F

230 14 0
                                    


20 tahun lalu....

"vera vonieck menghadap King Ethan Yang Tinggi. " kata vera lelaki berambut biru gelap sambil menunduk menghadap king ethan.

"vera. maafkan aku kerana memanggil mu di tengah malam ini. tapi ancaman di sempadan negara semakin parah. banyak antara kesatria negara telah terkorban. jadi aku mohon kamu untuk mengetuai pasukan khas elite untuk menentang mereka. " kata king ethan.

"perintah tuan akan saya tunaikan. tapi tuanku. tolong berjanji dengan saya . jika hingga terbit matahari aku belum pulang . tolong segera cari anak perempuan ku.

memandang rumahku berdekatan sempadan negara aku takut kecerobohan akan berlaku di rumahku. sekaligus mengancam nyawa isteriku dan anakku.

tolong pastikan anakku jadi perwaris keluarga vonieck. walaupun ada kerabat ku yang cuba merebutnya. " kata sir vera.

" baiklah akan aku turuti kemahuan mu vera memandangkan engkau adalah sahabatku yang setia. " kata king ethan.

" belas kasih tiada tandingan vera vonieck mengundur diri"

"ya"

terbit matahari.

"ada kabar dari sempadan? " tanya king ethan sambil melihat keluar tingkap.

"vera vonieck ... telah tewas di medan ketika mempertahankan rumahnya. dan semua pembantunya juga telah mati ketika pasukan elite membunuh musuh yang terakhir. dan isteri vera cerdera parah." jelas sir jax sambil menunduk menahan hiba.

"apa! tak mungkin sir vera telah tewas! dia antara pahlawan yang terbaik yang negara lumiere ada!" kata king ethan yang tidak percaya akan berita tersebut .

"dukacita diucapkan tuanku. berita tersebut benar . dan tiada keraguan . pasukan elite sedang memakam kan sir vera berhampiran dengan rumah mereka bagi mengingati jasanya. dan mereka juga sedang mengebumikan mereka yang terkorban dan membakar mayat musuh." ujar sir cesar claude.

King Ethan memandang matahari yang terbit dengan perasaan sedih atas kehilangan sahabat setianya.

"kita akan adakan hari berkabung selama 4 hari. tiada siapa dibenarkan pakai pakaian yang cerah." titah king ethan sambil melihat sir cesar dan sir jax.

"baik Yang Tinggi King Ethan." kata keduanya serentak. sebelum keluar dari bilik tersebut.

~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~

~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~ ✓Where stories live. Discover now