2// Een deal

3.2K 72 0
                                    

Pov Brooklynn Marshall

Ik loop gauw door naar Beans, het koffietentje waar Grace werkt. Het belletje rinkelt als ik binnen kom. 'Baby, wat is er gebeurd?' Zelfs Grace noemt me zo. 'Ben onderweg tegen iemand op gebotst.' 'Ik bedoelde wat er met je gezicht is gebeurd?' Ze kijkt geschrokken. 'Je vader?' Ik knik kort en ga zitten. Ze zet een kopje chocomelk voor me klaar. Ik glimlach. Grace is de enige vriendin die ik heb. Alles wat nog over is.

'Maar je bent onderweg dus tegen iemand aangebotst?' Ik knik. 'Ja en hij was ontzettend arrogant.' 'Was hij knap?' Ik rol met mijn ogen. 'Grace..' Ik schud met mijn hoofd. 'Ja wat, je hebt nog nooit wat gedaan met een jongen naast een zoen. Daar moet verandering in komen.' zegt ze. 'Ik heb daar geen tijd voor, daarnaast zou mijn vader het nooit toelaten. Ik kan daar niet zelf over beslissen.' 'Je moet eens de touwtjes in je eigen handen gaan nemen. Sinds je moeder er niet meer is, is hij een verschrikkelijke man geworden.' 'Grace geloof me, dat weet ik. Ik kan niet wachten tot ik genoeg geld heb om het huis uit te kunnen.'

'Geeft je vader je dan helemaal geen geld?' 'Ik krijg een klein beetje en voor de rest moet ik er hard voor werken.' zeg ik. 'Wanneer moet je weer werken dan?' 'Morgen. Ik haat het daar, maar het verdient beter dan alle andere horeca tenten.' zeg ik. Ze zucht. 'En die rijke vent die telkens om je blijft vragen?' 'Die moet ophouden, als hij me nog een keer aanraakt he.' Ik kijk weg, dat wat? Ik hou mezelf voor de gek. Ik kan niks tegen dat soort mannen of jongens.

'Grace, pauze is voorbij.' roept haar baas. 'Sorry Lynnie, ik moet weer aan het werk.' Ze loopt weer naar de balie. 'Je kan gerust blijven zitten hoor.' zegt ze. 'Weet ik, en dat doe ik graag.' zeg ik. Ik neem voorzichtig een slokje van mijn chocomelk. Ondertussen kan ik er met mijn gedachten niet bij blijven. Ze schieten telkens naar de arrogante vreemde. Hij heeft een indruk achter gelaten, misschien geen goede maar hij heeft er wel een gemaakt. Ik pak een magazine dat op de tafel ligt. Ik blader er door heen. Zoals gewoonlijk staan mijn vader en stiefmoeder op de voorpagina.

Ik heb een klein detail achterwegen gelaten. Mijn vader is een miljonair. Ik ben de dochter van een miljonair. Je kunt het niet aan me zien.  Ik kom niet in de magazines, ik mag die aandacht niet van mijn vader. Ik besta in zijn ogen niet. Ik ben niets. 'Baby?' Ik schrik op. 'Ja?' 'Hoe laat moet je thuis zijn?' 'Acht uur.' 'Het is al tien voor acht.' Ik spring op en loop naar haar toe. 'Shit.' schreeuw ik iets te hard. Wat mensen kijken me raar aan. 'Als ik te laat thuis kom, dan zwaait er wat.'

'Ga gauw, chocomelk is van het huis.' 'Dankjewel Grace. Zie je gauw.' Ik geef haar een kus op haar wang. 'Ik app je vanavond.' zeg ik en maak dat ik naar huis kom.

***

Zachtjes doe ik de deur dicht. In hoop dat mijn vader me niet hoort. 'BABY! Naar mijn kantoor nu!' Ik schrik en maak me uit de voeten. Ik haast me naar zijn kantoor. Ik klop een keer en open dan de deur. 'U wilde me spreken?' Ik kijk naar de jonge man die in de stoel zit en begin te hoesten. Hij? 'Is dit het dienstmeisje?' vraagt hij. Ongemakkelijk sta ik erbij. 'Nee, dit is mijn dochter.' Ik wrijf zenuwachtig met mijn handpalmen over mijn benen. 'Ik heb een deal.' zegt mijn vader. 'Ik luister.' zegt hij. Hij staart me aan, zijn ogen doorboren de mijne. 'Ik wil dat je mijn dochter trouwt.' Ik kijk mijn vader geschrokken aan. 'Maar vader...' 'Geen gemaar, stel je voor.' Hij kijkt me boos aan.

Ik loop naar de jonge man toe. 'Broo... ik bedoel Baby Marshall.' Ik steek mijn hand uit. 'Blaze Powell.' Hij schudt mijn hand. 'Leuk je te ontmoeten.' zegt hij. Ik knik, totaal verbaast over wat meneer arrogant in mijn huis doet. 'Je wilde een fatsoenlijke vrouw, of te minste een vrouw om mee te verschijnen. Wat je daarnaast doet zal me een zorg zijn.' 'Waar ben je op uit Marshall?'

'Een samenwerking.'

——————-
Heyhoi,

Hier is het tweede hoofdstuk van The Deal! Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Liefs Ayella❤️

The deal (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu