"Stand up class !"
Semua pelajar berdiri.
"Thank you teacher!"
"Thank you teacher!!"
---
KRINNNNGGGG !!!!
Zylyan menongkat dagu memandang meja dihadapan Syafika yg skrng diduduki pelajar lain,Ipan.
Fitzul dah berhenti sch.Unbelieveble lelaki tu! Dia serius betul2 serius rupanya! Tak sngka aq...
"Woi menung apa?"Syafika menepuk kuat meja Zylyan,tpi Zylyan tdk terkesan.
"Huhhhh,nothing"
Syafika memandang meja dihadapannya.
"Rindu Fitzul ke?" soal Syafika dlm nada menyindir.
"Taklah"
"Ngaku je lah...Tu pun nak sorok"
Buat apa aq nk rindu dia nah kat rumah aq nmpak dia hari2 ?
Pelajar lain dah keluar rehat kcuali tiga serangkai ni. Tifany hnya mendengar malas nk masuk cmpur.
Hubungan mereka bertiga sebenar nya makin renggang sbb Tifany selalu menjauh dri Zylyan.
"Kw suka dkt Fitzul yeh Zy" tebak Syafika.
Mendengarkan itu,Tifany memutarkan bebola matanya. Dasar playgirl! Semua dia nak!
Zylyan diam.
"Diam maksudnya YA lah kan?"
"Im not!" nadanya ditekan.
Syafika senyum sinis.
"Tu pun nak sorok.Ntah2 dah couple dah dorang tak bagitw pun"
"C-can we stop talking about him?" Zylyan mcm nak tumbuk aje muka Syafika skrng ni.
"Whatever" Syafika keluar kelas tnpa menunggu Zylyan.
Zylyan pndang Tifany. Tifany hnya diam dan mengejar Syafika.
What? They leave me alone? Just bcz Fitzul?
Zylyan menumbuk mejanya.
"Apa masalahnya dgn drng dua tu?"
---
Loceng berbunyi utk terakhir kali hari ni.
Sepanjang sesi pembelajaran,Syafika dan Tifany hnya bersembang bersama dan membuat Zylyan sperti tdk wujud.
"Bye Zy,semoga date kw dgn Fitzul harini berjalan dgn baiknya,as usual..Yelah korng kan couple,tak boleh pisah,dtng sch sama2 balik pun nnti sama2 kan? Ouh I forgot! Fitzul dah berhenti sch ! Lonely lah kw kan, buah hati takda kat sch."
Zylyan menghempas tgnnya dmeja.Terkejut satu kelas. Kelas yg riuh sbb nak balik tdi terus senyap mcm dkt kuburan. Pergerakan mereka semua terhenti. Semua mata memandang Zylyan.
"What is you're problem Ika?" Zylyan cuba mengawal suaranya.
Azdan memandang Zylyan yg tngh marah. Kenapa kah?
"Huh!Mcm kw tak tw yg aq suka dkat Fitzul, tpi kw sengaja nk sakitkan hati aq dgn jadi rapat dkat dia! Siap ada relay lagi! Kw ingat aq tak sakit hati ke hah?! Orng yg aq suka dirampas oleh BFF aq sendiri!"
"Aq takda relay dgn Fitzul...."Zylyan hendak saja menjerit tpi Syafika kwn baiknya,dia tak sanggup.
"Mcm aq nak percaya! Korang jln2 berdua tak ajk aq ngan Any pon! Aq nmpak lah korrang dpan kedai 7E! Korang dating kan?!"
7E? Kepala Zylyan mula pening bila teringatkan benda tu. Kejadian yg berlaku dpan 7E.Hampir saja Zylyan rebah. Tgnnya mendarat kat meja.
"Thats enough Syafika!" Azdan menarik Zylyan ke sebelahnya kerana dia mcm hendak tumbang.
Seisi kelas masih senyap melihat drama free diorang.
"Skrang kw pasang dua pulak?" Tifany menjeling Zylyan.
Ya Allah,inikah perangai kawan baikku?
"Kw pasang dgn Fitzul, tpi sempat lagi ambik kesempatan dekat Azdan yg suka dkat kw kan?" Syafika bercakap lgi. Mulut...Mcm nak makan batu je!
