And hampir sebulan berlalu setelah spm, so cuti sch lah kan?
Omaigad!
Zylyan menekup mukanya.
I am going to be someone wife in 3 days!
Sengih. Hehe....
Eihhhh dahlah!
Zylyan memerhati dirinya di cermin.
Cntiknya baju niiiiii....
Pakai senyap2 sbb baju ni utk akad nikah tpi dletak dlm bilik nii. Kwkwkw
The best week in my life!
Nak tw apa? A few days ago, aq dah berbaik dgn bff aq sbb Fitzul yg pujuk tak henti2. Aq pun tak tw jampi serapah apa yg dia guna smpai aq terpujuk dgn kata2nya. Lepas tu dpt berita baik yg aq tak perlu smbung bljar sbb papa dah siap kan pejabat utk aq d company dia! But still, dlm proses pembelajaran lah... Tpi yg sedih nya..... Azdan jrng ajk aq keluar! Aq selalu lepak ngan Syafika jer... Tifany? Entahlah dia tu,buzy memanjang.... Aq selalu keluar dgn Fitzul jgk. Kdng2 dia bwk kwn dia, Randy, mcm mna kenal entah mna aq tw! Comel kwn dia, baik, mata biru and mix! Orng putih bapak dia, dia kata! Mcm familiar muka dia d mata ku, tpi dmna yah? Entah lah!
Huh.... Phone dkeluarkan dan dia menghantar mesej kpd Azdan.
Azdan💝
-Yo Azdan Malik! Kw niii 3 hari jer lagi bru kita nikah, aq tak prnah nmpak pun muka kw!Hish! Mm aq yg terhegeh2 dgn dia! Zylyan menggeleng.
Beberapa minit menunggu balasan, tiada apa2. Phone dcmpak ke meja tidur dan Zylyan terus tidur dkatil dgn baju nikah dia msih d bdnnya.
---
"Zylyan?"
Zylyan mendongak. Randy!
"Hai"
Randy duduk d kerusi kosong berhdpan dgn Zylyan dan Zylyan hnya biarkn.
"Eh sya boleh duduk sini kan?" Zylyan angguk dgn soalan Randy.
"Sorang ke?" Zylyan angguk lagi.
"Ouh..."
"Ermm awk dah oder apa2?" Zylyan geleng.
"Eih knpa awk senyap aja nii, awkward tahu?"
"Sorry" Zylyqn senyum segaris.
Dia sebenarnya patut dtng ke cafe ni dgn Azdan dan yg sepatutnya duduk dhdapan dia adlah Azdan! Tpi orng lain pulak yg muncul! Azdan tak blas2 mesej dia wlaupun dia tahu Zylyan memesejnya. Apa masalah lelaki tu!
Klw nak ajk Fitzul, baru2 nii, phone dia hilang wktu prgi keluar dgn Randy. Menyesal aq tak ajk dia awl2 wktu kat rumah sbelum dia ikut papa prgi kerja! Skrang, tengoklah! Orng lain yg muncul. Klw nak aq panggil Fitzul, mcm mna? Aq dah hntar mesej dekat papa yg aq pergi cafe nii tpi entah dibaca atw tak.
Saja bagi hint mnatw papa benarkn Fitzul dtng teman aq kat sini.
"Awk belum order kan, sya nak pergi nii, biar sya yg pergi tlong oderkan. My treat" Randy senyum ke arah Zylyan.
"Mocha ais,thanks"
Randy angguk dan jln ke kaunter dan memesan minumannya dan Zylyan. Setelah oder siap, Randy berhenti di satu meja agk jauh dan membelakangj Zylyan. Dia memasukkan serbuk ke dlm air minuman yg dpesan Zylyan tnpa dlihat oleh orng sekeliling.
Randy bergerak ke arh Zylyan dan minumannya dserahkan.
"Nah"
"Thanks" Zylyan menyedut air mnumannya tnpa rasa curiga. Randy sdh tersenyum jahat dlm diam.
Phone Fitzul yg dcurinya beberapa hari yg lalu dkeluarkan dri poket scara perlahan dan dsorokkan dbwh meja agr Zylyan tdk melihatnya.
Me
-Cik Zy,Dato suruh cik Zy dtng ke pejabatnya skrang jugak.Randy tahu yg Fitzul mamanggil Zylyan cik Zy kerana mereka pernah keluar bertiga.
Ting!
Mesej masuk dri phone Zylyan. Zylyan membaca dgn kepala yg pening dan penglihatan yg sedikit kabur.
"Ermm Randy boleh tolong sya tak?"
"Sure. Apa dia?" Soal Randy buat2 tdk tahu.
"Tolong bwk sya pergi satu tmpat nii,nnti dlm kereta sya bgitw awk jlnnya"
Randy tahu yg ubat tidur yg dia masukkan ke dlm air Zylyn sdh bertindak blas kerana jumlahnya yg dimasukkan adlah sgt bnyak.
"Oky"
Mereka berdua keluar dri cafe tersebut dan berjln menuju ke kereta Randy yg terletak nun jauh d sana.
Apabil hmpir smpai ke kereta Randy baru Zylyan tersedar.
Phone Fitzul hilang! Habistu siapa yg....
Buk!
Belum habis Zylyan berfikir, dia sudah pengsan.
Randy berpusing ke blkang. Snyumn sinis sempat hinggap d bibirnya sebelum dia buat2 risau. Takut dsyak orng.
"Zylyan!" pipi Zylyan ditepuk2.
Kemudian dia mencempung Zylyan yg terbring d jln masuk ke dlm keretanya dan berlalu pergi ke jln yg bertentangan ke arah hospital yg terdekat.
---
Fitzul berjln smbil membaiki rambutnya.
Dia dlm perjalanan ke cafe yg Zylyan berada. Dato Tashri yg suruh dia temankan Zylyan memndngkan c Azdan tu entah apa yg jdi dgn dia skrng ni!
Baru shja dia hendak masuk ke dlm cafe tersebut dia dgr nama Zylyan dsebut dgn nada yg sdikit kuat. Dia menoleh dan terlihat Zylyan dangkat oleh Randy masuk ke dlm kereta.
"Apa yg..." dia berlari sekuat hati ke arah kereta Randy tpi terlambat. Kereta itu sdh jln terlebih dahulu.
"Knpa dia pergi jln tu? Bkn kah hospital dekat sana?" Fitzul bingung seketika sbelum dia berlari ke kereta yg dibwa nya dan mengekori kereta Randy.
---