"Waahhhhhhh !!! Camping d hutan mengingatkan gua dgn moment Hru dan Danoh!!! Betul tak?"
Zylyan memandang Azdan.Azdan hnya senyum.
Memang jenis yg x bnyak cakap lah dia ni! Senyap bebenor!
"Anyyyy...Biar aq bantu kw!"
Zylyan mengangkat beg Tifany dari dlm bas dan dibawa turun.Begnya sdh selamat dibawa oleh Azdan. Dia menolak tpi Azdan kata nnti x gentle. Puik!
"Weh! Kita satu khemah kan?"soal Tifany .
Zylyan mengagguk.
Beberapa minit kemudian,cg Jamilah,selaku guru kelas 5 Etnik,dtng ke tempat ank2 muridnya.
"Baiklah,semua as usual ,kita akn lantik ketua dan pembantunya...Baiklah ada cdngan?"
Hida mengangkat tgn.
"Lebih baik Azdan jadi ketua dan Zylyan pembantunya cg,"
Cg Jamilah mengangguk.
"Ada cdngn lain?"
Semua berdiam diri.
"Rasanya takda cg,semua dah ok,kan?"Tasya menyoal dan mereka semua mengangguk.
"Baiklah Azdan,Zylyan marike sini,cg ada maklumat yg nak dberitahu"
---
Selesai memasang kemah masing2,semua murid tingkatan 5 diarahkan utk berkumpul.
Pelajar lelaki di hadapn dan pelajar perempuan duduk blkng.
Cg Rissa memberi taklimat dan memberi serba sedikit nasihat kpd ank2 muridnya,maklumlah mereka brada d hutan.Takut2 ada yg hilang waktu malam!
Cg Rissa juga memberitahu serba sedikit mengenai aktiviti2 yg akn dijalankan.
"What?! Masuk hutan?! Biar betul cg ni?!"Tifany dah takut.
"Nampaknya yelah..."
Hida hnya menganangguk mendengar jwapn Tasya.
"Baiklah kamu akn diberikan kumpulan masing2"
Bunyi2 tdk senang keluar dri mulut pelajar.
"Pelajar lelaki mula dri hujung sana,kira satu hingga lapan!"
Zylyan mencongak2 dlm kepala..Jumlah pelajar semuanya 40....Ada lapan group...Jdi....40 bahagi lapan......Lima!
Lima orng je setiap group?! Lima orng je nak masuk hutan sama2?! Biar betik!
"Baiklah berkumpul dlm kumpulan masing2!"
"Zy...Aq nak sama2 kw..." Tifany menggoncang bahu Zylyan.
"Erm yela..."
Zylyan mengira2 barisan...
"Kw duduk sana!"Zylyan menunjuk brisan sebelah bahagian belakang.Tifany hnya menurut.
"Baiklah perempuan!"
Automatik pelajar perempuan mengira satu hingga lapan.
Tiba giliran Zylyan,
"Tiga!"
Zylyan terus mncari groupnya dan dia ternmpak Azdan,Fitzul dan sorng lelaki dri kelas lain yg duduk membelakanginya.
"Gomaenggg...Group berapa?" Azdan menjerit sedikit kuat.
Zylyan mengeluarkan tiga jarinya.
"Serius?! Sinilah!!" Azdan menggamit Zylyan dtng ke arhnya.
Zylyan terus duduk di sebelah Azdan.Wajah Fitzul dpandang.
Zylyan melambai
"Haiiii!!"
Fitzul turut melambai kecil.
"Zyyyy....."
Mereka semua menoleh ke arh Tifany.
"San?"Tifany menyoal.Harap2 lah satu group.
"Eo!"Zylyan mengangguk.
Dgn gembiranya Tifany dduk d sebelah Zylyan dan bersebelahan lelaki dri kelas lain tdi yg syok main phone.
"Siapa ni?" Tifany menyoal Azdan.
"Syahiril"jwb Azdan.
Tiffany mengangguk.Ouh..Bdk dri kelas pandai. Kelas sains....
Syahiril? Oh shit! Zylyan ternganga.
"Gomaenggg knapa buka mulut mcm tu?"
Zylyan terus menekup mulutnya bila dtgur Azdan mcm tu.Dia menggeleng dan mula becok bercerita dgn Azdan.
Syahiril memasukkan phonenya dlm poket dan ternmpak Zylyan.Dia tersenyum.
"Hye....Zylyan....."
Terus terhenti mulut Zylyan berckp.Azdan memandang Syahiril dgn pelik.
Dia ni dah knpa? Dri tdi lagi Zylyan smpai sni bru nak dtgur nya.
Zylyan senyum tak ikhlas.
Sungguh dia benci dgn Syahiril!.
Lelaki tu muka hensem lah mmng bnyak peminat. Dulu pun Zylyan suka dkat dia diam2...Form 1 lah lama dah...Alah biasalah bdk sorang ni bertukar2 aja crush nya...
Tpi Zylyan lngsung x dpandangnya. Zylyan suka dia smpai Form 2 dan pertengahan tahun waktu Form 2, dia dah stop suka Syahiril sbb Azdan masuk sbgi bdk baru.
Tup tup thun dpnnya diorang bertunang. Heol daebak!
Tpi semenjak Zylyan x ambik tahu pasal hidup Syahiril, dia pulak dganggu Syahiril. Katanya c Zylyan msih suka dkt dia dan dia hebohkan yg diorang couple! Heh aq pon ada tunang dah tak ingin aq dgn kw sdh oky?
Sampailah satu hari Zylyan dpanggil sayang oleh Syahiril d kantin. Kerana geram yg amat...Zylyan melempar air merah yg dibelinya ke muka Syahiril dgn raut muka yg selamba. Habis kw kena btng hidung sendiri!
Mengingatkan peristiwa tu, Zylyan tersengih sinis. Lawak bruh!
"See? Dia senyum apa tngok aq..." Syahiril berkata dgn selambanya.
Tifany menggulingkan bola matanya ke atas. Perasan!
Zylyan kmbali ke dunia nyata setelah mengelamun panjang.
"Hehhhhhh tak tringin aq dgn kw oky? Jgn over sgt boleh? Perassssannnnntan berok betol!"
Perasantan berok?
Azdan,Fitzul dan Tifany ketawa dgn ayt Zylyan.
Berubah wajah Syahiril.Zylyan tersenyum sinis.
---