Sorry pada reader yang pelik dan pening pada BAB sebelum ni ke.. tak tahulah kalau reader dapat ke tak , sebab tadi.. Sy bagitahu yang sy tak dapat publish BAB 18 harini sebab tak de stoknya😅 lagi, sy keluar dengan family.. So sorry.
Ok sambung😉
Saat melangkah keluar, riak wajahnya betul-betul terkejut. Wajah mereka berdua dipandang berganti-ganti, di pun tidak tahu apa yang terjadi sekarang ni.. Yang dia fikir mereka berdua ialah pasangan yang akan kahwin? Maybe?
"Puan?"
Suara Dahyun pekerjanya mematikan lamunan Sana. Dia memandang dan cuba untuk senyum dengan Xiumin dan Irene adiknya yang sudah lama mereka tidak bersua.
"Ya, ada apa encik dan cik? Ada masalah dengan baju-baju kami?"
Soal Sana, walaupun perit dan berat nak ditujukan soalan itu pada lelaki yang digelar bekas tunang. Baekyhun pun tidak memaklumkannya apa-apa mengenai Xiumin baru-baru ini. Hati ini, tuhan sajalah yang tahu.
"Ouh, dia rupanya bos dekat sini"
Sana memaniskan muka saat mendengar ayat itu dari Xiuminm rindunya.
"Ya encik, kenapa dengan bos saya?"
Xiumin ketawa sinis..
"Kalau saya tahu dia bos dekat sini tadi, kami takkan jejak butik ni"
Irene menyinggul lengan Xiumin perlahan..
"Ish kau ni--"
"Dahyun.. Cukup"
"Tapi bos dia dah melampau.."
"Pelanggan tetap pelanggan"
Nak taknak, Dahyun terpaksa mendiamkan diri yang memang perlu diamlah. Sana senyum nipis memandang wajah G-Dragon yang tersenyum padanya.
"Marilah kita ke butik lain, baju sini entah apa-apa jelah"
"Butik lain semua kualiti tak baguslah, Butik ni je yang terbaik kualitinya"
"Hurm, apa-apa jelah. Awak pilih, saya pakai je.. But just second"
"Second? Kejapnya.."
"Yelah yelah, lama-lama pun tak apa.."
Dahyun menjeling mereka, geram juga niii. Holly shit!
"Err, puan boleh ikut saya?"
"Boleh, cik"
Irene tersenyum lalu bangun melangkah ke baju pengantin di belakang dan diikuti Sana dan Dahyun.
"Dik, kenapa kau sombong sangat dengan tunang kau tu?"
Soal G-Dragon yang mula melangkah kaki ke sebelah tempat duduk Xiumin.
"Excuse me? Ex tunang jee"
G-Dragon tersenyum menggeleng, bahu kiri adiknya ditepuk berkali-kali dengan perlahan.
"Aku pun tak tahulah kenapa aku perlu marah dia sangat sedangkan aku dah tahu kenapa dia tinggalkan aku.."
"Tu namanya ego, kau kena buang tu..."
"Hurm.. Sana pun nampak terkejut bila nampak aku dengan Irene dekat depan ni" Kata Xiumin dengan tawa dihujung kata.
"Kau ni.. Pandai sangat. Tak sangka aku dapat adik macam kau ni"
"Rilex my brother.. Adik kau ni bukan pandai je, kacak sekali yer. Jangan lupa masukkan"
G-Dragon tersengih, bongoklah Xiumin ni😂. Xiumin ketawa melihat reaksi abangnya. Saja je dia buat lawak.
YOU ARE READING
Cinta Seorang Joker
Short StoryXiumin, semua orang kenal dia siapa.. Lelaki yang kacak bergaya. Digilai ramai wanita, namun kesian lelaki ini tidak tahu apa itu cinta yamg sebenar. Dia hanya tahu, lawak lawak dan lawak. Bermain dengan kata-kata pada semua perempuan itulah caranya...