Bab 8-1

62 7 0
                                    

Semenjak kejadian berjumpa Haikal mencurangi Bella, Bella murung dan tak makan sudah beberapa hari.

Irfan yang juga cemburu dan bergaduh dengan Bella semalam, hanya mendiamkan diri dan menjarakkan diri dengan Bella.

Flashback yesterday

Irfan masuk bilik memandang Bella yang masih murung di atas katil sambil termenung. Tisu yang bertaburan di atas katil hanya dibiarkan tidak dikemas.

Irfan yang cemburu kerana disebabkan Haikal, Bella mula murung dan tidak makan, tetapi akibat kerisauan ke atas anaknya di dalam perut Bella, Irfan menggagahkan diri meratapi Bella.

Bahu Bella disentuh.

"Sayang, jom makan. Dah berapa hari awak tak makan, kan? Tak elok untuk baby kita"

"Tak nak"

"Bella, jomlah"

"Saya kata tak nak, jawapan dia tak nak"

"Bell-"

"Boleh tak kau stop kacau aku?! Aku cakap tak nak tu, tak nak lah! "

Terkejut wajah Irfan melihat dengan mendengar Bella menengkingnya. Hatinya remuk. Sabarnya hilang melayan kerenah Bella yang beberapa hari ini.

"Bella Qarisya! "

"Apa?! Tak puas kacau aku? "

"Disebabkan lelaki tu, kau nak kurang ajar dengan suami kau, kan? "

"Ye! Asal? Sakit hati? Kau yang nak sangat kahwin dengan aku kan?! Aku dah cakap, aku tak nak! "

"Kau-"

Tangan Irfan angkat untuk menampar muka Bella tetapi ditahan oleh Bazil. Dia yang terdengar pergaduhan Bella dan Irfan, mula ingin masuk campur. Dia mengenali Bella yang jenis cepat kurang ajar. Jadi, dia tidak mahu jadi apa apa pada diri Bella.

"Irfan, please jangan pukul dia. Bella, dia tak fikir apa dia cakap, dan kau dah janji tak nak cederakan dia"

Irfan mengeluh kasar. Terus ditarik tangannya dan keluar dari bilik dia dan Bella. Manakala Bazil hanya mengeluh.

Bella menjeling Bazil dan teruskan menangis. Gambarnya bersama Haikal, dipandang dan digenggam.

End Flashback

Semenjak kejadian itu, Bella dan Irfan tidak bercakap antara satu sama lain. Hanya bersua muka untuk mandi.

Irfan bersiap untuk ke tempat kerjanya. Selepas siap berpakaian untuk ke tempat kerja, terus dia keluar dari rumah.

Irfan masuk ke dalam keretanya. Terus, kereta dipecut meninggalkan perkarangan rumah keluarga Bella.

Aina, mummy kepada Bella, mula masuk ke dalam bilik anaknya dengan menantunya. Dia mengeluh apabila melihat posisi sama Bella yang dari mana dia lihat semalam.

Dia tahu, pergaduhan Bella dan Irfan dari cerita Bazil. Dia ingin menasihati anaknya yang degil ini.

Rambut Bella diusap. Bella baring tidak memandang mummynya. Dia sakit atas pergaduhan dia dan suaminya semalam.

"Qarisya"

"Mummy, Qar tak nak bercakap dengan sesiapa"

"Mummy tahu sayang, tapi, Irfan tu suami kamu. Tinggikan suara dan tak dengar cakap suami kamu, sahaja dah menderhaka ke atas suami tau. Irfan tu risau dengan kamu dan anak kamu tu. Dia tak nak jadi apa-apa kepada kamu berdua je. Susah ke nak fikir? "

Selamanya, kau milikkuWhere stories live. Discover now