BAB ➰15➰

33 4 2
                                    

洒呀 日年度看 看哦让❤

Ok sambung..

Irene sibuk membelek telefonnya, mereka pun sudah mengambil pesanan tadi. Sementara menunggu makanan sampai dan adik bosnya sampai, dia bermain telefon saja.

"Irene"

Fokusnya bermain telefon terganggu lalu mengganggkat muka memandang wajah G-Dragon dengan kerutan.

"Ya, kenapa bos?"

G-Dragon tersenyum, cairnya. Eh? Asal pula ni? Irene menggelengkan kepalanya laju. Bosnya berkerut.

"Ya bos kenapa?"

G-Dragon menarik nafas lalu menghembus lega. Anak mata coklat Irene direnung.

"Saya nak cakap perkara penting ni, saya cuma nak luahkan je tak minta untuk awak terima"

"Maksud bos apa?"

"Saya cintakan awak"

"Hah?"

...

Tumbukan padu melayang ke muka Baekhyun. Tubuhnya terus terhempas ke tanah, habis kotor kot putihnya terkena tanah kering itu.

Tali leher Baekhyun ditarik dan menyebabkan wajah mereka berdua dekat. Hujung bibir Baekyhun basah kerana darah bekas ditumbuk oleh lelaki ini.

IU hanya berdiri di belakang mereka, itu arahan Baekyhun. Biar dia yang disakiti, jangan gadis itu.

"Tak sangka, kau ni ada perangai macam ni"

Baekyhun tersenyum sinis, lalu menepis tangan Xiumin dari memegang tali lehernya ini.

"5tahun dah berlalu, masih belum move on? Kesiannya"

Xiumin mengetap bibir lalu menumbuk muka Baekhyun lagi. Dia tidak puas hati apabila lawannya mencabar jiwanya.

"Dia batalkan perkahwinan tu dan pilih kau.. Walaupun 5tahun berlalu, kau ingat aku tak tahu yang korang masih bersama?"

Baekhyun tersenyum sinis lalu bangun membetulkan kot putihnya, anak mata Xiumin ditenung dengan sinis.

"Aku penat dah pujuk kau---"

"Apa? Pujuk? Untuk apa?"

Baekhyun melepasi bahu Xiumin tanpa jawapan, lalu berhenti tanpa menoleh.

"Dia pesan, jangan sebab perpisahan tu.. Kau terus jadi Xiumin yang sekarang. Ubah diri kau, jadilah Xiumin yang dulu untuk seorang perempuan yang lebih baik dari dia"

Baekhyun mula melangkah ke arah IU. Xiumin terkaku, perlahan-lahan dia menghadam apa yang diperkatakan oleh Baekyhun tadi.

...

"Saya cintakan awak"

Irene diam memandang keadaan sekeliling yang merasakan sangat sunyi. Seperti mereka berdua saja yang bercakap, dirinya juga terkejut akan pengakuan dari majikannya ini.

"Seperti saya cakap tadi, tak minta untuk awak terima jika awak tak setuju.. Saya cuma luahkan apa yang terpendam dari dulu"

Irene memandang anak mata G-Dragon laju dengan seribu kerutan apabila mendengar ayat majikannya.

"Dulu? Bos kenal saya baru berapa hari saya bekerja.."

Bosnya tersenyum manis, lalu membelek telefonnya dan terus menunjukkan telefonnya ke Irene.

"Ni siapa?"

Gambar di telefon G-Dragon diperhatikan, terkejut juga ni. Dia merenung seketika, dalam 5minit?

"Ini, kakak dan abang saya.. Macam mana bos ada gambar diorang?"

Telefonnya ditarik lalu dia membelek lagi dan terus menunjukkan ke arah Irene. Sekali lagi, Irene terkejut.

"Awak ingat gambar ni?"

Air liur ditelan. Gulp! Apa semua ni? Takkanlah, dia kembali?

"Awak ingat apa janji kita waktu tu?"

Irene menggangkat muka memandang wajah G-Dragon dengan riak gelisah.

5tahun yang lalu..

Seorang remaja perempuan berumur 17 tahun itu duduk di parkin di bawah pokok besar itu. Dia mengeluh perlahan, sambil memandang ke arah rumah kayu itu.

Hari ni, sangat menyedihkan hatinya. Dengan keadaan kakaknya yang nangis akibat dimarahi oleh ibu bapanya dengan teruk sekali.

"Irene kenapa duduk sini?"

Soal satu suara, Irene menoleh memandang empunya suara. Dia tersenyum nipis lalu kembali memandang rumah kayu itu.

"Sedih lagi?"

Gerangan duduk bersebelahan Irene, Irene mengeluh lagi. Wajah lelaki di sebelahnya di tatap dengan riak penuh kesedihan. Tiba-tiba air matanya mengalir perlahan.

Lelaki di depannya mengelap dengan ibu jarinya, dagu Irene di sentuh untuk menggangkat muka gadis itu bagi mata mereka bertemu.

"Janganlah sedih, awak kena kuat dengan semua ni.."

"Saya tak kuat, GD.. Apa yang saya rasa semua ni, terlalu berat bagi saya. Saya tak sangka yang kakak akan batalkan perkahwinan tu"

Ia, G-Dragon. Namanya dipanggil GD jika dia duduk di kampung ini.

"Irene, saya tak boleh tengok awak macam ni... Saya terseksa"

Irene memegang tangan G-Dragon erat.

"Kesedihan saya bertambah selepas tahu yang awak akan balik ke KL hari ni.. Kenapa awak tak bagitahu?"

G-Dragon mengusap kepala Irene, matanya direnung sayu.

"Maaf, Irene.. Saya terpaksa rahsiakan, kalau tak awak akan sedih"

Irene memeluk tubuh G-Dragon erat, dia menangis perlahan. G-Dragon pun tidak mahu meninggalkan kekasihnya di sini tapi dia terpaksa kerana keluarganya.

"Jangan nangis, Irene.."

"Awak janji jangan lupakan saya"

"Ye, saya janji.. Saya takkan lupakan awak walau apapun yang terjadi"

...

Matanya mula berair dan menyebabkan G-Dragon terus mengambil tempat duduk di sebelah Irene. G-Dragon menarik Irene ke dakapannya.

"Saya tunggu awak 5tahun.. Dan baru sekarang awak nak mengaku semuanya"

"Maafkan saya, Irene.. Saya terpaksa"

"Jangan tinggalkan saya"

"Maaf, Irene.. Kita tak boleh bersama"

"Tapi kenapa?"

Irene melepaskan pelukan lalu memandang wajah G-Dragon dengan kasih sayang.

"Sebab adik saya cintakan awak"

"Itu dia, bukan kita.."

"Kenapa abang sorokkan semua ni?" Soal Xiumin dari belakang sambil memaut bahu G-Dragon.

Irene dan G-Dragon menggangkat muka memandang empunya suara. Riak terkejut kelihatan di wajah mereka berdua...

To be continue...

Huhu, macam manalah perasaan Xiumin pada Irene selepas tahu Irene ialah kekasih abangnya?

Nantikan esok ya? Ke malam ni.. See ya? Bye, thanks for voting!😄

Cinta Seorang JokerWhere stories live. Discover now