Hsmpir setengah jam mereka berbincangkan hal kuari ini. Irene yang hanya duduk di sebelah G-Dragon pun mula bosan. Nak je dia lari tidur dekat rumah tu, adalah air cond ni takkkk panas oiii.
"Irene"
"Oitt, menung siapa tu?"
Irene tersentak bila G-Dragon mula memerlinya di depan rakan yang lain pula tu. Wajahnya bertukar merah, blushing😄.
"Boleh tolong tak?" Soal G-Dragon. Irene menggangguk, tak yah tanya pun tu memang tugasnya.
"Ambilkan fail keputusan kuari ni.. Saya lupa pula tadi, awak pun sama. Sepatutunya jadi PA saya tak boleh cuai"
"Maafkan saya, bos.. Saya tak perasan pula benda tu bos nak guna dekat sini"
"Habis tu, fail tu jadi hiasan jelah dekat kereta tu?"
Irene diam saja, lelaki ni memang tak nak kalah. Dia je nak menang! Eeee, so annoying.
"Saya ambil dululah bos"
Irene meminta diri untuk ke kereta. Panas memang dia tahan jelah, apalah hidup macam ni.. isk isk, merungut pulak😅.
...
'Fail ni, bukan dia kata tak payah bawak dulu ke?'
Getus Irene. Dia menjeling pada muka fail itu, fail juga mangsanya. Geram siut dengan bos macam ni!
Irene berpaling mahu melangkah ke khemah namun langkahnya terhenti apabila Xiumin berada di depannya sekarang. Irene mengetap bibir bawahnya, memang gila arh.
"Irene"
Hatinya suka bila lelaki ini memanggilnya dengan nama. Dia pun tidak tahu kenapa tapi dia tidak mahu tergoda dengan ayat-ayat lelaki ini yang boleh mengundang keburukan pada hari yang akan datang.
"Saya nak minta maaf tentang hari tu, saya tak sepatutnya--"
"Saya rasa, kita tak patut cakap tentang tu sekarang.. Lagipun, saya nak bagi ni pada bos saya"
"Tak perlulah rajin sangat"
Irene memandang sekilas wajah Xiumin lalu melangkah pergi namun Xiumin menahannya. Xiumin menarik lengan Irene untuk berhadapan dengannya.
"Sakit, Xiumin"
Lengannya masih belum dilepaskan, Irene berusaha melepaskan lengannya. Sakit woii.
"Kenapa awak tak reti nak dengar apa yang saya nak cakap dulu?"
"Xiumin, lepaskan saya.. Sakit"
"Saya tak akan lepaskan selagi awak nak mengelak dari saya"
Irene tidak endahkan, yang dia fikir ialah melepaskan diri dari lelaki ni.
"Woi!"
Xiumin menoleh ke kanan juga Irene menoleh ke kiri melihat empunya suara.
Cepat saja penumbuk lelaki itu melayang ke muka Xiumin. Pegangannya terlepas dan dia terjatuh ke tanah.
"Awak okey?" Soalnya
"Ya saya okey, terima kasih"
"Seungri"
Irene senyum menggangguk laju, tiba-tiba je kenalkan diri🙄. Hahahah.
"Nama awak?"
"Irene"
Xiumin bangun dan terus menolak bahu Seungri. Seungri terunduk ke belakang setapak.
"Kau siapa nak sibuk hal aku dengan dia?!"
YOU ARE READING
Cinta Seorang Joker
NouvellesXiumin, semua orang kenal dia siapa.. Lelaki yang kacak bergaya. Digilai ramai wanita, namun kesian lelaki ini tidak tahu apa itu cinta yamg sebenar. Dia hanya tahu, lawak lawak dan lawak. Bermain dengan kata-kata pada semua perempuan itulah caranya...