Hej!
Na początku informacja do epizodycznosc: doczekasz się swojego tagu, bo jest w trakcie pisania i oceniania. Pojawi się po Świętach ^^
A dziś znowu truję wam tyłki moimi marzeniami w dziedzinie historycznych. Średniowiecze + renesans, zaznaczam XD (myśleć mi się nie chce, bo to piszę na spontanie XDD)
[₁]
Helena Moskiewska - mało kto o niej słyszał, mało kto o niej wie. Helena to córka Iwana III Srogiego Rurykowicza i... królowa Polski! Co prawda, niekoronowaną, ale królową. Ukochana żona Aleksandra Jagiellończyka, znana z urody i oporu wobec ojca, który chciał uczynić ją szpiegiem w Polsce. Sól w oku teściowej, bo Helena była prawosławna i odprowadzała Elżbietę do katedry, po czym sama szła do cerkwi.
[₂]
Elżbieta Granowska - akurat czytam o niej książkę "Elżbieta żona Jagiełły. Burzliwa Młodość" i nie mogę się nadziwić, jak ciekawa jest to postać! Porwana przez faceta, który się w niej zakochał. Została królową, choć dwór był jej niechętny, bo była szlachcianką. Ale miłość nie wybiera...
Ale wiecie, jak już żony Jagiełły, to ZAWSZE Jadwiga. Nie mam nic do Andegawenki, bardzo ją lubię, ale po prostu mam ból zadka o schematy!
[₃]
Barbara Cylejska - tu was zaskoczę, bo to postać niezwiązana z Polską. To druga żona Zygmunta Luksemburskiego (tego męża Marii Andegawenki) i pani, której wnuczka została królową Polski. Postać skrajna, totalnie inna od Marii.
Ich małżeństwo to hit - ona jego zdradzała, on ją zdradzał :'D
[₄]
Małgorzata Luksemburska - pierwsza żona Ludwika Wielkiego (u nas zwanego też Węgierskim), króla Węgier i Polski. Jej relacja z Ludwikiem miałaby potencjał, aaaa...
I dalej nie wiem, nie chce mi się przypominać XD
Wybaczcie, na wolne nabrałam leniwca :")
🎁🎄🎁
Kochani:
Wesołych Świąt, spokojnie i rodzinnie przeżytych, Błogosławieństwa Bożego na Nowy Rok i spełnienia wszelkich marzeń. Świetnych wyników, czy to w nauce czy w pracy, samych radości w kolejnym już roku. 💖
Wszystkiego dobrego!
CZYTASZ
Wattpad oczami Pelargonijki
RandomMoje poglądy na temat Wattpada, przewodnik po nim i trochę shitpostu. Wszystko to w jednej książce. © -Pelargonijka, 2019/2020/2021