BAB ➰20➰

52 4 1
                                    

Hari yang dinantikan telah tiba, Xiumin telah berdiri di atas pelamin(sy tak tahulah kalau yang orang korea panggil apa😂 so pelamin jelah yeerr). Sana mengeluh perlahan, Xiumin..

"Pasangan anda?"

"Kejap yer"

Xiumin memandang wajah Irene yang tersenyum di balik pintu lalu dia melangkah ke arah Sanam terkejut juga dia.

"Eh dik, buat apa di sini? Majlis kahwin kamu tengah berlangsung ni"

"Ala kak, saya sakit perut.. Akak gantikan tempat saya boleh?"

"Kalau akak ganti, akaklah yang jadi isteri Xiumin. Takde-takde pergi naik sana"

"Baju akak lagi cantik, sesuai jadi pengantin harini"

"Pengantin perempuan sila ke depan"

Arahan tok kadi(ni pun saya tak tahu😂) itu membuatkan mereka semua memandang ke pintu.

"Ya, pengantin perempuan di sini.. Dia malu-malu pula"

Sana menepuk lengan Irene perlahan apabila Irene bersuara di khalayak ramai.

Semua mata memandang mereka, Xiumin melangkah kaki turun menuju ke arah mereka.

"Mari Sana"

"What?"

"Hari ini, awak pengantinnya"

"How about---"

"Xiumin sesuai dengan akak"

"Tapi---"

Tanpa berlengah, Sana terpaksa turuti langkah Xiumin ke pelamin. Syarat sah menjadi suami isteri disudahkan dengan  sentuhan bibir sesama mereka.

G-Dragon dan Irene tersenyum melihat mereka juga yang lain.. Kini, bersatulah mereka.

...

"Tahniah kak"

Ucap Irene dengan senyuman, Sana diam tanpa senyuman. Xiumin ketawa kecil.

"Maaflah, inilah suprises yang kami nak buat untuk akak. Akak suka?" Soal Irene

"Xiumin dengan Irene..."

"Tak, Irene dah tolak mentah-mentah lamaran saya haritu"

Flashback..

"Awak betul-betul dengan apa yang awak cakapkan ni? Awak sedar?"

"Saya sedar, sejak Sana pergi.. Saya tak pernah rasa perasaan macam ni pada mana-mana perempuan kecuali awak"

Irene tersenyum, jujur.. dia mula sayangkan Xiumin. Sejak bila? Waktu dia dicuit oleh Xiumin. Dia bahagia di samping lelaki ini. Terima kasih, kekalkan hingga ke syurga.

Tapi, dia cuma sayang seperti seorang majikan dan rakan. Tak lebih dari tu, sejak G-Dragon muncul dalam hidupnya.. Tiada seorang lelaki pun mampu lakukan sesuatu untuk hatinya terbuka.

"Kalau perasaan yang awak rasai ni tak ada pada mana-mana perempuan kecuali saya baiklah saya setuju tapi saya langsung tak ada perasaan suka pada awak"

"Jadi, awak tak pernah cintakan saya?"

"Tak Xiumin, hanya GD yang mampu buka pintu hati saya ni.."

"GD?"

"Ya. Saya tahu awak masih ada perasaan pada kakak saya.. Kejar dia sampai jadi milik awak, saya pasti dia sayangkan awak"

End Flashback..

"Terima kasih Irene"

"GD yang rancang semua ni, kami cuma ikut je"

Cinta Seorang JokerWhere stories live. Discover now