"elias! kamu dipecat! sudah pergi dari sini! " marah seorang perempuan tua." tapi puan , apa salah saya? " tanya maybelle.
"kau tanya apa salah kau? ei! kau tak perasan ke di sebabkan kau kedai makan aku tak laku? padahal makan aku selalu laku sebelum nih. nampaknya kedai sebelah dah curi pelanggan aku. ada pelayan cantik. kurus . pantas pulak tuh. " kata perempuan tersebut.
mata maybelle melihat kedai sebelah . walaupun sudah malam masih penuh orang di kedai mereka. matanya menangkap pelayan yang memakai kostum yang menarik dan menghiburkan pelanggan. maybelle mengenggam tangannya sambil menunduk .
" kau tunggu apa lagi! berambus! aku tak nak tengok muka kau lagi ! nah nih gaji kau untuk bulan nih! jangan kau nak tuntut apa apa lagi pada aku! pergi! " halau perempuan tua itu lagi.
maybelle mengambil duit tersebut dan mengambil begnya dan tunduk hormat kepada perempuan tua itu buat kali terakhir namun tidak di balas.
hati nya renyuk . walaupun perempuan tua itu tidak menghinanya tapi melalui kata sindiran yang dilemparkan itu cukup buat dia sentap dan faham sebabnya. dia tak cantik. gemuk.
maybelle melihat diri nya dari pantulan cermin kedai. cukup membuat dia sedih. air matanya tak mampu menglir lagi . termasuk kedai itu sudah ke 30 kali dia di pecat. dengan alasan yang sama.
maybelle mendongak ke langit yang gelap dan suram seperti hatinya.
bzz...
bzz...telefonnya bergetar. menandakan mesej masuk.
anda diterima sebagai maid keluarga claude. pastikan and datang pada jam 5.00 pagi utk melaporkan kehadiran.
tempat tinggal dan makanan di sediakan .
sila bawa pakaian anda bersama.kerja baru...
baguslah...
nasib aku ada tempat sebelum aku kene halau lagi dari hostel.maybelle melihat cahaya harapan sekali lagi yang muncul dihadapannya.
dia tidak kesah jika dia tidak dicintai.
sekuranganya dia mengharap dia mempunyai tempat tinggal dan duit yang cukup untuk menyara dirinya.~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~
YOU ARE READING
~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~ ✓
Romance⭐no.3 gemok- 9/6/2020- 3 ROYALS FAMILY OF EMPERIAL merupakan 3 buah keluarga yang terkenal dengan keakraban serta kesetiaan terhadap pemerintah negara iaitu king ethan. MILLER FAMILY CLAUDE FAMILY VONIECK FAMILY keakraban ketiga keluarga ini amat ti...