"Syafika! Kw dah melampau!" Mahu sja Azdan menyerang Syafika yg ada dihadapnnya itu.
Tpi terbantut kerana Zylyan pitam.Kepala dia rasa sakit sngt.
"Zy!" Azdan pantas menyambut badan Zylyan. Macm nak tercabut jantungnya nmpak Zylyan yg pengsan.
"Cik Zy!"
"Cik Zy!"
Syafika dan Tifany malah satu kelas menoleh bila ada dua makhluk lain dlm kelas tu yg panggil Zylyan dgn panggilan cik.
Umairah dan Hafiz. Ank bekas2 bodyguard Dato Tashri.Mereka knal dgn Zylyan biar pun orng2 tua mereka dan berhenti kerja.
Umairah dan Hafiz meluru ke arah Zylyan yg terbaring dpangkuan Azdan.
"Cik Zy,cik Zy!" Umairah menampar2 lembut pipi Zylyan.
"Encik Azdan, kena bwk cik Zy prgi bilik rwatan ni" kata Hafiz cemas.
Bdk kelas mereka yg lain ternyata terkejut dan keliru. Mereka masih diam tnpa bersuara. Mmng mcm ni lah perangai mereka klw nmpak drama free dlm kelas.
Azdan mengangguk dan mendukung Zylyan. Sebelum jalan, Azdan sempat memberi amaran dekat Syafika dan Tifany.
"Dont you dare to speak with her like that after this,or else, i'll hurt you back, bcz you already hurt me, through her"
Azdan dan Umairah pergi ke bilik rawatan.Umairah smpat meninggalkan pesanan dekat Hafiz utk membwa kan begnya.
Syafika dan Tifany menelan liur. Pelajar lain mula berbisik2 dan satu persatu meniggalkan kelas.
Hnya tinggal Syafika dan Tifany yg masih terkejut dan Hafiz."Hrm...Bagus sngat lah tu jdi kwn baikkan? Sakitkan hati kwn sendiri."
Syafika dan Tifany memandang Hafiz dgn tajam.
Pikir aq takut?
"Shut the hell up your mouth Hafiz" Tifany mengemas begnya.
"I want to tell you guys something"
Hafiz berdiri di hadapan Syafika dan Tifany
"Syafika,tdi kw kata kw nmpak Zylyan dan Fitzul dpan 7E kan? And then,what happen? Apa yg kw nmpak lepas tu?"Hafiz memeluk tubuh.
"Buat apa aq nak nmpak diorang lama2? Buat sakit hati je! Aq blah lah!"
"Jdi kw tak tw lah apa yg jadi lepastu?"
Syafika dan Tifany memandang Hafuz pelik.
"Apa yg kw cuba nak cakap ni?" Tifany dh pening.
"Korng tw tak, yg Zy hmpir kena langgar kereta dua hari yg lepas, dkt dpn kedai 7E? Zylyan hampir mati kw tw tak!" nada Hafiz naik seoktaf.
Syafika dan Tifany terkejut.
"What?"Syafika mcm hendak menangis.
"Apa kw ckp ni?" Mata Tifany turut merah.
"Aq nak cakap, orng yg kw fitnah dating dgn Fitzul kat dpn 7E tu, sebenarnya hampir mati! Kejadian tu baru terjadi dua hari lepas...dan korang buat dia teringat kejadian tu sdngkan dia baru aja nak lupakan sbb dia sebok , fikiran dia bercelaru sbb dia pelajar spm! Bnyak tahu tak bebanan yg Zylyan tanggung! Dia dpt trauma bila terfikirkan kejadian tu, sbb sebelum ni berlaku tragedi dekat dia yg menyebabkan dia hmpir mati!"
Syafika dan Tifany sdh menjatuh kan air mata.
Hafiz berhenti dan menarik nafas dalam2. Bnyak dah dia terlepas ckp.Tpi hati dia sakit betul wktu Zylyan ditengking.
"Aq tk rasa yg korang akn dimaafkan. You guys were too much" Hafiz keluar dri kelas.
Dia ingin ke bilik rawatan melihat keadaan Zylyan.
---