BAB 14

24 4 0
                                    

"Jom, turun"

Irene menggelenggkan kepalanya, Xiumin senyum nipis lalu menarik lengan Irene sambil mengorak langkahnya ke lif. Semua pekerja di tingkat 7 itu memerhatikan mereka berdua.

"What the fish?"

Xiumin diam kembali, dia memandang wajah Irene tanpa senyuman. Tubuhnya di tarik bersandar ke dinding lif.

Wajahnya didekatkan ke wajah Irene yang terkaku itu. Mungkin seinci? Ya mungkin..

"Can i kiss your lips and make your first kiss for me?"

Bibir Irene disentuhnya lembut dengan jari. Irene menepis tangan Xiumin.

"In your dream"

Dada Xiumin ditolak dan lelaki itu terundur setapak ke belakang. Dia menekan butang lif untuk naik ke atas semula.

Xiumin tersenyum sinis lalu menarik semula Irene ke dinding lif. Kini bibir mereka bertaut dan ciuman pertama Irene telah dirampas oleh Xiumin.

Dada Xiumin ditolak kasar dan menyebabkan bibir mereka terpisah, Irene menampar pipi Xiumin kuat.

"You snatched my first kiss! what do you think I am? Don't make me look like a fool!"

"Your first kiss is mine, nothing else .. And now, you've become my girlfriend without your consent"

"You're too much, Xiumin! Enough with all this! I hate you!!"

Xiumin ketawa kecil, dia mendekatkan wajahnya ke wajah Irene. Setiap inci wajah gadis itu diperhatikan, dia tetap tertarik pada bibir mungil itu. Seksi.

"You've spent our time in this lif.. what are we going to do while waiting for it to open? Kiss your lips?"

Irene menolak lagi dada Xiumin menjauh darinya, dia rimas dengan kata-kata lelaki ini. Dengan lif yang lembap nak mampos ni.

"Rilex baby"

"Jangan kacau hidup saya lagi, please?"

"Kalau saya tak nak?"

Irene mahu menangis mendengar jawapan Xiumin itu. Mahu saja dia rosakkan pintu lif itu, tapi apakan daya? Di seorang perempuan yang lemah.

Ting..

Pintu lif terus terbuka apabila sampai di tingkat lapan, ngamlah tu.. Tak buang masa aku! Irene melangkah keluar namun lengannya di tarik masuk ke lif semula.

"Awak nak apa lag---"

Irene terkaku apabila Xiumin terus mencium pipi mulusnya lembut. Berkelip-kelip matanya menginggati peristiwa tadi..

"I love you baby, see you next time"

Irene menggelenggkan kepala untuk sedar dan terus melangkah keluar dari lif. Pipinya di pegang, betulkah apa yang  tadi?

Xiumin sudah pun beredar, turun dengan lif. Irene mengeluh perlahan di mejanya, jam di jeling, 10:41 pagi. Lambat lagi. Pipinya di pegang lagi.

"I love you baby, see you next time"

Irene mencebik, kertas yang bertimbun di mejanya diperhatikan dengan perasaan geram.

"Memang tak ingin aku jumpa kau lagi!"

"Irene, sila masuk bilik saya kejap"

"Baik bos"

...

"Ya ada apa bos nak jumpa saya?" Soal Irene lalu duduk di depan G-Dragon apabila sudah dipelawa.

"Saya nak cakap tentang adik saya"

Irene menggangguk dalam kerutan, apa kena mengena adik dia dengannya? Dia pun tak kenal siapa adik G-Dragon.

"Dia sukakan awak, macam mana? Awak nak terima dia?"

Irene menggelengkan kepala laju menidakan soalan bosnya ini.

"Saya sendiri tak kenal siapa adik bos"

"Awak kenal, nanti lunch.. Jumpa dia ya?

"Okey bos"

G-Dragon menggangguk dengan senyuman tapi dihatinya tersorok kesedihan yang mendalam. Apa maksudnya?

To be continue..

Sorry BAB kali ni pendek, kurang idea😅. Tapi xpe, petang sy update lagi ya? Nantikan 😄

Cinta Seorang JokerWhere stories live. Discover now