A

522 26 0
                                    


hai.

nama aku maybelle vonieck.

aku ada kehidupan yang biasa .

walaupun dah dua kali aku kene halau keluar rumah sewa sebab lambat bayar.

kadang kadang aku rasa hidup aku adalah satu benda yang kelakar.

aku adalah anak luar nikah yang ditinggalkan oleh mak bapak yang tak bertanggungjawab di depan rumah keluarga angkat aku yang pertama.

itu sebelum aku ditinggalkan di hadapan rumah kebajikan .

kemudian aku tetap di rumah kebajikan yang aku selalu kene dera hampir setiap hari sehingga aku berumur 10 tahun.

aku larikan diri. tapi aku tak rasa ada orang cari aku balik.

selama aku hidup aku selalu menggunakan nama samaran elias. sebab aku benci nama aku sendiri.

tak sampai situ sahaja aku rasa hidup aku kelakar.

aku rasa lawak bila aku kene reject dan putus cinta 3 kali hanya kerana

" kau gemuk!"
"dia lagi cantik!"
"aku malu nak keluar dengan kau! "

dan aku yang tak serik dengan putus cinta yang pedih terus dipergunakan oleh lelaki lelaki yang ambil kesempatan keatas aku.

sebagai alat mendapatkan ex diorang balik.
sebagai alat supaya perempuan yang mereka cintai cemburu.
sebagai alat utk mereka nampak baik.

dan aku setiap kali itu aku di kecam
di cemuh
di hina
di malukan.
di pulaukan hanya sebab

AKU TAK CANTIK
dan
GEMUK.

semua yang ada di kolej anggap aku adalah perempuan yang licik yang suka rampas bf diorang .
tapi diorang tak tahu yang diorang sebernanya yang mempergunakan aku.

dan sekarang aku berumur 20 . dan aku hadapi insomnia sejak aku umur 10 tahun.

walaupun aku cuba nak tidur utk tinggalkan dunia realiti yang pedih ini tapi tak boleh .

aku harap ada seseorang dapat bantu aku menceriakan hidup aku.

~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~

~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~ ✓Where stories live. Discover now