Hari pertama dkat hutan, mereka tdk melakukan apa2 aktiviti.Mereka diarahkan utk mengemas barang2 dan tapak khemah kelas masing2 sehinggalah lewat malam.
Zylyan mengemas khemah yg dikongsinya dgn Tifany.
Tifany masuk ke dlm khemah.
"Zy...Diorang dah nak masuk tidur...Katanya esok nak bangun awl..Knapa x tidur lgi?"
"Tak bole tidur lah..."
"Kw bring ajalah....Mesti mengantok nnti"
Tifany menyediakan tmpat tidurnya .
"Aq tidur dulu ye..."
Zylyan mengangguk.Tudung diperbetulkan.Mereka tidur bertudung kerana cuaca yg sejuk waktu malam.
Zylyan kemudian bring dsebalh Tifany.
Lama matanya terbuka dan tiada langsung tanda2 matanya hendak tertutup.
Dia bgun dan keluar dri khemah.
Dia duduk di atas batang pokok yg terletak bersebelah khemahnya.
"Fuuuhhh sejuknya...."
Zylyan memerhati kwsn khemah kelas2 lain.Tiada satu pun menunjukkan tanda2 mereka masih berjaga.
Zylyan melihat jam dtngn. 12.39 am.
Perghhhh patutlah....
Zylyan termenung ke atas langit.
Buruj lah! Buruj pari! Zylyan tersenyum sendiri. Entah knapa klw dia melihat bintang2 dia berasa gembira.
Secara tiba2 seseorang duduk scara mengejut d sebelah Zylyan.
Terjongket bahu Zylyan kerana terkejut.
"Haru!"
"Shuhhhhhhhhh" Azdan meletakkan ibu jarinya dimulut.
"Kecikkan sikit suara tu...."
"Tekejut lah!"
Mereka bercakap dgn keadaan berbisik.
"Suka nya dia nmpak bintang..."Azdan turut memerhati langit seperti yg dibuat Zylyan tdi.Dia mencuri2 pandang Zylyan tdi....
Zylyan senyum.
"Zy...."
"Hmmmm"
"Do you love me?"
Soalan yg keluar dri mulut Azdan memeranjat kan Zylyan. Zylyan diam memerhati langit.
"Zy...."
Senyap.
"Do you love me?"
Soalan yg sama lagi. Zylyan memandang Azdan. Azdan turut memandang Zylyan.
"What do you think?"
Azdan mengangkat bahu.
"Nado meolla... But i like you..."Zylyan menunduk.
Azdan menghembus nafas berat.
"But I love you.."Azdan memandang kasutnya.
Zylyan memandang Azdan. Ya,dia tahu yg Azdan btul2 cintakan dia.
Tapi Zylyan lbih bnyak menampakkan minatnya terhdp crushnya.
"M-mian....."Zylyan kembali menunduk.
Azdan senyum kemudian pandangannya dihalakan ke arah Zylyan dan dia mengusap kepala Zylyan.Seperti yg selalu dia buat.
"Gwenchana,gomaenggg....I'm preety sure you have the same feeling like i do, deep inside your heart. I'll wait for you"
Zylyan mendongak.Pandangan mereka bertaut.Degupan jantung Zylyan makin kuat sehinggakan dia merasa sakit d kpalanya dan wajahnya sgt berbahang.
Hilang kjap kesejukkannya!
Azdan berdiri dan jalan meninggalkan Zylyan kemudian masuk ke dlm khemah nya.
"Fuuuhhhhhh......."
Dup dap! Dup dap! Dup dap!
Zylyan memegang dadanya.
Waaaahhhhh,klw aq pakai pengukur denyutan jantung mcm Danoh,mesti bising!
"Haruuu...." Zylyan tersenyum sendiri dan kembali memandang langit.
"But i love you?"
Zylyan mengajuk ayt Azdan dan tersengih sendiri.
Tifany yg belum tidur terdengar setiap bait perkataan Zylyan dan Azdan tadi , mula mengeluarkan air mata.
Dia cepat2 melap air matanya dan berbuat2 tidur bila terdengar Zylyan menguap.
Zylyan masuk ke dalam khemah dan berbaring dtmpatnya dgn sengihan masih dibibir.
Tifany menekup mulutnya agar tangisannya tdk kedengaran.
Kmudia Zylyan terlelap dgn perasaan yg berbunga2 manakala Tifany terlelap dgn perasaan yg kecewa amat.
---