Pov Adam
'Kom je mag nog wel buitenspelen' stel ik voor aan Joy terwijl ik mijn leren jasje aantrek en mijn tas pak.
'Hoelaat kom jij thuis' vraagt ze. 'Geen idee liefje, ga je niet te laat naar bed' is mijn antwoord. 'Hmm' humt ze.
Ik schiet in mijn Nikes en loop naar de deur. Ook Joy loopt naar buiten waarna ik de deur met een klap dichtgooi.
We sprinten de trap af en ik laat Joy expres winnen. 'Ik heb gewonnen' roept ze blij. Ik geef haar een high five en een knuffel en loop daarna weg.
Ik ga naar mijn motor die buiten staat. 'Ey Adam' hoor ik dan. Ik kijk om en zie een paar vrienden staan.
Op school is Hunter mijn enige vriend maar in deze wijk kent iedereen elkaar en is bijna iedereen vrienden.
'Ey boys, hoe gaat het' vraag ik terwijl ik ze allemaal begroet. 'I am a girl' lacht Inez.
Een meisje van spaanse afkomst dat erbij staat, lelijk is ze zeker niet en ze heeft mooie rondingen. Verder is ze al jaren een van mijn beste vrienden, en soms ook wel friends with benefits.
Ik geef haar een knuffel. 'Ik wil je' fluistert ze in mijn oor. 'Ik heb training, maak een van de boys hier maar gek' fluister hij terug waarna ik een kus op haar lippen druk.
Niet dat we een koppel zijn. Maar voor ons is dat normaal. Sowiso ken ik haar al sinds mijn geboorte.
'Waar ging je heen' vraagt Miguel. 'Trainen' antwoord ik kort. 'Kom je daarna nog chillen' vraagt Sabir. 'Hmm ik mag geen shit meer, dus dan is het gaar' zucht ik gefrustreerd.
'Why not' reageert Danilo verbaasd. 'Ryan denkt dat ik beter ben als ik kap, maar broer begin nooit met afkicken want het word je dood' leg ik ze uit.
Danilo lacht en zegt ongelovig: 'En je doet wat hij zegt?' 'Ik wil mijn positie en dus geld niet kwijt' leg ik hem uit. 'Niet iedereen krijgt zoveel geld van ze pa als jij' grijnst Miguel.
'En nu ga ik, zie jullie straks wel' roep ik terwijl ik opsta. Bij Inez buk ikben fluister in haar oor: 'Neem Sabir maar, die staat allang droog!'
Ze grinikt en ik haal nog snel een hand door haar donkere haren zodat die compleet uit model zitten.
Ik spring op mijn motor en rij naar de kickbocksschool. Hij is van Antonio, een gast die vroeger ook vocht voor Ryan.
Hunter staat al voor de deur te wachten. 'Ey je bent laat' lacht hij als we elkaar begroeten. 'Danilo enzo hielden me tegen, ik ga daar straks nog even chillen, ga je mee?' vraag ik. 'Ja chill' antwoordt hij.
We lopen naar binnen en kleden ons om. Daarna lopen we de sportzaal in. 'Ey boys' begroet Atonio ons vrolijk. '10x heen en weer rennen' commandeert hij gelijk.
2 jongens zijn al bezig aan de aan de andere kant. Ze zijn er al langer want ze vechten al.
We rennen de 10x met gemak. We zijn natuurlijk echte fitboys. '40x opdrukken' zegt Atonio als we klaar zijn. We laten ons vallen en beginnen aan de 40x, ook die halen we met gemak.
'Nou doe maar even gevechtje boys' zegt Antonio terwijl hij zich tegen de muur laat zakken.
Ik ga in een goede houding staan en geef Hunter de eerste stoot. Hij geeft me er 2 terug waarvan ik er 1 af kan weren.
Hunter is een prima vechter maar ik wist dat ik beter ben. Maar het is voor ons allebei goed om van elkaar te leren.
Ik zie dat Hunter me een trap wil geven maar ik spring behendig aan de kant. Terwijl we allebij vechten geeft Antonio ons wat tips.
•••••
2 uur later stappen we gedoucht naar buiten. Mijn natte haar hangt nog een beetje voor mijn ogen.
Ook Hunter heeft sinds kort een motor. Ik ben al 19 en mag dus op een motor rijden, en sinds 2 maanden is Hunter 18 en dus mag hij het ook. Samen rijden we naar het chillplekje naast zijn flat.
Net voordat ik aankom maak ik een weelie. Ik rem voor de paar oude banken die er staan en stap af. Hunter doet hetzelfde. Er zijn nog een paar mensen bij gekomen.
