Bab 8🎀

8 3 0
                                    

Tok Tok Tok!

Dgn selambanya,Zylyan yg tdi bermain phone trus turun katil dan menuju ke pintu smbil mata x lepas dri phone.

Pintu dbuka dan terpancul wajah Fitzul.Terbeliak mata Fitzul melihat keadaan Zylyan dhdpannya.

Zylyan mendongak dan...

"Yaaa-Argh!!"pintu dhempas kuat oleh Zylyan.

Shit!

"Ergh........"Fitzul dluar menggaru kpala.

"Sorry cik Zy,erm..S-saya nak panggil cik Zy turun mkn sbb Datin yg suruh"

Takda sahutan.

"Ok..Erm..Baiklah,erghhh saya turun dulu"

Fitzul berjlan dgn laju.

Zylyan melekatkan telinga dgn pintu utk memastikan yg Fitzul dah pergi.

"Fuhhhhh.....Hiiiiiiiihhhhhhh Bodoh!"Zylyan mengetuk kepalanya.

Sapa suruh main bukak aje pintu tu x tnya menanya sapa kat luar?Zylyan menggaru kepalanya yg x berlapis apa2 itu.

My God!!!!!! He saw me!!! Zylyan memegang rmbut nya dan meramas kpalnya mcm orng gila.

Zylyan menekup mukanya.Berbahang pipinya.

"Ermmmmmm malunyaaa......."

Terasa mcm hendak menangis aja Zylyan bila teringat kejadian tadi.

Dia tu yg x pandai bgi salam knapa?Sebelum ni maid aja yg ketuk pntu bilik aq takpun mama...Tuh yg semangat bukak pntu trus menrus!

---

Selesai mkn,Zylyan mengemas meja bersama maid dan Fitzul.

Heih lelaki sorng ni,sebok je dkat dpur! Sanalah!

Zylyan cuba utk tdk mengendahkan Fitzul.Dia brjalan ke sinki dan mula mencuci piring.

Mmng drpda dulu lgi Datin Shila mengajr Zylyan utk mengemas dan mmbuat kerja rumah.Dia taknak anknya mnjadi seorng yg sombong dan menggi diri.Sebab tulah hnya ada seorang maid dlm rmah mereka.Kebanyakan kerja rmah dlakukan Zylyan.

Fitzul membawa piring kotor ke dpur dan terlihat susuk tubuh Zylyan dhdpn sinki.Jntungnya berdegup dgn lju bila teringat kejadian tdi.

Piring diletak dsebelah Zylyan dan kemudian dia berdiri dsebelah Zylyan.Hendak mmbantu dan Zylyan hnya mmbiarkan.

Beberapa mibit senyap sambil mencuci piring.Malu benar nmpak?

"Cik Zy...Sorry...Pasal yg tdi tu"

"Ermmmm"

"S-sbenarnya saya x sengaja sorry sbb x bgi salam dkt cik Zy sorry sbb sya ketuk tak bersuara sorry sangat2 cik Zy..."

"Eih dahlah bnda dah jadi"

Aik knapa ayt tu yg keluar? Aq bru bk mrah2 dia but i cant! Hurgh! Susahlah!

"Baiklah"

Mreka smbung 'bersenyapan' sehingga kerja mengemas dpur selesai.

---

Fitzul msuk ke dlm bliknya.Tmpat ni dah official jdi biliknya.

Bila teringat kejadian tdi,Fitzul tersenyum.

"Cantik...."

Bila teringat wajah Zylyan yg free hair tadi,Fitzul memggeleng dgn laju.

"Eish,dahlah!"

Tpi wjah Zylyan masih terpampang dkpalanya.

"Dia...Ada parut dkat leher"

Fitzul berfikir sejenak.

How can?

---

My Love Story🎀Where stories live. Discover now