Irene merenung susunan ayat yang tertera di kertas itu. Dia perlu memeriksanya dengan betul hingga tiada kesilapan. Hari ini, dia betul-betul banyak kerja. Banyak fail yang dia perlu semak. Kerja.
"Excuse me?"
Satu suara menegurnya yang sedang tekun dengan kerja. Irene menggangkat muka memandang pemilik suara itu.
"Ya, boleh saya bantu?" Irene bersuara lembut. Tika itu, dia juga sudah berdiri tanda hormat.
Gerangan tersenyum lembut, ayu juga ni. Irene tersenyum simpul.
"Nama saya Tzuyu, boleh saya jumpa dengan bos awak?" Katanya.
Irene menggangguk, gerangan yang bernama Tzuyu terus melangkah kaki ke pintu bilik Xiumin. Irene berlari mendekatinya.
"Eh, wait cik Tzuyu.. Saya kena tanya dia dulu. Kalau tak, nanti dia marah saya"
"Ouh yeke? Bukan awak dah angguk tadi?" Soalnya. Irene mengetap bibir mengingati peristiwa tadi. Ah ya, ada.
"Sorry cik Tzuyu, saya angguk sebab lain..". Irene ketawa malu. Gerangan tersenyum dan melepaskan tombol pintu.
"Kejap ya cik". Irene melangkah ke mejanya yang tidak jauh dari pintu bilik Xiumin lalu menekan interkom.
"Bos, ada orang nak jumpa.. Namanya, cik Tzuyu"
"Okey, bagi dia masuk"
Irene menggangguk, macamlah bossnya nampak. Hahaha, Irene memandang semula wajah gerangan tadi.
"Silakan masuk, cik Tzuyu"
"Terima kasih" Ucapnya lalu memulas tombol pintu dan melangkah masuk ke bilik itu.
Irene melepaskan keluhan, aduh.. Haraplah perempuan tu bukan family bosnya😟. Takut dibuatnya, baru hari pertama bekerja dah jadi kelam kabut ni. Sorry, dia tidak biasa lagi.
...
"Hai baby!"
Jennie menutup kedua telinganya, lelaki ni selamba je menjerit. Dah lah datang lambat, tak reti minta maaf pula tu. Suga ketawa riang melihat kelakuan rakannya itu.
"Sorry. I'm late again"
Jennie menjeling apabila Suga sudah mengambil tempat duduk di sebelahnya. Uish, sakitnya. Selamba je?
"Sorry naik lori" Marah Jennie
Suga ketawa kecil, seronok bila mengusik kawannya ini. Mereka sudah lama berkawan baik, apa-apa atau di mana-mana mesti bersama. Macam pasangan couple pula😅.
"Jangan marah baby" Pujuk Suga. Jennie buat muka, what ever.
"Macam mana dengan hubungan kau dengan boyfriend kau tu?" Soal Suga. Jennie mengeluh perlahan masih dapat didengari oleh Suga.
Jennie memandang tasik di depannya. Suga pula merenung wajah Jennie. Keluhan itu menandakan dia dalam masalah.
"Kenapa ni?" Soal Suga lagi
"Aku tak rasa dia sukakan aku" Jawabnya dengan nada lembut dan perlahan.
"Asal pula?"
Jennie memandang wajah Suga, mata mereka bertemu. Riak sedih Jennie sungguh kelihatan.
"Dia.. dia macam tak betul. Dia tak serius dalam hubungan. Walau dia layan aku okey.. but, dia pun akan layan perempuan lain. Aku rasa, dia tu playboy or cuma main-main je nak dengan aku"
Suga senyum tawar, kesian pula nasib rakannya. Jennie memandang semula tasik indah itu.
"Kau tak cakap dengan dia?"
YOU ARE READING
Cinta Seorang Joker
Krótkie OpowiadaniaXiumin, semua orang kenal dia siapa.. Lelaki yang kacak bergaya. Digilai ramai wanita, namun kesian lelaki ini tidak tahu apa itu cinta yamg sebenar. Dia hanya tahu, lawak lawak dan lawak. Bermain dengan kata-kata pada semua perempuan itulah caranya...