J

220 16 5
                                    


Istana Lumiere.

"Tuanku , jax miller ingin berjumpa "kata butler brooke.

"bagi dia masuk "arah king Ethan untuk membenarkan jax masuk ke pejabatnya.

"Yang Tinggi Tuanku King Ethan. "sapa Sir jax.

"ada berita baru dari misi ? " tanya King Ethan.

" tidak. tapi saya ada jumpa sesorang yang mirip Sir vera. " lapor jax.

"teruskan. " kata king Ethan .

"tadi siang saya pergi ke kediaman Sir Claude untuk menilai latihan oleh Sir jed untuk semua bodygurd. dan saya terkejut bila melihat seorang faam yang seiras arwah Sir Vera Vonieck. cuma dia sedikit gemuk. tapi matanya berwarna biru gelap dan rambut berwarna hitam. ini adalah satu satunya ciri yang hanya keluarga vonieck punya. " jelas Sir jax.

"faam? kenapa faam? " tanya king ethan hairan.

"saya sendiri tidak tahu. tapi bila dia perkenalkan dirinya dia beritahu namanya elias. dan bukan maybelle vonieck. saya akan siasat lebih lanjut perkara ini. firasat saya mengatakan dia adalah keluarga vonieck. " kata Sir jax lagi.

"hmm.. elias? bukan maybelle? " tanya king ethan.

"ya.. "

"baiklah jax kau boleh pulang . jika faam itu terbukti keluarga vonieck . teruskan prosedur menyerahkan cap mohor sebagai ketua keluarga vonieck dan pindahan aset atas nama maybelle vonieck " arah King Ethan.

"faham Tuanku! "kata Sir jax sebelum keluar dari bilik itu.

'kalau faam tuh adalah keluarga vonieck . jadi semua misi ini akan cepat selesai. betul tuh. dan aku tidak lagi rasa terbeban dengan amanat vera. vera. kau jangan risau vera aku pasti akan cari anak kau. ' bisik hati jax sambil berjalan keluar.

tiba tiba dia terserempak Cesar yang keluar dari pustakaan diraja.

"jax! " panggil cesar apabila jax seperti tidak persan dirinya. jax menoleh.

"ouh. cesar. " kata jax sambil tersenyum mesra.

"kau baru jumpa king ethan? " tanya cesar.

"haah pasal misi. " kata jax .

"ouh bila kau cakap pasal misi. ada sebarang berita baru? " tanya cesar panasaran.
jax menoleh kebelakang dan melihat semua pengawal menjaga di sudut istana.

"baik kita tidak bincang di sini. biar aku bincang dalam perjalanan balik " ujar jax hati hati.
cesar hanya mengangguk.

"jadi? macam mana? " tanya cesar dalam kereta jax. kereta itu dilengkapi dengan satu penghalang diantara pemandu dan penumpang jadi si pemandu tidak akan mendengar apa yang mereka bincangkan.

"aku ada syak pada seorang faam di kediaman kau. aku rasakan dia orang yang kita cari. " kata Sir Jax.

"eh? tempat aku? Resident Claude? tapi aku rasa tiada dari faam aku yang guna nama vonieck. tapi kebanyakannya tiada nama keluarga disebabkan mereka yatim piatu atau luar nikah. " kata cesar yang jelas keliru dengan maklumat itu.

"ya. pada mulanya aku jugak begitu. tapi bila aku tengok wajahnya. sungguh mirip dengan arwah vera! aku sendiri terkejut bila melihat mata biru gelap tuh. kau tahu ciri khas keluarga vonieck mata berwarna biru gelap seperti awan mendung." kata Sir Jax.

" betulkah! kalau begitu biar aku siasat lebih terperinci pasal faam itu. "kata Sir cesar.

"atas sebab itu aku beritahu kau . kerana lebih mudah jika kau sindiri cari tahu. yelah itukan kediaman kau. " ujar Sir Jax.

~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~ ✓Where stories live. Discover now