2 hari kemudian.
"hai , maybelle! " kata rykell yang menceroboh masuk ke pejabat maybelle.
maybelle tersentak sama acrea. muka eirlys terpapar cemas dan takut.
"tak pe . eirlys. sediakan kopi untuk tuan muda rykell dan hidangkan makanan sampingan. " kata maybelle kepada eirlys.
"tuan muda rykell saya rasa . saya kata beri saya masa 2 minggu. " kata maybelle geram.
" ouh.. yelah.. aku bagi kau masa tuh . tapi untuk memastikan kau tak berubah hati . aku kena selalu datang sini. " kata rykell.
acrea terkejut dengan bahasa yang di gunakan rykell . sungguh tidak sopan.
"tuan muda tolong guna bahasa yang lebih sopan untuk bercakap dengan yang mulia. " kata acrea dengan nada keras seperti amaran.
" kalau aku tak nak . macam mana? " kata rykell biadapnya. seperti mencabar acrea.
"abang rea. biarkan tuan muda tuh. lagipun kami akan kahwin juga. " kata maybelle rasional. walaupun meluap juga kemarahannya. tapi di tahan . dahi nya sudah berkerut menahan marah.
"abang? " tanya rykell terkejut.
" yelah.. abang." kata maybelle selamba.
" aku abang susuan maybelle. jadi automatik . aku. abang maybelle. " kata acrea dengan nada berlagak. show off sikit. dan ajaibnya acrea lancar menyebut nama maybelle tanpa rasa malu malu atau gugup.
Rykell terkejut.
'maybelle ada abang! oh tidak! ' bisik hati rykell yang mula gundah.dia sudah salah percaturan. dia sangka maybelle tiada adik beradik layan. tanpa sangka dia ada abang! habislah! dia telah biadap dengan bakal abang iparnya.
" maafkan saya. Saya tuan muda rykell claude sungguh tiada adab. mohon maaf atas sikap biadap saya . sebentar tadi. " kata rykell tiba tiba sopan. dan menunduk hormat.
pft!
ketawa noah hampir tersembur. sama juga seperti maybelle. tapi ditahan.
"ah! tak apa! asalkan tuan muda hormat yang mulia maybelle. " kata acrea dan juga menggunakan bahasa sopan . dia juga malu kerana berlagak tadi.
lalu mereka berjabat tangan tanda berdamai.
lalu mereka keluar dari pejabat dan bersembang macam rakan lama.maybelle tercengang.
'kenapa lelaki nih cepat sangat baik hubungan diorang? acrea pon satu. ' bisik hati maybelle geram.kemudian noah kelam kabut mengikuti pergerakan tuan mudanya yang baru meninggalkan nya.
"haih.. " keluh maybelle sebelum meneruskan kerjanya yang terbantut.
~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~
kediaman claude 3 hari kemudian.
hari ini maybelle dijemput untuk makan malam bersama keluarga claude. semua ahli keluarga claude hadir.
"silakan duduk yang mulia maybelle. sir acrea. " jemput Sir cesar. lalu maybelle mengambil tempat di hadapan rykell.
"teima kasih kerana menerima jemputan kami. maaf kerana buat anda tergendala kerja anda. " kata marie claude.
" tidak apa . lagi pun ini satu peluang emas untuk berkumpul begini bukan? " kata maybelle mesra.
'ahh... si gebu ku pandai menutur kata. ' puji rykell dalam hati.
"kalau begitu jemput makan semua. harap makanan ini sesuai dengan cita rasa yang mulia" kata cesar.
"ouh.. jangan risau. saya tidak cerewet perihal makanan . selagi ia boleh makan. saya boleh menelannya dengan baik. " kata maybelle yang cuba menyesuaikan diri dalam situasi tersebut.
YOU ARE READING
~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~ ✓
Romance⭐no.3 gemok- 9/6/2020- 3 ROYALS FAMILY OF EMPERIAL merupakan 3 buah keluarga yang terkenal dengan keakraban serta kesetiaan terhadap pemerintah negara iaitu king ethan. MILLER FAMILY CLAUDE FAMILY VONIECK FAMILY keakraban ketiga keluarga ini amat ti...