Kesemua members BTS kini berada di raung tamu. Suasana agak tegang. Jimin dan V cuba menenangkan Jungkook yang kelihatan sedikit marah akibat disembur air.
Yeon Hee menggigit bibir bawahnya. Dia rasa bersalah kerana melakukan perkara tersebut. Dipandang sahaja wajah members BTS di depannya sekarang. Perasaan tidak percaya masih lagi menguasai dirinya.
" Oh my god... What should do now?! Habislah.... Mesti diorang marahkan?" Monolog Yeon Hee.
Yeon Hee memukul kepalanya sendiri kerana berasa kesal. Perasaannya bercampur baur. Gembira kerana dapat berjumpa dengan artis kegemaran, menyesal kerana melakukan seseuatu yang memalukan.
"Kenapa awak pukul kepala sendiri?" Tanya Jin pelik apabila melihat gadis dihadpannya memukul kepala sendiri.
"Erk... Tak ada apalah... Mianhee... Saya betul-betul tak sengaja.... Neomu mianhee...."
"Tapikan... Kau ni siapa? Macam mana boleh masuk ke sini?" Tanya V.
"Huh..." Yeon Hee sedikit terkejut apabila V menanyakan soalan tersebut.
"Ouh... Pasal tu, saya sebenarnya ditugaskan untuk mengemas rumah ni sebab ada orang yang akan berpindah masuk selama sebulan..."
Terang Yeon Hee panjang lebar."Kemas rumah? Kenapa pulak baru hari ni?" Tanya Suga dengan renungan yang tajam.
"Tak... Sepatutnya semalam dah bersih, tapi.... Tak sempat sebab saya ada urusan... Lagipun, orang yang nak pindah masuk sini belum datang lagi..." Kata Yeon Hee dengan sedikit gementar.
"Mereka dah sampai... Cuma kau je yang belum perasan..." Kata Jungkook dingin sambil memandang tepat ke arah anak mata Yeon Hee.
GULP!!
"Apa maksud awak ni? Takkan lah.... Seolma?! Awak semua ke orang yang dimaksudkan?"
"Yup... Kamilah yang sepatutnya berpindah masuk tu... Kami sampai sehari lebih awal... Maaflah buat awak terkejut..." Balas Nam Joon untuk mengurangkan rasa bersalah.
"Seriuslah!!" Kata Yeon Hee yang sedikit terkejut.
"Yelah... Kitorang akan tinggal kat sini selama sebulan... Kenapa, awak tak percaya ke?" Tanya Jimin.
"Jangan risaulah... Lagipun manager kami dah aturkan pembantu rumah untuk tolong kami..." Terang J-Hope supaya tidak menimbulkan salah faham.
"You gotta be kidding me!! Akulah pembantu rumah tu... Habislah aku... Eotheokkhae? Kata Yeon Hee dalam hati.
"Kenapa? Kau menyesal eh sebab kitorang dah ada pembantu rumah?" Tanya Jungkook lagi apabila mendapati air muka Yeon Hee berubah.
"Erk... Bukan.. Sebenarnya, sayalah pembantu rumah tu... Sayalah pembantu yang diupah tu..." Kata Yeon Hee dengan teragak-agak.
"What!!" Jerit semua members BTS apabila mengetahui bahawa Yeon Hee adalah pembantu rumah itu.
> Flashback <
Yeon Hee sedang duduk di ruang tamu sambil menonton rancangan kegemarannya iaitu 'Running Man'.
Saat dia amat mengahayati rancangan hiburan tersebut, telefonnya tiba-tiba berbunyi."Annyeonghaseyo... Siapa ni?" Tanya Yeon Hee apabila melihat nombor yang tidak dikenali menghubunginya.
"Annyeong.. Nama saya Kim Joo Eun.. Boleh saya bercakap dengan cik Yeon Hee? Saya nak minta bantuan dari dia.." Tanya si pemanggil.
"Saya Yeon Hee... Apa yang saya boleh bantu encik?"
"Sebenarnya, saya nak cik Yeon Hee tolong kemaskan rumah banglo yang berada beberapa meter dari rumah cik... Boleh tak?" Tanya Joo Eun lagi.
YOU ARE READING
BTS NEXT DOOR
Teen FictionApabila sekumpulan artis lelaki iaitu BTS berpindah ke sebuah kawasan perumahan yang baru selama satu bulan dan ditemani oleh seorang pembantu rumah wanita, apa yang bakal berlaku? Begitulah kehidupan Park Yeon Hee iaitu seorang gadis yang berusia 2...