הסבר על הלך התחרות + שאלות

804 39 19
                                    

אז אחרי שנתקלתי בכמה שאלות וחוסר הבנה מאחורי הקלעים, החלטתי לכתוב מקבץ מסודר של התחרות עצמה. 

בקרוב מאוד יתפרסם מקבץ המועמדות, שאליו רק הכותב יכול להעמיד את עצמו. התוכנית היא לקבץ מועמודויות עד הימים המוקדמים של פברואר ולהתחיל. מהרגע שנתחיל, התחרות תעבוד בשלושה מקומות במקביל ובתקווה תסתיים עד מרץ-אפריל מוקדם.

הקריטריונים הם:

בחירות הקהל - סיפורים אקראיים. (זוכים משוערים: 2-3)

בחירות הקהל - סיפורים עלילתיים. (זוכים משוערים: 5)

בחירות מנהלת - סיפורים עלילתיים. (זוכים משוערים: 5)

לכל אחד מהחלקים האלה יהיה את השלב העצמאי שלו. מן הסתם אתם תהיו מודעים בעיקר לשני השלבים הראשוניים, שלכל אחד מהם יתפרסם פרק עד שניים שמוקדשים אליו (תלוי בכמות האנשים שירשמו). מה שכן, שימו לב: בשלבי הבחירות כל המועמדים מחוייבים להצביע למספר מינימלי של סיפורים אחרים שאני אקבע אחרי קבלת מספר הסיפורים הסופי לתחרות. זה גם כדי לדאוג שיהיו מספיק הצבעות לתחרות באופן כללי, וגם כדי לתת לאנשים יותר אפשרויות.

ההצבעות יתנהלו באופן מאוד מסודר עם רשימות, וכל כותב יקבל רשימה של סיפורים אותם הוא יצטרך לדרג. את ההצבעות צריך לכתוב בתגובות אין-ליין. כל הצבעה צריכה להכיל:

-מספר בין 1 ל 10 כש1 הוא הנמוך ו10 הוא הגבוה ביותר (+מספר בונוס: לכל אחד מהמצביעים יש 11 אחד אליו הוא יכול להצביע לסיפור מיוחד).

-לפחות משפט אחד של הסבר על דירוג (במקרה בו הציון הוא 4 ונמוך מזה צריך לפחות 3) שימו לב: ביריונות לא תתקבל בברכה. המטרה היא בסך הכל קצת ביקורת בונה וגם ביסוס לציונים שאתם מעלים. אז תהיו אנושיים.

בסופו של דבר אני מחשבת את התוצאות עם ממוצע מסודר ומפרסמת תוצאות והוריי יש לנו רשימת קריאה שבתקווה תייצג ככל האפשר את העשור האחרון וכמובן, כל המתמודדים יקבלו מקום לפרס קטן חמוד. 

בנוסף: אם יש הצלבה באחד מהסיפורים בין קטגוריית המנהלת לקטגוריית הקהל, הסיפור יקבל "כתר כפול" וזה אומר פרס גדול יותר, יותר תשומת לב ובתקווה קצת יותר תנועה.

.

לכמה סיפורים אני חייב להצביע?

אני לא עומדת לגרום לאף אחד להצביע ליותר מעשרה סיפורים אז אתם יכולים להיות רגועים. מה שכן, גם אין צורך לקרוא כל סיפור באופן מעמיק, פשוט לרפרף עליו מספיק כדי לקבע דעה כזאת או אחרת שתוכלו להביע בשורה עד שלוש מבלי להיות סופר מעורפלים.

מהם הקריטריונים של בחירות המנהלת?

בתור מנהלת אני מסתכלת באופן כללי על הסיפורים המוגשים על פי פוטנציאל, רעיון, וביצוע. אין נוסחה מדעית מושלמת, אבל אני מנסה לחפש סיפורים שבאמת מתעלים מעל האחרים בצורות כאלה ואחרות. הם לא חייבים להיות מושלמים מבחינה טכנית, אבל אני כן רוצה למצוא סיפורים שבאמת ישפיעו עלי מבחינת דמויות ועלילה, ושלא ייטמעו בקהל. אף פעם לא מאוחר כדי למצוא פה סיפורים טובים שאולי לא ממש שמנו לב אליהם בעבר.

