Bab 17🎀

4 2 0
                                    

Keadaan dkat taman besebelahan mall tersngat lah aman. Mereka bertiga berjalan2 dkt taman permainan kanak2. Takde bdk2 pon kat sini jam2 mcm nii. Petang baru muncul.

"Sya nk prgi beli aiskrim kat 7E yeh?"Zylyan memandang Azdan.

"Okey,belikan sya jgk boleh?"

Zylyan mengagguk.

"Nk ais apa?"

"Anything.Beli utk Fitzul skali"

Zylyan mengangguk lagi.

Bru sja Zylyan hndak jalan, Azdan memanggil nama Zylyan.

"Nape?"

"Biar Fitzul teman awk"

"Sokey,sya bole prgi sendiri.Dkat seberang saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaana je pon" mcm dekat sngat!

"Nope,biar Fitzul teman awk gomaengg"Azdan meletakkan tngnnya diatas kepala Zylyan.

Zylyn memandang Azdan dgn muka jgnlah-suruh-dia-yg-teman smbil menggeleng.

"Dah shuh!" Azdan menolak bahu Zylyan lembut smbil tersenyum.

Zylyan mencebik.

"Jom ah!" Zylyan menggamit Fitzul mengikutinya.

Fitzul hnya menurut.Wujud jgk rupanya orng satu ni!

Setelah mereka berdua jln sdikit jauh,seorang bodyguard Azdan dtng mendekatinya yg sdng duduk di buaian.

"Tuan"

"Hm" Azdan mendongak memandang bodyguardnya yg dia arhkan utk mengekori mereka.

"So how? Anything?"

"Takde siapa2 yg mencurigakan sedari tdi kami perhatikan"

Azdan mengeluh.

"Yg lain mcm mna? Ada apa2 maklumat?"

Bodyguard itu menggeleng.

Tch! Mana perginya orng tu? Atw, tu cuma khayalan Zylyan? Aq yg terlebih risau agknya.

---

Selesai membeli aiskrim,Zylyan baru teringat sesuatu. Langkahnya terhenti. Fitzul turut berhenti dan memandang Zylyan pelik. Mereka berdiri di siring jalan.

Azdan berkeras taknak aq jalan sorang2, tpi knapa tak dia yg temankan aq pergi sini sekali?

"Ada apa cik Zy?"

Baru shaja Zylyan ingin bercakap,seorang lelaki berhud wrna hitam merempuhnya dgn kuat hingga Zylyan jtuh terduduk di jalan raya. Zylyan sempat tereye contact fgn orng yg langgar dia tu.

"Argh!!"

PIIIINNNNNNNN !!!!!!!!

Terbeliak mata Zylyan melihat kereta yg meluncur dgn laju dihadapan matanya.Dia tdk beganjak kerana fikirinnya seperti melayang. Dia takdpt berfikir!

Suara orng sekeliling yg menjerit pun dia tak endahkan.

Zap!

Zylyan berada dlm peluka Fitzul yg terduduk di siring jln. Keadaan mereka Zylyan terbaring diatas bdn Fitzul yg terduduk. Kedua2 belah siku Fitzul cedera kerana tergeser dilantai utk menghalang dirinya terbaring d lantai.

Orng ramai mengelilingi mereka.

"Dia tak apa2?"

"Sikit lagi dia dilanggar!"

Suara orng sekeliling hnya masuk telinga kanan keluar telinga kiri Zylyan.

"Cik Zy, awk oky?"

Degupan jntung Zylyan tdk menentu.Matanya masih terbuka luas dan dia bernafas dgn tdk betul.Suara Fitzul juga dia tak endahkan.

"Cik Zy?" Fitzul memegang kedua2 bahu Zylyan agar Zylyan memandangnya.

Zylyan mengangkat kepala dan melihat mata Fitzul yg  turut memandang ke arahnya.

"I-im fine....." Zylyan mula beransur normal.Dia baru tersedar.

"SORRY !" Zylyan panntas berdiri dri berbaring di atas bdn Fitzul yg msih terduduk.

"Sokey cik Zy," Fitzul bgun dri duduk dan melilau mencari kelibat lelaki tdi. Tiada.

"Dia tak apa2, jgn risau" Fitzul meyakinkan orng ramai yg berkumpul. Orng ramai mula berkurang dan melakukan kerja masing2.

"Cik Zy,betul2 tak apa2 kan?" Zylyan mengangguk. Aiskrim2 yg dibawanya didalam plastik tdi sdh terjatuh d jln raya. Zylyan hnya memandang. Hampir saja dia mati ! Meningatkan benda tu, dia menggeleng.

"Cik Zy,baik kita balik rumah" Zylyan hnya diam dan mengangguk.

"Saya call Azdan dulu"

---

"WHAT?!"

Azdan berdiri dari duduk dibuaian. Dia serta merta berlari dgn laju hingga phonenya terjatuh dri tgn tpi dia tak kesah.

Bodyguard nya mengutip phone Azdan dan turut berlari.

Selepas mendengar berita  dri bodyguardnya yg lain bahawa Zylyan hmpir dilanggar, dia terus berlari ke arh kedai 7E yg tdk terlalu jauh dri taman.

Azdan berdiri diseberng jln dan melihat Zylyan yg terbaring dlm pelukan Fitzul.

"What the......" Bodyguard Azdan berdiri dibelakngnya.

Mereka tdk melintas kerana Azdan hnya memandang Zylyan dan Fitzul dri seberang dan tdk berganjak.

Phone Azdan berbunyi.

" Ada panggilan masuk tuan, dri Fitzul"

Azdan mengambil phonenya dri bodyguardnya. Nasib tk pecah wktu jatuh tdi!

"He-hello"

"Encik Azdan, saya rasa kita perlu balik sekarang, tolong dtng ke dpn kedai 7E,saya akn ceritaka dkat encik wktu d kereta"

Talian dimatikan.Azdan hnya memerhati Fitzul yg sdng mngajak Zylyan ke kereta Zylyan. Mereka park kereta berhampiran kedai 7E. Azdan berjalan dgn laju ke arah mereka.

"Encik Azdan!"

"Azdan......"

Zylyan memandang Azdan dgn mata memerah. Ntah kenapa swaktu nmpak muka Azdan, baru dia berasa sedih.Zylyan menangis. Zylyan memeluk Azdan smbil mnangus dgn lebih kuat.

"Dahlah...." Kepala Zylyan diusap2.

"Encik Azdan dah tahu?"

Azdan memandang Fitzul kemudian mengangguk.

---

My Love Story🎀Where stories live. Discover now