Teks

25 1 0
                                    

       "Fuh wey tadi aku borak-borak dengan budak sombong tu.. bole la gak dengar cite dia tapi still annoying." ringkasku kepada Nazatul ketika sudah menghenyak diri ke atas katilku yang empuk. Penat. Nazatul hanya diam dan meneruskan hobinya iaitu membaca novel. "Next week nak puasa, kau dah ready ke?" tanya aku. "Entahla wey, tapi esok balikkk... sedihnya 1 day puasa dekat sini la.." rungut Nazatul.

     Aku sedang menghidupkan telefon pintarku untuk menghilangkan bosan. Nampak, aku seorang yang melanggar peraturan kerana membawa telefon ke asrama. Nanti lah aku taubat.

       "Best la dapat balik..." ujarku lemah. "Tapi aku dapat study kat sini... next week dah exam. Uish debar gituw." sambungku. Nazatul mula teringat dia akan pulang esok lalu bingkas bangun dari katilnya untuk mengemas barang untuk pulang. Aku hanya melihat biasa.

         Tiba-tiba, telefon aku rosak. "eish aku dah agak dah akan jadi macam ni. " bisik hatiku marah. Telefon itu sebenarnya sudah nazak. Aku menunggu sisa hidupnya yang terakhir dan ya, itu sudahpun berlaku. "Hmm, aku kene pinjam telefon Rina bagitau mommy pasal ni." lalu aku bingkas ke bilik air untuk bersiap-siap pergi ke prep malam.

           Tepat pada pukul 11 malam, aku sampai juga ke dalam bilik selepas prep malam. Aku meminjam Rina telefonnya dan aku terus membuka Instagram. "Eh, ada orang mesej la." gumam biasaku.

@ qayyumzz : ko x blik kan nnti?

@ itszaty : haah , knp

@ qayyumzz : bleh la ko blajar

@ itszaty : ala aq x pandai cm kau sbb tu kne blajar

@ qayyumzz : ha yela pastu dekat dengan beday ko en. Aku bagi hadiah.. ko tunggu yeaa !

@ itszaty : wokay bro !

@ qayyumzz : ha dhla gi tido sane

Aku terus membiarkannya. Aku terasa sesuatu.

PasrahWhere stories live. Discover now