U

189 13 6
                                    


"tuanku. putera raja ray xander ingin berjumpa tuanku. " kata penasihat king ethan. sir lucas aiter.

"bagi dia masuk. " kata king Ethan.

"baik. " kata lucas dan membuka pintu untuk ray. ray memasuki pejabat ayahnya kelam kabut.

"ray? kenapa nih? "king ethan cemas melihat anak nya seperti di kejar sesuatu dan entah mengapa dia merasa tidak sedap hati.

"ayanhanda! daerah pollack telah di serang! oleh empayer western! mereka serang dengan bilangan yang ramai! "kata ray resah dan cemas.

"apa! " king ethan terkejut. dan dia berdiri di tempatnya.

"ya . ayahanda! pasukan Sir jax sedang bersiap sedia membantu melawan. dan kita perlukan pasukan unit khas keluarga Claude. " kata ray. yang mencadangkan tindakan seterusnya.

"tapi! tuan muda claude akan berkahwin dengan vonieck tak lama lagi! kita tak tahu kita boleh menang atau tidak dalam perang nih! " kata king ethan yang berbolak balik dan dalam masa sama juga bimbang keselamatan negaranya.

"kita tak boleh nak buat apa! pasukan anakanda sudah banyak yang cedera parah dan bakinya sedang berkawal di pintu masuk negara lumiere!" kata ray.

"argh! " king ethan menjerit bingung. sebelum menunduk . tangannya menahan badannya yang berdiri. terlihat king ethan menggigil untuk memberi keputusan muktamad. semua nya di hujung jarinya untuk menentukan semuanya.

"baik! segera beritahu keluarga Claude. mereka akan turut serta ke medan perang. " kata king ethan setelah berfikir seketika.

" baik! ayahanda . " kata ray sebelum keluar dari situ.

"ray! tolong pulang dengan selamat. " pinta king ethan dengan nada sedih.

"ray akan cuba yang terbaik ayahanda. ray takkan senang mati. " kata ray sambil tersenyum untuk melegakan hati king ethan . sebelum berlari keluar dari istana.

king ethan terduduk .

'iya... iya.. terjadi lagi! 'bisik hati king ethan. dia tak sanggup kehilangan orang yang setia pada nya lagi. lagi lagi anak nya.

"oh tuhan! tolong selamatkan mereka." pinta king ethan lemah sambil air matanya mengalir jatuh.
lucas memandang sedih king ethan.

~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~

"tuan muda! tuan muda bangun! " kata noah yang mengejut tuannya.

"kenapa?! " kata rykell terkejut. automatik badannya terduduk. dengan rambut nya yang kusut dan serabai.

"tuan muda perlu ke medan perang sekarang untuk ketuai pasukan unit khas . daerah pollack telah diserang oleh empayer western!" kata noah.

"tak guna! berani dia kacau negara lumiere! dia tak tahu lagi kekuatan negara nih. cepat ambil uniform aku. aku nak cincang empayer bodoh tuh. " kata rykell marah. lalu segera menyelak selimutnya dan segera bersedia untuk menentang musuh negara.

selepas seketika.
"kau dah sedia? " tanya ray kepada rykell.

"aku dah tak sabar nak putuskan kepala yang ganggu aku tidur. " kata rykell marah matanya sudah menukar membuat.mood membunuh.

"kita akan pergi dengan kuda. dan akan gina kuasa teleportal. untuk cepat sampai! sedia semua! " arah ray lantang kepada pengikut unit khas.

"sedia! " kata semua pasukan. dan menaiki kuda dengan segera.

"portal akan dibuka sekarang! " kata rykell . sambil menumpukan kuasa nya untuk membuka ruang teleport dan dibantu oleh noah dan ray.

kemudian muncul satu bulatan besar yang memaparkan sebuah perkampungan nelayan yang terbakar.

~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~ ✓Where stories live. Discover now