Bab 6-1

61 7 0
                                    

Ajmal mengukirkan senyuman sungguh gembira dihadapan Bella dan Irfan. Dia yang memeriksa Bella tadi semakin gembira apabila melihat keputusan di tangannya.

"Kenapa dengan Bella, abang? "

"Akhirnya, abang bakal dapat anak buah lah macam ni"

"M-maksud abang? "

"Tahniah Bella dan Irfan, Bella mengandung tiga minggu"

"What? "

Terkejut Bella dan Irfan jadinya. Tidak sangka dengan keputusan di tangan Ajmal dan apa yang keluar dari mulut Ajmal.

"Kandungan Bella masih lemah dan kecil, jadi abang sarankan, Irfan jaga Bella dan jangan bagi Bella buat kerja berat-berat sangat. Bella pula, kurangkan kerja dekat syarikat sana. Buat yang mudah-mudah dan jangan stress-stress. Faham? "

Bella dan Irfan mengangguk. Irfan sangat gembira apabila Bella disahkan mengandung anaknya.

Bella juga gembira. Tetapi perasaannya berbelah bahagi.

Rindunya terhadap Haikal semakin menebal.

Skip

Bazil bermain telefon bimbitnya yang berjenama IPhone 11 di ruang tamu rumahnya. Hari ini dia ambik cuti kerana ingin berehat.

Bunga yang juga cuti hari ini, datang duduk bersebelahan dengan Bazil. Anak mereka sudah tidur di biliknya.

"Bazil"

"Ye, sayang, kenapa? "

"Bunga rasa kan, Bunga nak adik untuk Basirah lah, boleh kan, awak? "

Tersedak jadinya Bazil. Dia tidak sangka dengan apa yang keluar dari mulut isterinya itu.

"A-adik? Kenapa tiba-tiba je? "

"Saya cemburu bila Aliya dengan Ajmal bakal menimang anak kedua. Saya pun nak kawan untuk Basirah"

Bazil tersenyum. Dia menyimpan telefonnya di dalam poket seluarnya. Terus, badan isterinya yang kecil itu diangkat senang.

Bunga terus melilitkan tangannya di leher Bazil akibat dukungan Bazil yang mengejutkan. Terus Bazil membawa Bunga ke bilik mereka yang berada di tingkat dua.

Selepas itu, hal suami isteri dilakukan.

Skip

Flashback

Bella menunggu Haikal dan Irfan yang masih tidak datang ke Mcd. Mereka perlu membincang projek kelas mereka.

Bella sekumpulan dengan Haikal dan Irfan. Mereka perlu menyelesaikan projek bagi subjek Biologi.

Haikal masuk dahulu ke dalam Mcd. Dia mencari kelibat teman wanitanya, Bella. Apabila dapat dilihat kelibat Bella yang minum air sambil memandang sekeliling, ditujunya.

"Sayang"

"Eh, awak. Lambat awak sampai"

"Sorry"

Bella terus bangun dan memeluk Haikal dengan erat. Kerana mereka menyelesaikan projek di tingkat atas, dan juga yang tiada orang ketika ini, Haikal terus mencium Bella.

Mereka berciuman dengan rakus di tingkat atas untuk melepaskan rindu yang semakin mendalam. Badan Bella juga diraba oleh Haikal.

Punggung Bella, digengam Haikal dan ciuman mereka semakin dalam. Langsung Bella dan Haikal mengendahkan cctv yang ada.

Apabila dengar bunyi tapak kaki yang sedang menaiki tangga, ciuman mereka dileraikan. Bella membetulkan rambutnya yang serabai manakala Haikal membetulkan bajunya yang sudah terbuka butang dua.

Irfan datang dengan wajah pelik. Dia pelik melihat Bella dan Haikal yang seperti serabai.

End Flashback

Bella teringat kenangan dia bersama Haikal dahulu. Sungguh dia menyesali dirinya yang tidak memikirkan dosa dan haram. Dia sudah insaf dan tidak ingin melakukan perkara itu lagi.

Skip

Haikal yang berada di luar negara, di Los Angeles, sedang meluangkan masa dengan teman wanitanya, Angelica Greese di club malam terkenal di Los Angeles.

Haikal yang sememangnya mempunyai ciri-ciri playboy, masih berciuman dengan rakus tanpa memikirkan dosa bersama Angelica.

Sememangnya, semasa berhubungan dengan Bella, Haikal mencurangi Bella dengan pelbagai gadis yang dijumpainya.

Semua gadis yang dijumpainya hanya untuk melepaskan nafsu. Bella juga dijadikan begitu. Tidak ada seorang pun yang terpaut di hati Haikal kecuali seorang gadis yang sudah lama meninggalkan Haikal.

Badan Angelica diraba ganas. Ciuman mereka semakin ganas dan dalam. Terus, badan Angelica di angkat dan Haikal membawa Angelica ke bilik di dalam club itu.

Mereka sambung melakukan perkara haram.

Pada pagi esoknya, Haikal bangun dengan badan yang tidak tersarung apa-apa. Dia sangat suka dengan perkara malam tadi yang dilakukan dia bersama Angelica.

Angelica yang juga tidak mempunyai apa-apa tersarung di badan, dipandang tajam oleh Haikal. Terus, Haikal menyambung perkara semalam bersama Angelica.

Skip

Setelah tiga minggu mengenali Aiedid, hati Mirzana mula perlahan-lahan terpaut dengan sikap dan ciri-ciri Aiedid yang baginya sangat baik dan seperti jejaka yang diminati ramai.

Sememangnya Aiedid di minati ramai akibat kekayaan dan dirinya yang mempunyai wajah yang tampan.

Mirzana melihat gambarnya bersama Aiedid semasa di majlis kahwin Aleeya dan Razman. Mereka berdua sememangnya bersama seperti pasangan ketika majlis itu dijalankan.

Mirzana harap, Aiedid adalah lelaki yang dicari-carinya. Dia harap, hatinya dan dirinya dijaga oleh Aiedid seikhlasnya.

Aiedid pula, masih melihat satu frame yang mempunyai gambar dia bersama Mirzana. Dia terus jatuh cinta dengan senyuman Mirzana yang baginya sangat cantik dan manis.

Aiedid ingin sahaja menghalalkan gadis di dalam frame yang bersamanya itu. Tapi Aiedid menahan niatnya dahulu.

Kerana, kata Bazil, dia perlu mengenali dan rapat dengan Mirzana seperti Aleeya dan Razman.

Bersambung

Selamanya, kau milikkuWhere stories live. Discover now