25. Schulden

2K 31 5
                                    

Pov Adam

We zijn net geland en snel duik ik een wc in. Mijn telefoon begint extreem te trillen en ik besef dat ik de lul ben.

Ik haal hem uit mijn broekzak. Hunter heeft gebelt, maar ook Mo, Sabir, Miguel, Tyler, Angela, Inez, Manuela en Isabel.

Ik lees snel wat appjes. Fock fock! Ik ben zo zwaar de lul. Ik weet niet eens of ik nog wel naar Ryan durf. Die gaat me vermoorden. Ik app snel even wat mensen terug die nu belangrijk zijn en verlaat dan best wel zenuwachtig het wchokje.

Ik ben nu meer gespannen dan voor dat gevecht van gisteren. Ik sta net buiten het hokje als Ryan met grote stappen op me af komt lopen.

'What the fack Hayes' schreeuwt hij. 'Rustig, niet iedereen hoeft dit te horen' sis ik.

'Felix had dood kunnen zijn, of Joy' verwijt hij me. 'Ik weet het' zucht ik. 'We pakken bagage en gaan naar de auto, dan mag je alles uitleggen' zegt hij met een dwingende stem.

In stilte halen we onze bagage op en lopen we naar de auto. Het is een van Ryans mannnetjes die ons op komt halen.

Ik zit nog geen seconde of Ryan begint zijn vragenvuur. 'Zijn dit dezelfde gasten als met je vader?'

Ik schud mijn hoofd. 'Gasten van west' vertel ik.

'Waarom?'

'Ik heb schulden'

'Dit zijn die gasten van wie je drugs haalde?' gaat hij door.

'Ja, ik had al een tijdje wat openstaan maar ze waren tevreden zolang ik bleef kopen. En ik had ooit een deal, ik moest 8.000 betalen als ik zou stoppen dus dat kwam er ook nog bij'

'Dus je dacht ik vertel niks en dan knallen ze misschien mijn vrienden en familie af?' lacht hij spottend.

'Alsof ze me konden helpen' zeg ik.

'Hoeveel geld?'

'40.000, maar nu willen ze 48.000 omdat Felix ze geraakt heeft' vertel ik aangezien ik net weer een berichtje kreeg.

'Adam what the fack! Hoeveel heb je?'

'18. 000 denk ik' zucht ik.

Hij kijkt me boos aan. Ik zie hem denken. 'Oké ik betaal, je krijgt geen salaris meer totdat je het terugverdient hebt. Verder laat je mij alles regelen' zegt hij dan.

'Ik heb een zusje, mezelf en een toekomstig kind, Inez heeft ook geld nodig' vertel ik hem.

'Daar heb je die 18.000 voor' zegt hij. 'Het grote deel daarvan moet ik nog krijgen van gisteren en het gevecht daarvoor' vertel ik hem.

Het geld dat hij daarmee heeft verdiend word door een paar gasten met de auto naar Nederland gebracht.

En niet alleen geld maar ook drugs en wapens. En dat vervoer je natuurlijk niet in een vliegtuig. Daar heb je sowiso last van de douane.

'Je krijgt precies wat je nodig hebt, meer niet. En dit gebeurt nooit meer! Beloofd' verteld hij me met een boze blik.

Ik knik. Ik voel me net een klein kind dat net straf heeft gehad van zijn vader. Inmiddels heeft Hunter al gereageerd op wat ik hem heb teruggestuurd.

Hunter: Waar ga je heen nu?

U: Naar Ryan

Ik krijg geen reactie meer maar de vinkjes zijn blauw. Ik heb het gevoel dat hij een beetje boos is.

~~

Zware JongenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu