Noh Eul's
“ dear senior, saya sangat gembira apabila jumpa sunbae setelah dua minggu bercuti ”
“ dear senior, keep smile and make sunshine! ”
“ dear senior, my crush and my love one forever ”
Aku tersentak apabila mendengar semua perkataan yang baru diucapkan oleh Donghyun sebentar tadi. Mana mungkin Donghyun boleh tahu semua ayat yang dikarang khas buat Jungmo!
Donghyun menarik nafas dengan kasar, “ semua sticky note yang awak letak dekat loker tu saya dah baca ”
“ ta—tapi itu semua buat Jungmo sunbae. Macam mana boleh— ”
“ awak tersilap loker Eul. Semua sticky note yang tulis sebenarnya awak letak dekat loker saya ” Donghyun menghembuskan nafasnya dengan kasar.
“ ta—tapi saya pastikan yang tu loker Jungmo sunbae. How can— ”
“ memang dulu tu loker Jungmo, tapi saya dan dia bertukar loker sejak awak hantar sticky note dekat Jungmo. Jungmo tak tau pun dia dapat sticky note sebab dari mula lagi saya yang ambil dan baca ”
Kenyataan yang diberikan Donghyun membuatkan sakit hatiku bertambah perit.
Aku tersenyum sinis, “ maksudnya sekarang ni, semua yang saya tulis tak sampai kepada Jungmo sunbae, tetapi kepada awak Donghyun sunbae ”
Donghyun hanya mengganguk mengiyakan.
Aku menunduk menekur lantai, “ sunbae mesti rasa saya ni alat untuk membuat jenaka. Mesti sunbae ketawakan saya apabila baca surat yang saya tulis ”
Donghyun diam.
“ sunbae tak malu ke ceroboh hak peribadi saya? Tak rasa bersalah ke bila tipu saya? ”
Aku menyoal dengan bertubi-tubi.
Donghyun masih diam.
Aku menarik nafas dengan lemah, “ tak sangka sunbae sekejam ni! ”
Lemah aku melangkah menjauhi Donghyun dan berlalu dari situ.
Semua yang aku tulis selama ini adalah sia-sia!
___
YOU ARE READING
[C] Dear Senior | Keum DongHyun
Fanfic❝ Aku suka dia tapi dia dah ada girlfriend ❞ Start: 20.12.19 End: 25.12.19