Author pelik reader😫.. Kenapa selang ii baca😢. Xseronok ke novel author? Or reader xdpt? Ok sambung.....
"Apa yang you buat di sini, Tzuyu?"
Tzuyu mula melangkah kaki menuju ke arah mereka setapak demi setapak dengan gaya memeluk tubuh.
"You tak boleh elak dari I.. Semua yang you lakukan, tak akan menjadi. Kalau sebab perpisahan tu you boleh jadi macam ni, just gonna hell"
Xiumin masih merenung wajah Tzuyu, Nayeon dan Irene juga memandangnya.
"I nak tanya, you sayangkan dia lagi kan?"
Soalan itu dibiarkan berlalu, dia mahu ayat Tzuyu diteruskan. Ya, diteruskan.
"...kalau dia datang balik, you mesti akan tinggalkan perempuan simpanan you semua ni dan balik pada dia-kan? So, macam mana nak percaya dengan kata-kata you lepas ni?"
Irene terkejut, dia mengetap bibir bawahnya. Jadi, memang ayat tadi hanyalah gurauan? Lelaki ni, memang penipu!
"So, korang berdua.. Fikir baik-baik, teruskan bersama dengan seorang lelaki yang hanya pandai berkata-kata or.. Tinggalkan dia?"
Nayeon menelan air liurnya, kalau macam ni.. Siapa je yang nak teruskan hubungan! Fuck!
"Bye"
Ucap Nayeon lalu beredar meninggalkan Xiumin. Tzuyu tersenyum sinis apabila Nayeon melepasinya.
"Tinggal satu, so.. Kau nak dia or kau nak blah?"
Xiumin menarik Irene ke depan, mata bertemu.
"Irene, please? Awak jangan dengar cakap dia.. Dia tu peni---"
"Berhenti jadi penipu, Xiumin"
Irene menepis lengan Xiumin, lalu dia berpaling mahu melangkah pergi. Tzuyu tersenyum sinis.
Irene melepasi bahu Tzuyu dan terus berhenti, dia melangkah ke depan Tzuyu. Mata bertemu mata.
Satu tamparan hinggap di pipi kiri Tzuyu, terkejut juga Xiumin dan Tzuyu.
"Kau pun sama, jangan jadi penipu. Dahlah menipu fitnah pula tu.. Ingat, jangan disebabkan mulut badan binasa"
"Yah.. Beraninya kau tampar aku perempuan!"
"Asal pula aku nak takut dengan kau?" Selamba saja dia menyoal. Tzuyu mahu menampar Irene tapi Irene menolak bahu Tzuyu dan Tzuyu terundur setapak.
"Don't be a stupid person"
Irene melangkah kaki melepasi Tzuyu. Hatinya tenang saja juga wajahnya, tidaklah sakit hati ke apa sebab tak ada benda yang menyakitkan hati cuma mungkin Tzuyu saja yang sakit hati.
Xiumin? Lantaklah nak jadi apa lepas ni.. Dia dah feedup dengan semua ni! Dua hari bekerja membuat dia jadi gila, lepas ni dia mahu berkerja di tempat lain.. Banyak lagi syarikat yang mahu menerimanya. Dia mendegus kasar dengan wajah tenang.
To be continue..
⚘Jangan lupa vote saya ya?⚘
🌹Kalau penat m
enunggu saya update jom sama-sama baca novel ini👇🌹My Blood in OUIJA✔
🌹LOVE of ASSASSINS(on going)
🌹F.U.C.K-Y.O.U✔
🌹Kata Hati✔
🌹...dan aku tak perlukan cinta..✔⚘Terima kasih yang vote and sudi baca novel ciptaan saya⚘
Siou, Author buat sikit je BAB kali ni😅. Esok panjang ii author buat ah?
YOU ARE READING
Cinta Seorang Joker
Short StoryXiumin, semua orang kenal dia siapa.. Lelaki yang kacak bergaya. Digilai ramai wanita, namun kesian lelaki ini tidak tahu apa itu cinta yamg sebenar. Dia hanya tahu, lawak lawak dan lawak. Bermain dengan kata-kata pada semua perempuan itulah caranya...