מהם הקריטריונים של בחירות הקהל?

בתור מצביעים הקריטריונים שלכם הם אישיים שלכם. המטרה היחידה היא שלי יהיה מספר בסופו של דבר לחשב ולכותבים יהיה פידבק לקבל על העבודה שלהם. בין אם זאת מחמאה או ביקורת, יש הרבה מה לעשות עם זה. אז תרגישו חופשיים להצביע איך שאתם רואים כנכון, רק שימו לב שאתם לא חוצים גבולות בהבעת הדעה שלכם. 

מה אם לא בא לי להצביע?

אני לא עומדת להתחנן להשתתפות - אם אתם לא רוצים להצביע, אל תשתתפו. המטרה של התחרות הזאת היא גם לעורר פעילות וגם ליצור פעילות כיפית לכותבים ולקוראים ביחד. אם אתם לא בטוחים אם אתם עומדים להצביע, אל תגרמו לאנשים אחרים לעבוד בשבילכם סתם.

מה קורה אם אני לא מצביע עד הדדליין?

אני תמיד פנויה להערכות כמנהלת, במיוחד כשלא מדובר בתחרות חודשית עם הגבלה ספציפית. לכן, אנשים שלא יחזירו את המטבע ויצביעו בחזרה (שוב, מדובר במספר מינימלי של עשרה סיפורים גג): א, לא יוכלו לנצח, וב, יימחקו לחלוטין מהתחרות. הביקורות שלהם, המקומות שמזכירים אותם או כל זכר לסיפור שלהם יימחקו מפה. זה לא עונש נורא ואיום, אבל זה פשוט לא נעים. אז בבקשה, אל תגרמו לי להגיע למצב הזה. 

תודה.

למה אני צריך להשקיע כל כך הרבה בהצבעות?

קודם כל, לא יהרוג אף אחד להשקיע כמה שעות מזמנו כדי להיות קצת נחמד. מה שכן, יש לזה תועלת קצת יותר גדולה: ההצבעה שלכם זאת המלצה שלכם לקוראים אחרים. אם אהבתם ממש סיפור כלשהו, פשוט לומר "מהמם!!" כנראה לא יגרום למישהו לקרוא אותו, אלא קצת יותר. סף הכל, המטרה של התחרות הזאת זה גם לעודד קצת קריאה בוואטפד. אז אם אתם מצביעים על סיפורים שאהבתם וגרמתם למישהו לקרוא, עשינו קצת טוב פה.

אם לא אהבתם, אז אתם יכולים לכתוב קצת נקודות לשיפור (כמובן, בצורה מתחשבת ובונה). זה גם יעזור לכותב וגם לאנשים אחרים שמכירים את הסיפור. אז כולם ניצחו.

מה אם העמדתי סיפור שנכתב בשיתוף (ע"י שני אנשים ומעלה)? איך אנחנו מצביעים? אנחנו יכולים להתחלק?

לא. העמדתם סיפור, אז אתם צריכים להצביע. אין תחמונים של המערכת~

אני יכול להצביע אם אני לא משתתף?

בבקשה, כן. אבל שימו לב: במקרה הזה יש הגבלה של לפחות חמישה סיפורים שיצטרכו להתבצע בהצבעה תקינה. זה כדי למנוע ממצב בו כותבים פשוט שולחים את המעריצים שלהם לתחרות.

אני יכול להצביע ליותר מהמינימום שנקבע לי?

אני ממש מקווה שיש לפחות מישהו אחד ששואל את זהXD התשובה היא כן ואני ממש מקווה שכמה שיותר אנשים יחליטו לנקוט בזה.

.

אז אלה היו כעיקרון כמה שיותר שאלות שיכולתי לחשוב עליהן בעצמי. אם יש לכם שאלות, דריושת, טענות וכו, תרגישו חופשיים לפנות אלי. אני מקווה שנוכל לפעול בתחרות טובה ומועילה לכולם ולעודד קצת קריאה ברחבי האתרD:

-אנג'י

עשור של וואטפד - תחרות (הסתיימה)Where stories live. Discover now