Pov Brooklynn Marshall
'Baby! Nu!' De stem van mijn vader galmt door het huis. Ik zucht als ik de borden neerzet. 'Ja vader?' mompel ik zachtjes terwijl ik naar de vloer staar. 'Waarom is dit nog niet schoon? En je kijkt me aan als ik tegen je praat!' Hij wijst naar de keukentafel. 'Vergeef me vader, ik was er nog niet aan toegekomen.' Ik staar in zijn ogen. Een dodelijke blik, dat is het. Hij heft zijn hand, wat wordt gevolgd door een brandend gevoel. Ik reik naar mijn wang. 'Opschieten!' Ik weet niet hoe gauw ik me uit de voeten moet maken. Als hij zegt nu, dan moet het ook nu.
'Sta niet zo te dromen Baby.' Ik zucht. Baby, dat is niet mijn echte naam en dat zal het ook nooit worden. Mijn vader was ooit een liefdevolle man, dat verdween toen zij uit zijn leven werd gerukt. Op brute wijze om het leven werd gebracht. Ik doe hem teveel denken aan haar. Ik heb haar ogen, haar zijde zachte bruine haren en het ergste van alles, ik heb haar stem. 'Ik heb een meeting, als ik thuis kom is alles compleet schoon. Zo niet dan weet je wat er gebeurd.' 'Ja vader.' antwoord ik netjes.
Spreek altijd met twee of meer woorden, zei ze altijd. Dat heeft ze me geleerd en dat zal ik ook altijd doen. Ik schrik van de deur die hard wordt dicht geslagen. Verslagen laat ik me op de stoel zakken. Zal dit voor altijd mijn leven zijn? Wat voor een deal moet ik maken om hier van af te komen?
————————
Hey hoi allemaal,
Zoals beloofd ben ik er weer met een nieuw boekkie! Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden! Ik ben momenteel nog druk aan het schrijven en heb al wat hoofdstukjes op voorraad.
Laat even weten wat je ervan vindt, dat zal ik erg waarderen want ben erg benieuwd naar jullie meningen! En heb je vragen, dan mag je die altijd stellen!
Liefs Ayella❤️
JE LEEST
The deal (Voltooid)
Romance'Is dit het dienstmeisje?' vraagt hij. Ongemakkelijk sta ik erbij. 'Nee, dit is mijn dochter.' Ik wrijf zenuwachtig met mijn handpalmen over mijn benen. 'Ik heb een deal.'