♂ 14

131 24 0
                                    

Donghyun's

“ dia terima tak bunga tu? ” soal Jungmo keterujaan.

“ ya tapi— ” aku mendiamkan diri buat seketika dan kemudiannya mengeluh kecil.

“ tapi apa? ”

“ dia terima bila aku sebut nama lelaki yang dia suka yang pilihkan bunga tu ”

Aku kemudiannya termenung jauh. Jungmo memandangku dengan pandangan simpati.

“ cuba kau bagitau aku siapa lelaki tu ” soal Jungmo secara tiba-tiba. Aku menelan liur dengan kelat sebelum memandang ke arah wajah Jungmo.

Berkira-kira mahu menyebut nama itu atau tidak.

Aku menarik nafas panjang dan menyebut nama lelaki tersebut, “ koo Jungmo ”

“ aku? ” soal Jungmo tidak percaya.

“ ya, kau. Aku curi surat yang dia letak dekat loker kau. Disebabkan itulah, aku tukar loker dengan kau ”

“ kau tak sedar ke selama ni Eul suka kau? ” giliran aku pula menyoal Jungmo.

“ aku sedar? ” Jungmo menunjuk ke arah dirinya sendiri sebelum menyambung, “ memang tak lah. Aku sibuk pikat Yoona tu. Macam kau tak tau dia tu keras kepala sikit ”

“ boleh kau tolong aku? ” pintaku ke arah Jungmo.

“ tolong apa? ”

“ kau teman aku jumpa Eul. Sekurangnya, tak adalah muka dia masam je jumpa aku ”

Aku berhenti buat seketika.

and kau minta maaf dekat dia sebab tolak perasaan dia ”

Tanpa menunggu lama, terus sahaja Jungmo bersetuju, “ arraseo, ni pun salah aku juga kan sebab tak prihatin ”

thanks Jung ” kataku kepada Jungmo.

most welcome ”  Jungmo membalas.

___

[C] Dear Senior | Keum DongHyunWhere stories live. Discover now