Er zitten nu zo'n 20 mensen. Zane zit met een biertje in zijn hand en met Bowie op schoot. Jayden en Vinz zitten ook op die bank met een fles bacardi.
Morgan gaat samen met Vive helemaal los op de muziek die aanstaat. Vive staat behoorlijk dicht tegen hem aan.
Ava, Feliz en Cayenne staan te kletsen met alledrie een sigaretje. Felix, Mo en Feyza staan een scooter te bewonderen.
Olek, Halima en Olympia zitten onderuitgezakt op een andere oude bank. Hero zit te bekken met Jaimy. Waar Axel dan weer met afkeer naar zit te kijken.
Danilo en Miguel roken een jointje. Inez en Sabir zijn nergens te vinden, die hebben vast mijn advies op gevolgd.
Ik stap op de mensen die een scooter bewonderden af. 'Eyy van wie is dees' vraag ik.
'Hey maat, lang niet gezien! Van mij trouwens, wat vind je ervan' antwoordt Mo.
We begroeten elkaar en ik kijk even goed naar de scooter. 'Gaaf ding man, nieuw?' vraag ik hem.
'Geleend' antwoordt hij met een stalen gezicht. 'Genakt dus' giechelt Fayza.
Ik leg grijzend zijn hand op haar kont. Ze kijkt hem aan en ik geef haar een knipoog. 'Heb je Joy nog gezien' vraag ik Felix die op dezelfde etage woont als mij.
'Ze is een halfuur geleden naar boven gegaan' antwoordt hij. 'Mooi' mompel ik.
Fayza komt wat dichterbij staan. 'Wil je wat drinken?' vraagt ze. Ik schud mijn hoofd. Van alle dingen waar ik van moest afkicken is alchol de makkelijkste aangezien ik daar niet echt verslaafd aan ben.
'Kom' zeg ik waarna ik haar naar een leeg plekje op 1 van de banken trek. Ik plof neer en ze gaat schuin op mijn schoot zitten.
Ik leg een arm om haar heen op haar onderrug en ze glimlacht naar me. Ergens anders zie ik Hunter een jointje opsteken. Even kijk ik er jaloers naar maar besluit het dan maar te laten.
Vanmorgen heeft Ryan me heel duidelijk verteld dat ik er mee moet stoppen en dat ik anders mijn geld en huis kwijt ben.
Fayza tilt haar hand op en voordat ik het door heb ligt haar hand in mijn haar. 'Afblijven' sis ik.
Ze kijkt me verbaasd aan. 'Ik zei afblijven' sis ik nu. Nog steeds blijft haar hand in mijn haren.
Boos trek ik haar hand weg en sta op, waardoor Fayza op de grond valt. 'Wat doe je' roept ze met een overdreven stemmetje.
'Ik zei afblijven, je moet je fucking oren opendoen' schreeuw ik terwijl ik de flat inloop. Ik sprint naar boven en kijk op de galerij uit over de wijk.
'Ey what happend' hoor ik achter me. Het is Danilo, dat hoor je van een afstand aan zijn stem.
'Ze luistert niet' zeg ik zonder om te kijken. 'Waarnaar' vraagt een andere stem, Hunter.
'Ik zei dat ze van mijn haar af moest blijven' geef ik als antwoord. 'Ze is ook teringdom, dat weet iedereen' reageert Danilo. 'Ze is lekker maar verder strontirritant' geeft Hunter zijn mening.
'Ik ga naar bed, zonder shit is dit echt gaar' zeg ik toonloos terwijl ik mijn appartementje inloop. Ik check of Joy slaapt en maakt me dan klaar om te slapen.
Net was het enige wat ik wilde een jointje. Nu is het mijn moeder. Dat ze gewoon naast me zat en door mijn haar ging met haar vingers.
Ze deed het vaak en ik genoot ervan. Als sinds ik klein was. Het was misschien niet stoer maar dat kan me niks schelen.
Ik zou er zoveel voor doen om het opnieuw mee te maken. Maar het is onmogelijk. Ze leeft niet meer.
Ik moet het van me afzetten. Als die stomme Fayza niet aan mijn haar had gezeten had ik me nu niet zo rot gevoeld.
En deeel 6. De komende 2 weken verwacht ik niet te gaan updaten vanwege mijn vakantie maar misschien lukt het ergens tussendoor. En anders komt het over 2 weken wel weer.
JE LEEST
Zware Jongen
RomanceMogelijk TW⚠️ De zeventienjarige vwo-leerling Isabel Walters weet heel goed dat ze uit de weg van de beruchte Adam Hayes moet blijven. Maar wat als ze samen aan een project moeten werken en ze in zijn persoonlijke leven word betrokken. Ze ontdekt...