Bab 11-1

58 7 0
                                    

Aleeya tidak langsung bertegur sapa dengan Razman semenjak pergaduhan dia dan Razman serta Razman yang memaksa dirinya bersetubuh semalam.

Aleeya bersiap untuk keluar berjumpa dengan satu-satunya, kawan baik di sekolahnya dahulu.

Bayangkan, outfit di atas tu cara outfit Aleeya pakai untuk keluar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bayangkan, outfit di atas tu cara outfit Aleeya pakai untuk keluar

Rambut panjangnya, di sanggul tinggi. Dia berhias sedikit dengan beberapa alat solek.

Begnya diambil, juga telefonnya. Terus, kunci kereta diambil dan dia bergerak dari kediaman rumah Razman.

Skip

Aleeya terus masuk ke dalam sebuah cafe yang ramai orang walaupun sudah waktu petang. Cafe Di'Latte, cafe yang sangat laku serta popular di Kuala Lumpur.

Tidak kisahlah waktu pagi, waktu tengah hari, waktu petang atau waktu malam, sentiasa penuh orang dan tidak pernah lenggang.

Aleeya duduk di satu meja. Dia menunggu ketibaan pemilik cafe ini, kawan baik yang dia akan berjumpa.

Seorang gadis yang rambut panjang mengurai, badan yang langsing serta bertubuh tinggi lampai, berjalan ke arah Aleeya. Kerusi berhadapan dengan Aleeya, ditarik dan terus dia duduk.

Buku order di tangan, dihulurkan kepada Aleeya dengan senyuman manisnya. Aleeya juga mengukirkan senyuman.

"Apa khabar, Khai? "

"Khabar baik, Leya"

Dia adalah satu-satunya kawan baik Aleeya semasa di sekolah dahulu sehingga sekarang, pemilik cafe yang sangat terkenal, siapa lagi kalau bukan, Khairina Alleaya binti Khairul Anuar.

Sama umur dengan Aleeya dan sudah mempunyai cafe sendiri semenjak berumur 19 tahun, bantuan dari ibu bapanya.

"Aku tengok mata kau sembab je, kenapa? Gaduh dengan Razman ke? "

"Haih, aku tak tahu lah Khai.. Ada orang bagi tiga gambar yang Razman curang. Ketiga-tiga gambar tu, Razman dengan lain-lain perempuan.. Bila aku tanya dia, dia cakap dia tak tahu dan dia tak curang.. Aku cuma, susah nak percaya"

"Hurm, Leya.. Aku bukan apa, tapi suami kau tu femes tau dekat Malaysia ni, serta di luar negara.. Dengan iman dia yang kuat, aku sendiri tak rasa dia lakukan semua ni.. Memang lah pelbagai perempuan, dah kalau dia kerja kena jumpa pelbagai orang dan pelbagai jenis orang"

"Aku cuma, susah nak percayakan dia.. Semalam pun, dia paksa aku bersetubuh dengan dia.. Aku tak boleh"

"Aku tahu, Leya, aku tahu. Cuba kau bincang dengan dia ke? Percaya kata suami sendiri dari gambar yang kau dapat dari orang yang tak kau kenali"

Selamanya, kau milikkuWhere stories live. Discover now