"Jdi, encik Azdan dah keluar dri Malaysia malam kemarin?"
Zylyan mengangguk. Air matanya masih tdk berhenti turun. Makin sedih dia bila Fitzul soal sebegitu.
"Cik Zy, sabarlah, cik Zy sendiri yg ckp dia pergi luar negara utk sambung pelajaran kan? Cik Zy sendiri jgk ckp utk kebaikan masa depan kan? Habistu knapa tak berhenti menangis lagi?" Kent cuba memberi kata2 semangat utk ank majikannya itu yg sdh dianggap mcm adiknya.
"Masalahnyaaa huuuuuu Zy sendiri pun taktw knapa mata ni taknak berhenti nangis,huhuuuuu hikshiks"
Makin lebat air matanya turun.
"Zy dah lah nangis nya tu, sedih akak tngok adik akak mcm nii, akak balik nii nak luang masa dgn Zy, tpi, sampai2 je nmpak Zy menangis dri pagi. Dah lah ish...."
Noor memeluk Zylyan.
"Zy taktw kak...Tpi hati ni rasa sedih je...Mcm ada yg tak kena..Mcm..Mm..Azdan tinggalkan Zy sbb dia tak suka dgn Zy"
Negatif aja bdk sorang nii....Noor menggeleng.Bahu Zylyan diusap2.
Fitzul dan Kent hnya melihat Noor yg cuba utk menenagkan Zylyan. Taktw nk buat apa. Tengok jelah.
---
Didlm bilik Zylyan, hnya kedengaran suara Zylyan yg masih galak menagis. Habis bengkak mata. Mm org yg ditinggalkan boyfriend aja gayaknya.
"Dia pergi belajar Zy...Ya Allah kuatkan lah hati ku dri menampar bdk sorang nii yg mcm dah tak paham bahasa...."
Makin kuat Zylyan menangis mendengar ayt terakhir yg keluar dri mulut Noor.
"Akak!" Syafika menolak lembut bahu Noor.Sengih.
Tiba2 Zyltan berhenti menangis. Hairan Syafika dan Noor dibuatnya.
"Bbetul tu, Zy..Zy kena happy. Akad tak sempat sbb Azdan pergi luar negara, dd-dia rushing! Ya! Zy happyyyyy huuuhuhuuuuuuh"
I cannot! Sedih lah!
Syafika dan Noor menggeleng.
"Mana Tifany?" soal Noor. Dia pndang Syafika. Takpyh kesah lah bdk sorng tu. Pandailah dia berhenti nangis sendiri.
"Keluar dgn kwn dia kata. Kwn tempat dia kerja sembilan agknya."
"Ouh"
Syafika dan Tifany mmng dah lama kenal Noor sbg kakak Zylyan. Tpi taktw plk bkn kakak kandung. Sebelum Zylyan bgitw yg dia ank Dato Tashri, mereka hnya anggap Pak Mat, Mak Dam dan Noor sbgai family Zylyan.
"Yg pelik nya ,knapa dia tak bagitw sendiri Zy yg dia nak tangguhkan akad, boleh lah Zy tenang2 sikit! Ni tak, orng happy2, tetiba je ditangguhkan! Lma pulak tu! Dah lah dia tak pernah ajk Zy keluar!" dri sedih jdi marah. Jgn jdi gila sdh.
Tak pernah ajk keluar....Keluar?! Idea muncul dri fikiran Noor.
Satu je cara nak bagi bdk ni happy balik! Aq baru ingat! Hailah otak niii lambat amat!
"Zy, kita keluar mkn kat Mcd jom! Akak belanja! Dgn Syafika sekali!"
"Ye nak!!!" terus gembira Zylyan. Rambutnya yg panjang smpai pinggang itu diikat dan dia berlari masuk tandas. Nak cuci muka.
Syafika terlopong.
"Heol..Daebak unnie!"
"Biasalah.. " Noor menayang muka bangga.
---
"Seriously, perlu ke prgi mkn dekat Mcd? Takda tempat lain?" soal Azdan. Tifany yg sdg memandu itu dpndang pelik.