"butler mike. Sir acrea tuh siapa? " tanya maybelle smbil berjalan untuk ke bilik ibunya." Sir Acrea Lucius. adalah abang susuan yang mulia . setelah yang mulia hilang. ibu yang mulia mengalami bengkak susu . jadi Sir acrea yang mendapat susu tersebut memandangkan ibu Sir acrea juga maut ketika insiden itu berlaku. "jelas butler mike.
"ouh... "
tak sangka dia dapat abang juga..
oh gembiranya...."kita dah sampai yang mulia. " kata butler mike sambil berhenti di hadapan pintu.
"puan elise ada di dalam. "kata faam niima .
maybelle melangkah masuk bilik tersebut. dan matanya tertangkap seorang wanita yang elegan berdiri di tepi tingkap dengan emosi yang kosong. mukanya di sinari cahaya matahari. bilik itu sungguh cantik ditambah cahaya matahari yang masuk membuatkan bilik itu bersinar.
wanita itu berambut perang bun.
maybelle melangkah setapak demi setapak.tiba tiba.
"berhenti! berhenti melangkah! "jerkah elise.
butler mike masuk dengan tergesa. tapi maybelle menghalang mike untuk bergerak dan menyuruhnya tunggu diluar.maybelle melangkah lagi.
"aku kata berhenti! " marah elise dan melangkah pantas kearah dan ditangannya ada hiasan rambut yang sedia untuk ditusuk.
maybelle terkejut dan matanya membulat melihat tingkah drastik elise.
namun apabila wanita itu berdiri di hadapan maybelle langkahnya terhenti dan riak mukanya terkejut."vera? " kata elise. dan mata wanita itu bergenang air mata.
lalu tangannya memegang pipi maybelle."sayang. saya minta maaf kerana gagal jaga anak kita. saya bersalah. saya minta maaf sayangku. jika saya jaga anak kita . kami akan hidup dengan baik tanpa awak. tapi saya yang buat anak kita. hilang.
pada malam tuh saya suruh faam lari bersama anak kita. tapi bila pemberontakan selesai faam itu di jumpai mati. bersama memeluk kain bayi di tangannya.
saya tak tahu nak buat apa. kesakitan di seluruh badan saya . membuat saya lagi menderita kerana tak dapat cari anak kita." kata elise sambil menangis dan perlahan lahan melorot jatuh ke lantai.terasa hiba mendengar tangisan wanita itu.
maybelle ingat selama ini hanya dia yang merasakan sakit menderita tapi ada lagi mereka juga merasa sakit kehilangannya."jangan risau ibu. ibu dah jumpa anak ibu. maybelle vonieck dah pulang . " kata maybelle dengan menahan sendu .
"maybelle ? maybelle vonieck? " tanya elise. elise memandang sekali lagi muka maybelle.
"mata tuh... rambut hitam. " kata elise perlahan.
"anakku ? kau bukan anakku! anakku masih kecil.. " kata elise lalu menolak maybelle jauh darinya.
"pergi dari sini! jangan menyamar jadi anakku! " kata elise.
"pergi ! "halau elise lantang .
maybelle bangun dari lantai dan perlahan keluar dari situ.
"yang mulia? " sapa butler mike .
"ibu kata dia penat nak tidur. jadi maybelle keluar. mari . saya nak berehat." kata maybelle .
butler mike dan eirlys mengikuti dengan senyap dari belakng. dan mereka tahu apa yang terjadi walaupun maybelle menipu mereka.
"kenapa tuh? " tanya sir acrea yang kebetulan melihat maybelle . tapi maybelle seperti tak perasan akan dirinya.
"yang mulia baru berjumpa puan elise. " ujar butler mike.
" ouh "hanya dengan kenyataan itu acrea faham.
YOU ARE READING
~THE TALE OF UNIC TASTE OF MAN~ ✓
Romance⭐no.3 gemok- 9/6/2020- 3 ROYALS FAMILY OF EMPERIAL merupakan 3 buah keluarga yang terkenal dengan keakraban serta kesetiaan terhadap pemerintah negara iaitu king ethan. MILLER FAMILY CLAUDE FAMILY VONIECK FAMILY keakraban ketiga keluarga ini amat ti...