30// Kom terug

2.2K 60 2
                                    

Pov Brooklynn Marshall

Ik loop naar de deur waar de bel al voor de tweede keer ingedrukt wordt. Als ik open doe schrik ik. 'Blaze.' mompel ik. 'Ik weet dat je me niet wil zien maar..' Ik stop hem daar. 'Ik heb nooit gezegd dat ik je niet wil zien.' Ik stap opzij en laat hem weten dat hij binnen mag komen.

Hij stapt binnen en ik ruik direct zijn aftershave. Het ruikt lekker en ik heb het gemist de afgelopen dagen. 'Wat kom je doen?' vraag ik. 'We moeten weer eens voor de paparazzi verschijnen. We moeten de deal nog steeds nakomen.' Ik zie dat hij het voorzichtig wil brengen en ik begrijp het. Ik heb de afgelopen paar dagen alleen in de bungalow gezeten. Veel nagedacht over de informatie die ik te weten ben gekomen.

Het veranderd niks aan het feit wat ik al wist. Mijn vader is een eikel en Blaze probeerde me daar uit te redden alleen zijn manier van doen is verkeerd. Dat kan ik hem niet kwalijk nemen. Ik ben over twee jaar vrij om te doen wat ik wil als de deal is afgelopen. Zo kan ik alsnog mijn eigen weg volgen en met Grace naar Ibiza gaan. Mijn droom najagen.

'Ik heb wel een idee wat we kunnen doen.' zeg ik dan. 'Wat?' 'We kunnen gewoon simpel een ijsje gaan eten. Niets meer en niets minder.' geef ik aan. Hij lijkt te twijfelen maar weet dat ik anders toch niet met hem mee ga. 'Vooruit, volgende keer kies ik weer.' Ik knik kort. Gauw zoek ik mijn spullen bij elkaar en geef dan aan dat we kunnen gaan.

***

Ik stap uit de auto en sla de autodeur dicht. De paparazzi staat ons al op te wachten. Veel aandacht besteed ik er niet aan. 'Waarom alleen een ijsje?' 'Gewoon iets simpels Blaze. Niet alles hoeft over de top.' 'Dat is waar.' zegt hij en opent de deur van de ijssalon voor me. Ik loop naar binnen. Ik word begroet door een medewerker. 'Hoi Sophie.' zeg ik. 'Hoi Baby, dat is lang geleden.' schatert ze vrolijk. 'Dat klopt.' 'Wie is dit dan?' Blaze stapt naar voren. 'Ah nu herken ik hem.' 'Ja dit is Blaze, mijn man.' stel ik hem aan haar voor.

'Doe je goed. Je boft maar. Ik zit nog steeds met Jayden opgescheept.' Ze begint te lachen. 'Ook leuk.' zeg ik en merk dat Blaze zich behoorlijk ongemakkelijk begint te voelen, wat ik juist leuk vind. Staat hij ook eens in mijn schoenen. 'Kan ik jullie ergens mee helpen?' Blaze bestelt eerst iets. 'Voor jou het gebruikelijke?' vraagt ze als ze Blaze zijn ijsje aangeeft. 'Ja!' Ze geeft me na een tijdje een bakje aan. Blaze betaald netjes en ik zeg Sophie gedag.

Met onze ijsjes lopen we de salon weer uit. 'Wie was dat?' 'Jij bent ook nieuwsgierig.' mompel ik dan. Hij lacht even. 'Mag ik toch wel vragen?' 'Ja dat mag. Dat is Sophie. Een meisje waar ik erg goed bevriend mee was, maar ik mocht van mijn vader niet meer met haar omgaan.' Ik steek het lepeltje met een beetje ijs in mijn mond.

'Kom weer terug in het penthouse.' zegt Blaze dan uit het niets. 'Waarom?' Hij haalt diep adem. 'Omdat het stil is zonder jou plus het feit dat ik een paar dagen vrij heb genomen.' Ik begin te hoesten als ik dat hoor. Algauw verslik ik me en wordt de hoestbui nog erger. 'Rustig adem halen.' zegt Blaze en ik doe wat hij zegt. 'Je hebt wat?' 'Een paar dagen vrij genomen. Je woorden op de bruiloft hebben me aan het denken gezet. Misschien ben ik wel te druk bezig met mijn werk.' Zijn rauwe stem geeft me vlinders.

Ik haal even diep adem. Ik zou graag terug willen naar het penthouse. Alleen in de bungalow is niks aan. 'Okay ik kom terug in het penthouse, maar vanaf nu gaan er een paar dingen veranderen. Dingen gaan nu op mijn manier.' zeg ik dan. 'Deal.' Hij lacht even. Ik gooi het bakje weg als ik het ijsje op heb. Blaze pakt voorzichtig mijn hand vast en mijn gevoelens zijn al weer kriskras all over the place.

Hoe hard ik hem ook wil haten of weg wil duwen, mijn hart laat dat niet toe.

The deal (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu