Chapter 18: Meeting You

97 9 1
                                    

"Yeon Hee!! Yeon Hee!!" Jerit seorang gadis.

Pintu bilik dihempas kuat. Yeon Hee yang sibuk mengemas pakaian segera memandang ke arah gadis itu.

"Choi Eun Mi!! Kenapa kau menjerit?!" Tanya Yeon Hee sedikit marah.

"Alah... Sorrylah.. Aku sebenarnya excited nak balik Korea..."

"Aku taulah  kita dah tamat pengajian lusa ni... Tapi janganlah excited sangat..." Kata Yeon Hee.

"Alah.. Mana aku tak excitednya, dah 4 tahun kita tak balik Korea... Aku rindu sangat dengan mak aku..." Kata Eun Mi.

"Macamlah kau sorang je yang ada mak!! Ha lagi satu, kau dah siap packing barang ke?" Tanya Yeon Hee.

"Dah... Aku dah start packing barang dari semalam lagi... Kau tu je yang lambat..."

Yeon Hee hanya mengangguk sahaja. Fikirannya sudah melayang memikirkan keluarganya serta si dia disana.

"Macam tak percaya kita dah graduasi esok... Rasa macam baru je kita datang sini..." Kata Eun Mi

"Tulah... Tak sabar rasanya nak balik ke Korea semula.." Kata Yeon Hee.

"Aku tak percaya... Lepas bersusah payah selama 4 tahun, akhirnya kita akan dapat ijazah... Okey.. Sekarang ni aku nak tidur sebab aku taknak letih esok... Good night.. Kau jangan tidur lambat pula..." Kata Eun Mi.

"Yelah... Good night untuk kau juga..."

.
.
.
.
.

- Hari Konvokesyen -

Kelihatan para mahasiswa dan mahasiswi mengambil tempat duduk mengikut nama masing-masing. Yeon Hee hanya memandng ke arah Eun Mi yang duduk bersebelahannya. Gembira, gemuruh semua perasaan tidak dapat digambarkan.

"Oh my god... Nervousnya aku..." Kata Yeon Hee.

"Aku pun... Nah.. Makan gula-gula ni.. Boleh hilangkan sikit nervous kau tu..." Kata Eun Mi lalu menyerahkan gula-gula kepada Yeon Hee.
.
.
.

(Timeskip)

"Baiklah, sekarang kita akan memberi ijazah kepada para siswa dan siswi yang mengambil jurusan perubatan."

Yeon Hee dan Eun Mi hanya memandang sesama mereka. Kelihatan para siswa dan siswi di jurusan ini mula berbaris menunggu nama mereka dipanggil untuk meneriam ijazah.

"Dipersilakan cik Park Yeon Hee. Beliau telah menamatkan pengajian beliau dengan cemerlang sekali... Tahniah diucapkan..."

Yeon Hee segera melangkah ke atas pentas sebaik sahaja namanya dipanggil. Skrol ijazah dipegang dan wajahnya memaparkan senyuman manis.

Selelas kesemua graduasi menerima ijazah, mereka semua melontar mortar board sambil menjerit keriangan. Ada juga yang menangis kegembiraan kerana sudah bergraduasi.

"Tahniah Yeon Hee!! Akhirnya kita berdua dah pun graduate!!!" Kata Eun Mi gembira.

"Thanks... Kau pun sama juga... Congrats... Sebab kita sama-sama dah graduate!!"

"Jom ambil gambar sebagai kenangan nak tak?! Walaupun parents kita tak dapat datang, still kita boleh ambik gambar sama-sama kan?"

"Ofcourselah... Kita kan kawan baik..."

Eun Mi segera mengeluarkan telefonnya lalu mengambil gambar mereka berdua sebagai kenang-kenangan semasa di University Curtin, Australia.
.
.
.
.

BTS NEXT DOORWhere stories live. Discover now