Luka
Bilsan tunti oli yhtä tylsä kuin edellinen, ja se sai mut vielä enemmän väsyneeksi. En ees jaksanu jäädä kuuntelee läksyjä vaan lähdin Danin kaa heti ulos kun kello soi.
Me mentiin meiän vakkaripaikalle koulun takapihan kulmaan. Siel tyypit yleensä just polttaa ja tämmöst, eikä opettajat valvo siel.
Istuttiin Danin kaa vapaana olevalle penkille ja me sytytettiin tupakat. Puhalsin savua ulos jonka jälkeen haukottelin varmaan tuhannetta kertaa.
"Saitko sä nukuttuu yhtään? Oot tänää kyl harvinaisen väsyny", Dani kysy ja otti musta kuvan huomentasnäppiin.
"Joo kyl mä ainaki neljä tuntii nukuin. En vaa oikee muista mitää", vastasin ja hieroin ohimoa. Hirvee hedari ja silmii särki.
"Mä kyl sanoin sulle perjantain et sun pitäs ottaa vähän iisimmin viikonloppun, mut et näköjää sit ottanu siit kuuleviin korviin", Dani huokaisi ja jatkoi:
"Noh, se ja sama. Mites sen Jennan kaa menee?""No siis ihan hyvin kait, en oo oikee varma." Yritin palauttaa mieleeni tytön ulkonäköä ja sit muistinkin. Vaalet hiukset ja siniset silmät.
"Se tais hymyillä mulle bilsan tunnilla."Dani nyökkäsi ja sanoi:
"Se on kyl ihan lääpällään suhun. Se taitaa haluta sut."
Naurahdin ja korjasin hiuksiani.
"Siltä näyttää. En vaa tajuu miks se ees yrittää. Eikö se muka oo huomannu kuinka moni muukin yrittää saada mut?"Rehellisesti voin sanoo että koulun jokaisen tyttöporukan jonkun tytön kans mul on ollu jotai juttuu. Okei, toi kuulosti just siltä et oisin kunnon pleijeri. Mut korjaan sen verran, et useimmiten se on ollu ykspuolista.
On kyl vaikee miellyttää kaikkii, eikä se oo ihan mun mielipuuhaakaan. Mä tykkään tytöistä kyl tosi paljon, mut suurin osa on niin vaativii eikä ne tajuu et oon vapaa sielu enkä haluu sitoutua.
Tosin mulla on tälläkin hetkel varmaa neljä säätöä. Eikä nekään oo mun omasta tahdosta kiinni mussa.
Dani pukkas mua kylkeen et havahduin ajatuksistani.
"Emilia on tulossa", se kuiskas.
Nostin katseeni ja näin punatukkaisen valkoisiin farkkuihin ja tummaan villapaitaan pukeutuneen tytön tulevan meitä kohti. Sillä oli tummat silmämeikit ja punaista huulipunaa.Emilia oli ihan siedettävä. Se ainaki yritti ymmärtää mun ajatuksii eikä sen seurassa ollu nii hirveetä. Välil se kyl osas olla yks maanvaiva.
Emilia istu mun syliin ja heilautti hiuksiaan.
"Moi Luka", se sano ja otti meist selfien. Pussasin sitä poskelle mikä sai sen hihittämään. Se otti meist vaik kuinka monta kuvaa, mut mua ei oikeen kiinnostanu. Näpräsin vaa puhelint ja puhuin Danin kaa yhest pelistä. Sit oikeestaan kello soi.Lähettiin Danin kaa seuraavalle tunnille. Käytävällä läväytin kaikkein parhaimman hymyn vastaantuleville tytöille jotka vaa punasteli tai alko sekoilemaan. Kohautin vaa olkapäitäni ja jatkoin matkaa.
"Pääseks tulee ulos iltapäiväl? Voitas mennä kentälle pelaa", Dani kysyi ja nyökkäsin.
"Kai mul on aikaa, mä laitan viestii sit", sanoin ja katoin puhelimesta joitai snäppistoorei.Olis ehkä pitäny kattoo mihin oikee kävelin mut lopputuloksena olin koulun lattialla ja ilmeisesti törmänny johonki poikaan.
"Oho sori en huomannu sua", sanoin ja olin nostamassa maassa olevaa kirjaa. Kuitenkin tyyppi kehen törmäsin yritti samaa ja meiän kädet koski toisiinsa. Nostin mun katseen ja kohtasin tummanvihreen silmäparin. Siirsin mun käden heti pois."Et huomannu aamullakaa ku tungit mun läpi käytävällä", poika tuhahti ja nousi ylös.
"No mähän sanoin sori, ei tartte olla nii äkäne", vastasin ja laitoin puhelimen taskuun. Se vaan tuhahti uudestaan ja putsas sen kirjan kantta.
Mitä mä nyt taas olin tehny? Ei sit jos anteekspyyntö ei kelpaa."Riko tuu jo tai me myöhästytään", joku tyttö sano ja se poika lähti sen perään. Se kuitenki sitä ennen viel käänty kattoo mua. Sen katse näytti jotenki salaperäiseltä.
Laitoin kädet ristiin ja haukottelin.
"Kukakohan toi oli?" mietin.Koulupäivän jälkeen olin vielä väsyneempi kuin aamulla. Kävelin mun huoneeseen, kaaduin sänkyyn ja nukahdin.
Heips! Tällä kertaa tämmönen luku vaan Lukan näkökulmasta. Teen jatkossa varmaan tälleen et joka toinen luku on Lukan ja Rikon näkökulmista, ja joissain tilanteissa on varmaan molempia.
Toivottavasti tykkäätte tästä ja luette jatkossakin! <3
YOU ARE READING
sopivasti sekaisin (VALMIS✔️)
RomanceSe heilautti kättään ja virnisti mulle. "Nähään sit, lukutoukka", se sanoi. "Näkyillään, riikinkukko", vastasin huvittuneena. *** Luka ja Riko, kaksi tuikitavallista poikaa eri kaveripiireistä. Luka on kovassa suosiossa tyttöjen keskuudessa, kaik...