Rumah—
Noh Eul's“ oppa, apa yang lelaki akan buat kalau dia mula sukakan seseorang? ”
Aku asyik memikirkan tentang perkara tersebut sejak Donghyun sunbae meluahkan perasaan kepadaku.
“ kenapa adik tanya? ” Jik menyoal. Dia menunjukkan senyuman penuh makna.
“ kawan sekelas aku, dia pe—pelik sikit semenjak dua menjak ni ” aku cuba untuk menipu.
“ pelik tu macam mana? Cuba adik cerita ”
“ kisah dia macam ni, perempuan yang dia suka tu sebenarnya suka kawan lelaki tu. Perempuan tu selalu lah letak sticky note lebih dikenali sebagai surat cinta kepada kawan lelaki tu. Pastu tiba-tiba perempuan tu dapat tahu lelaki yang dia suka tu dah ada teman wanita. Kawan adik tu mula lah bongkarkan kebenaran yang selama ni sticky note yang dia hantar untuk lelaki dia suka tu kawan adik yang baca. Tetiba kawan adik tu luahkan perasaan dekat perempuan tu. The end of the story ”
Jik terdiam.
“ terbongkar kebenaran? Oppa tak faham ”
“ hishhh oppa ni kan.... ”
Aku mengeluh sebelum menyambung, “ kawan adik suka perempuan tu. Lepas tu dia ternampak perempuan tu letak sticky note dekat loker kawan dia. And lepas je kejadian tu dia tukar loker dengan kawan dia tanpa pengetahuan perempuan tu. Maknanya semua sticky note yang perempuan tu tulis untuk lelaki yang dia suka kawan adik yang dapat ”
“ maknanya lebih kurang cinta tiga segi? ”
Aku hanya mengganguk.
“ adik tengok usaha lelaki tu buat untuk dapatkan adik ”
Erk!
“ oppa ni bukan pasal adiklah! ” aku cuba menerangkan situasinya kepada Jik.
“ aku taulah ni semua pasal kau. Berlambak sticky note dalam bilik tu untuk apa? Nak kata untuk study tak adalah pula aku tengok kau letak sticky note dekat buku ”
Pipi aku mula memerah. Aku memandang Jik dengan tajam. Bagaiman dia mampu meneka dengan sangat mudah?
“ goodluck sis! ” kata Jik sebelum menggosok rambutku dengan kasar.
Habis rambut aku berserabai!
___
YOU ARE READING
[C] Dear Senior | Keum DongHyun
Fanfiction❝ Aku suka dia tapi dia dah ada girlfriend ❞ Start: 20.12.19 End: 25.12.19