Knapa mama lyn dia baik sgt?Ni mesti kes nak merasa ada ank lelaki nii....Azdan dah adakan sdhlah!

"Takpelah,saya oky je..."Dia senyum.

Erk!Comel plk....

Wait!Adakah ini bermakna aq melting nmpak dia senyum?Omega......Serius cute weh!Bardebar miss jantung kita.Sabar wahai hati!Alamak!Dia ada lesung pipi!Omegaaa!!!

Berbahang pipi Zylyan.Habis blushing.

"Ehhhh.Zy,knapa pipi kamu merah?Kmu skit ke?"tnya Dato Tashri.

Zylyan hnya menggeleng.

"Errr maaf kan sya,dato,datin,tpi,boleh tak klw sya nak mnta tolong sikit?"maka semua mata menghala ke arhnya.

"Boleh tak bawa sya berjumpa Dato Tashri,sbb sya tak tahu rmh dia kat mana. Setahu saya dia tnggl dekat s daerah ni...Lagipun,mamndangkan dato ialah Dato jdi mungkin dato kenal dgn Dato Tashri kott..."

Maka ketiga2 ank beranak itu terkejut.

"Ermmm Dato Tshri?"Datin Shila menyoal lgi.Manalah tw slh dgr.

"Ya,Dato Tashri"kali ni dia tak slh dgr.

Zylyan dan Datin Shila memandang Dato Tashri.

"Tapi knapa awa-"Baru sja Zylyan nak berckp,Dato Tashri sdh memotong.

"Itu saya."

---

My Love Story🎀Where stories live. Discover now