"Daddy,Papa... I think Zylyan is not save now..."
Azdan memandang daddy nya, Dato Malik dan papa Zylyan, Dato Tashri. Mereka sdng duduk didalam pejabat Dato Tashri d rumahnya.
"Namapaknya aq kena tmbah lebih bodyguard dekat sch.." Kata Dato Malik, a.k.a pemilik sch Zylyan,Azdan dan Fitzul.
Kesemua cg2 dsch nereka tahu status Zylyan dan Azdan. Tpi mereka rahsiakan atas arahan Dato Malik.
Termasuklah pekerja kebun, pekerja pembersih, kebanyaknnya adlah bkdyguard Dato Malik dan Dato Tashri. Ada jgk bdk2 sch yg seumur Zylyan dan Azdan yg merupakan bodyguard macm Fitzul kerana parents diorang bekerja dibwh Dato Malik dan Dato Tashri."Siapa lelaki yg langgar Zylyan?" soal Dato Tashri.
"Tak tw papa sbb lelaki tu pakai hud menutup kan kepala dia lepastu bertopi disebalik hud dan dia pakai mask" gmbar lelaki berhud hitam tersebut disletakkan diatas meja oleh Azdan.
"Ni gmbar lelaki tu dri dlm kedai 7E"
Dato Tashri dan Dato Malik hnya melihat tnpa minat. Yelah dah muka dia tak dpt nmpk, apa yg nak dkesah dgn gmbar tu?
"Nmpaknya dia ikut Zylyan smpai 7E dan langgar Zylyan dgn sngaja sewaktu dia keluar dri kedai and hilang dri pandangan, tu yg Fitzul bgitw dkat sya"
"Tapi...." Azdan menggantung aytnya. Kedua2 orng tua yg duduk dihadapnnya memandangnya.
"Ada bodyguard kita yg ikut lelaki niii,sampai ke rumah di perumahan Scarlet, katanya rumah yg terletak paling hujung"
Azdan memandang Dato Tashri yg jelas wjhnya sngt terkejut.
"Papa ada kenal siapa2 yg tnggal dekat sana ?" Azdan dan Dato Mlik memandang Dato Tashri.
Dato Tashri mengangguk.
"Hanya seorang"
"Siapa Ri?" soal Dati Malik.
"Tapi mustahil, sbb dia dah mati, orng yg dibunuh oleh ayh Fitzul dan orng yg membunuh ayh Fitzul"
"Maksud kw, orng yg culik Zylyan? Yg kw cerita tu?"
Dato Tashri mengangguk.
Azdan terkejut.
Heryth?
---
Zylyan memandang papanya,Dato Malik dan Azdan yg tngh keluar dri pejabat papanya.
Apa yg dorng buat kat dlm tu? Zylyan malas nk ambil tahu. Dia mengelamun.
Siapa lelaki tu? Orng yg sama wktu aq nmpak kat taman? Tpi aq tak nmpak muka dia.... Tpi, mata dia cantik, aq sempat jgklah nmpak matanya warna biru... Zylyan menggeleng. Apa aq fikir ni? Dia nk bunuh kw lah Zylyan ! Tpi, mcm mna klw dia tak sengaja?
"Zy,are you oky?" Zylyan tersenyum ke arah Dato Malik.
"Yah,ofc daddy"
"Bkn main terkejut mummy kamu bila dngar berita kamu nk dilanggar...Alhamdulillah,kamu selamat, and nothing happen to you"
Zylyan mengangguk.
---
"Zy,come" Azdan mengajak Zylyan keluar rumah dan pergi pondok dkat kolam ikan.
Zylyan mangekor Azdan smbil menggendong Danny mcm bayi.Danny hnya diam dlm pelukan Zylyn.
Ouh my friends! Lama aq tak jumpa diorang.
"Nah" Azdan menghulurkan Zylyan coklat Cadbury.
Zylyan membaringkan Danny dipangkuannya dan mengambil coklat dri tgn Azdan sambil tersenyum suka.
"Komawooooooo!! I love you the most, ma prince!"
Zylyan mula membuka pembalut coklat dan memaknnya. Dia mencubit sedikit dan memberikannya kpd Danny. Dnny menjilat2 coklat tersebut
"I love you too the most, ma beauty"
Zylyan berhenti mkn seketika.
"Whats wrong"
Zylyan menggelng kemudian dahinya berkerut. Dia menundukkan kepalanya. Matanya mula memerah dan air matanya jatuh.
"Baby, whats wrong" Azdan melutut dihadapn Zylyan yg masih menundukkan kepalanya.
"I-im scared..." Zylyan mula menangis. Coklatnya diletakkan ditepi dan tgnnya menekup mukanya.
"Its oky,dear, " Azdan mengusap bahu Zylyan.
"Azdan,m-mcm mna k-klw dia dtng balik? Nak serang Zy?"
"He will not, as long Azdan ada dekat dgn Zy,oky? Dont cry sweetie...You're hurting me...Suka ke tngok hubby sakit?"
Zylyan menggeleng. Wait,hubby?
"Eh mengadanya!" bahu Azdan dipukul.Lembut2!
Zylyan tersenyum kembali. Air matanya dilap.
"Thats my wife-to-be" Azdan mengenyitkan matanya.
Gediknya! Zylyan menyambung mkn coklatnya.
Fitzul hnya melihat mereka dri beranda biliknya.
She's happy with him Fitzul....Fitzul mengeluh dan masuk ke dlm bilik kembali.
---