"kau ada dengar tak ? yang tuan muda berjumpa madam elijah? kau tau sebab apa? " bisik faam tersebut sambil menyapu daun kering."entah. aku tak tahu. jom pergi tengok nak? " ajak seorang faam.
" jom lah.. alang alang kalau bertuah kita boleh jumpa tuan muda. mana tau tercalon jadi isteri tuan muda? " kata faam yang mempunyai tahi lalat di hidung.
"haah la! jom! " jerit teruja keempat empat orang faam tersebut.
" tapi kalau daun nih tak siap. habis kita! " kata faam berambut perang.
"alah.. apa guna dia tuh.. " kata faam yang mempunyai tahi lalat di hidung. sambil menjeling kearah maybelle yang sedang menyapu tidak jauh dari mereka.
maybelle mengelap dahinya dengan lengan bajunya.
"ah.. selesai... " kata maybelle lega."faam elias! " seorang faam berambut putih datang kearahnya.
" ye? "
" ouh , kau dah siapkan bahgian kau?" kata faam tersebut sambil melihat sekeliling nya.
"ya.. " jawab maybelle senang.
" tapi sayang nya... kau kene buat balik... " kata faam tersebut sebelum menyepak duan kering yang telah di himpun kan.
" kenapa? "maybelle terkejut. melihat duan kering yang kembali bersepah.
"sebab kau kan gemuk jadi aku nak tolong buang sikit lemak kau tuh. kenapa? kau nak membantah ? jangan lupa aku ketua kat sini. jadi. kau dengar cakap aku. faham? " kata faam tersebut bersama ugutan.
maybelle menahan geram.
" jom semua.. faam elias kata dia akan tolong kita sapukan semuanya. terima kasih ya! " kata faam tersebut kepada faam yang lain.
halaman belakang tersebut sunyi.
srek.. srek...tiada apa yang berubah disini layanan yang dia terima tetap sama seperti diluar walaupun pangkat mereka sama. dari pagi dia berada di belakang rumah ini. sekarang sudah tengah hari.
tapi malangnya dia terpaksa mulakan semula perkerjaannya.
nampaknya hari nih juga dia tak dapat makan mengikut rutin faam.walaupun begitu. badanya masih sahaja gempal dan gemok . bahkan tiada seinci pon hilang kegemukannya.
dia tahu dia mempunyai masalah kesihatan. mungkin insomniya menyebabkan dia tak dapat menurunkan berat badannya.
walaupun dia ada penyakit satu itu. tapi bawah matanya tiada lingkaran hitam.itu lagi buat dia kelihatan seperti orang yang sehat. sahaja. itu amat memedihkan.
badannya seperti berhenti bertindak seperti yang dia mahu sejak keluar rumah kebajikan. mungkin penderaan yang dialami mencederakan organ dalamannya.
"haih... "
hari ini sudah masuk 4 minggu dia berada di sini. dan esok adalah sambutan tuan muda. semuanya berlalu dengan pantas.
dia tahu yang , semua faam yang baru masuk ada yang merupakan anak bangsawan. yang menyelinap jadi faam utk melihat tuan muda keluarga claude. setiap hari.
samada ketika rykell berlatih tembak.
berlajar menari.
berlatih pedang
baca buku di pustakaan .
minum teh.
tidur tengah hari .di bilik tahanan hamba juga
walaupun rykell sedang menyiksa hamba. kata mereka rykell sungguh kacak seperti bad boy.
faam bangsawan sungguh gila.dan faam di benarkan balik pada hari ini jika siapa yang mahu balik. dan semestinya faam bangsawan sudah pulang sejak dari pagi lagi.
yelah nak beli dress yang memukau tuan muda rykell.
YOU ARE READING
~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~ ✓
Romance⭐no.3 gemok- 9/6/2020- 3 ROYALS FAMILY OF EMPERIAL merupakan 3 buah keluarga yang terkenal dengan keakraban serta kesetiaan terhadap pemerintah negara iaitu king ethan. MILLER FAMILY CLAUDE FAMILY VONIECK FAMILY keakraban ketiga keluarga ini amat ti...